سازمان هواشناسی نسبت به تشدید برف و کولاک و احتمال تگرگ همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر هشدار داد.

هواشناسی هشدار داد؛ بارش شدید باران در این استان از فردا ۱۴ تا ۱۶ دی ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، رعدوبرق، احتمال وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقت از بعد از ظهر چهارشنبه تا بعد از ظهر جمعه (۱۴ تا ۱۶ دی) خبر داد.

این شرایط جوی روز چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام، غرب فارس، شمال بوشهر و جنوب لرستان، پنجشنبه در بوشهر، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان و جنوب لرستان و ایلام و جمعه در جنوب فارس، غرب و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری، اختلال در ترددهای داخل شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال تاخیر و لغو پروازها دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات آمادگی ناوگان حمل ونقل و راهداری‌ها، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری‌ها، راهداری ها، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول را توصیه می‌کند.

این سازمان همچنین از بارش برف و کولاک از بعد از ظهر چهارشنبه تا بعد از ظهر پنجشنبه (۱۴ تا ۱۵ دی) خبر داد.

این وضعیت جوی روز چهارشنبه در غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان و پنجشنبه در غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد مورد انتظار است.

در این شرایط جوی انسداد جاده‌ها و محورهای مواصلاتی به‌ویژه محورهای روستایی سردسیر، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در انتقال حامل‌های انرژی سوخت، برق و گاز پیش‌بینی می‌شود.

به توصیه سازمان هواشناسی آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول و دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده‌ها، پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری در سفرهای بین شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو و مدیریت حامل‌های انرژی در دستور کار قرار گیرد.

این سازمان همچنین با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج درمناطق ساحلی ۱تا ۱.۵ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۲ متر از صبح پنجشنبه تا صبح جمعه (۱۵ تا ۱۶ دی) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان خبر داد.

در اثر این مخاطره جوی احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات محدودیت در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخا تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید