خرید کردن از جاذبه‌های سفر به حساب می‌آید از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم بهترین مراکز خرید مشهد نزدیک حرم کجاست.

بهترین مراکز خرید مشهد نزدیک حرم کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر مشهد جاذبه‌های دیدنی مختلفی دارد و هر سال میزبان گردشگران بسیاری است. یکی از گزینه‌های جذاب برای زائران و شهروندان، مراکز خرید متعدد و لوکسی هستند که امکان خرید وسایل موردنیاز و سوغاتی را برای آن‌ها میسر می‌کنند. در واقع این مراکز خرید را می‌توان در فهرست جاهای دیدنی مشهد قرار داد؛ چراکه اکثر گردشگران و زائران، سفر به مشهد را بدون پاساژگردی و بازدید از مراکز خرید لوکس و جدید و همین طور پاساژهای قدیمی و معروف ترک نمی‌کنند. شاید به همین دلیل باشد که هر روز به تعداد بازارها و پاساژهای این شهر زیارتی اضافه می‌شود تا مسافران با فراغ بال دست به انتخاب بزنند.

بازار رضا، نزدیک‌ترین بازار به حرم

بازار رضا مشهد در زمینی به طول ۹۶۰ متر و عرض ۳۳ متری بنا شده‌است. حدود ۱۷۰۰ مغازه در این بازار وجود دارد. معماری این بنا تقریبا معماری اسلامی است و سردرهای آن چشمگیرترین قسمت‌های بنا هستند. معمار این بازار داریوش بوربور بوده‌است و در سبک بازارهای قدیمی ایرانی ساخته شده‌است. با وارد شدن به بازار به محیط سر پوشده‌ای وارد می‌شوید که کف آن سرامیکی است و غرفه‌ها و مغازه‌ها بدون شیشه یا فاصله ویژه‌ای با مشتریان ساخته شده‌اند. همین نبود فاصله بین مشتریان و مغازه‌ها سبب شده‌است عطر و بوی سوغاتی‌ها که شامل ادویه‌جات و عطرهای مختلف هستند کل بازار را پر ‌کند.

بهترین مراکز خرید مشهد نزدیک حرم کجاست؟

انتهای هر قسمت از بازار هشتی وجود دارد که شامل مکان‌هایی است که می‌توانید در آن استراحت کنید. این بازار در دو طبقه ساخته شده‌است. طبقه اول شامل مغازه‌هایی است که می‌توانید خریدهای خود را در آن انجام دهید و طبقه فوقانی بازار رضا شامل کارگاه‌های طلاسازی و زیورآلات است. برای رفتن به این بازار مسیر سختی را در پیش رو ندارید زیرا که این بازار در یکی از مشخص‌ترین مکان‌های مشهد قرار گرفته است و از فلکه آب تا میدان هفت تیر ادامه دارد. اگر از حرم بخواهید به سمت بازار بروید بعد از خروج از باب الرضا می‌توانید به سمت فلکه آب بروید و از آنجا وارد بازار رضا خواهید شد.

  • این بازار از جمله بازارهایی است که هر گونه سوغات و یادگاری را بخواهید بخرید می‌توانید در آن پیدا کنید.
  • بازار رضا از نزدیکترین بازارها به حرم مطهر امام رضا(َع) است و می‌توانید با خیال راحت بدون دغدغه برای مسافت و خستگی به این بازار بروید.
  • بازار رضا از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین بازارهای مشهد است و بازدید و خرید از آن برای هر گردشگری جذاب است.

مرکز خرید آرمان، متنوع و درجه یک

مرکز خرید آرمان از مدرن‌ترین مجتمع‌های تجاری-تفریحی مشهد مقدس در خیابان نواب صفوی است. یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده این مجتمع ۱۳ طبقه را می‌توان فاصله نزدیکش با حرم امام رضا (ع) دانست که به‌راحتی می‌توان از آن بازدید کرد. مجتمع تجاری آرمان به‌لطف داشتن آبشار و صخره‌های بزرگ، مجسمه‌های سنگی و درختان نخل بلند، غار سنگی، محل بازی کودکان و بزرگسالان، پارکینگ و فودکورت، یکی از گزینه‌های پیش روی شما برای پاساژگردی در مشهد به حساب می‌آید.

بهترین مراکز خرید مشهد نزدیک حرم کجاست؟

در واقع آبشارهای مصنوعی و صخره‌ها، فضای سبز، المان‌ها و نورپردازی، جلوه‌های بصری بسیار زیبایی خلق کرده‌اند و جالب‌تر اینکه در این فضا، رستوران فوق‌العاده‌ای وجود دارد که لذت حضورتان در این مرکز را دوچندان می‌کند. در مرکز خرید مذکور از خوراک تا پوشاک، عطر، اسباب‌بازی و.‌.. با کیفیت عالی عرضه شده است. ضمن اینکه در کنار این مجتمع، مرکز اقامتی آرمان قرار دارد که جای مناسبی برای زائران است.

تلفن: ۰۵۱۳۳۳۹۰۳۳۳

آدرس: مشهد، خیابان نواب صفوی، نرسیده به وحدت، جنب هتل سروش

دو مرکز خرید برای زائران

مرکز خرید شرق زیست

مرکز خرید شرق زیست در طبقه‌های منفی یک، همکف و اول مجتمع اقامتی شرق زیست قرار دارد و شامل ۱۶۰ واحد تجاری می‌شود. این مرکز خرید که در حاشیه میدان طبرسی مشهد قرار دارد، گزینه مناسبی برای زائران است تا سوغاتی و وسایل موردنیاز خود را از آن تهیه کنند. در این مجموعه امکان خرید زعفران، زرشک، خشکبار و آجیل، نبات، ساعت، بدلیجات، انگشتر عقیق، عطر و ادکلن، پوشاک، کیف و کفش، اسباب‌بازی، لباس بچه و بزرگسال، مانتو و روسری، انواع پارچه و کت و شلوار وجود دارد.

برای رفع گرسنگی نیازی نیست از این مجموعه بیرون بروید؛ چراکه در رستوران سنتی شرق زیست واقع در طبقه منفی دو می‌توانید خود را به انواع غذاهای ایرانی و ترکی مهمان کنید. فاصله مرکز خرید شرق زیست تا حرم مطهر حدود ۱۰۰ متر است که با صرف دو تا سه دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

تلفن: ۰۵۱۳۳۶۸۱۶۳۰

آدرس: مشهد، حاشیه میدان طبرسی (ضلع شمالی حرم مطهر)، مجتمع بزرگ هتل آپارتمان و مرکز خرید شرق زیست

بهترین مراکز خرید مشهد نزدیک حرم کجاست؟

بازار بزرگ مرکزی مشهد

بازار مرکزی فاز یک در نزدیکی میدان شهدا و در یکی از مسیرهای منتهی به حرم امام رضا (ع) قرار دارد و از جمله بازارهایی است که گردشگران برای تهیه سوغات مشهد به آن سر می‌زنند. این بازار در سال ۱۳۷۷ در چهار طبقه افتتاح شد که طبقه منفی دو آن به تاسیسات اختصاص دارد. فروشگاه‌های متنوع و متعددی در طبقه‌های منفی یک و همکف فعالیت می‌کنند و کسانی که به‌دنبال خرید عمده هستند باید به طبقه آخر بروند. اجناسی که در بازار بزرگ فروخته می‌شود، شامل زرشک، زعفران، مهر و جانماز و سجاده، انگشترهای فیروزه و عقیق، لوازم بهداشتی و آرایشی، انواع پوشاک، بدلیجات و فرش است. بازار بزرگ مرکزی دو فاز دارد.

آدرس: مشهد، خیابان آیت‌الله بهجت، چهار شهدا، بازار بزرگ مرکزی مشهد

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید