یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، با بیان افزایش فشارهای دشمن و هدف گرفتن زنان گفت: سن تجرد زنان در کشور خیلی افزایش یافته است.

افزایش وحشتناک سن تجرد زنان در کشور!

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشاوران امور زنان استان‌های وزارت آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان گفت: سن تجرد زنان در کشور ما وحشتناک شده است. تشکیل خانواده و فرزنددار شدن سیر طبیعی زندگی و تکامل است. تلاش شد تا زن را از محور مولد خانواده دور کنند.

«یوسف نوری» ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ادامه داد: سرانه فضای آموزشی قبل از انقلاب به ازای هر دانش آموز یک و نیم متر مربع بود. ۴۳ سال از انقلاب گذشته و در ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته‌ایم، با این حال، سرانه امروز به ۵.۲ متر مربع رسیده است. نرخ باسوادی قبل از انقلاب ۴۷ درصد بوده که امروز به ۹۷ درصد رسیده و فاصله باسوادی زنان و مردان بسیار کاهش یافته است.

۵۴ درصد معلمان خانوم هستند

او با تاکید به اینکه اکنون ۵۴ درصد معلمان ما، از بانوان هستند، یادآور شد: بر اساس نظریه‌های مدیریتی، زنان در مدیریت به خصوص مدیریت محیط‌های آموزشی موفق‌تر هستند.

نوری ضمن اشاره به اینکه سن تجرد زنان در کشور ما وحشتناک شده است، افزود: تشکیل خانواده و فرزنددار شدن سیر طبیعی زندگی و تکامل است. تلاش شد تا زن را از محور مولد خانواده دور کنند. سیاست‌هایی نیز برای جلوگیری از آن مطرح و دنبال شد که بعد مادی داشت اما در آموزش و پرورش باید روی بعد فرهنگی اقدام شود.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مشاوران زنان استان‌های آموزش و پرورش ادامه داد: تربیت در ساحت‌های مختلف بسیار مهم است و خود شما هم باید به آن مجهز شوید. به عنوان مثال هنری بیاموزید، فعالیت ورزشی داشته باشید و… مشاوران امور زنان نیز باید شبکه‌سازی را بلد باشند و مردم را پای کار بیاورند. باید نظام مسائل بخش‌های مختلف را احصاء کرده و برای حل آن‌ها شبکه‌سازی کنید تا بتوانید مشکلات را حل کنید.

نوری ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تعلیم و تربیت گفت: باید بتوانید با مردمی‌سازی کارتان را پیش ببرید. لازم است تا جایی که می‌توانید بچه‌ها را از کلاس درس بیرون بیاورید و در جایی که مناسب با حال و هوای درس است آموزش دهید که خیلی هم کار سختی است. فضای کالبدی آموزش بسیار مهم است و ما مدارس زیادی که متناسب با معماری ایرانی اسلامی خودمان ساخته شده باشند، نداریم.

وزیر آموزش و پرورش به افزایش فشارهای دشمن و نظام سلطه و هدف گرفتن گروه‌هایی چون زنان تاکید کرد و گفت: ما باید عرصه را با فعالیت‌هایی که ریشه در فرهنگ تمدنی ما دارد تغییر دهیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید