مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آلودگی هوا را از روی بغض و کینه بر گردن شهردار تهران می اندازند و نباید در این مسائل نگاه سیاسی داشت.

مقصر دانستن شهردار تهران در آلودگی هوا سیاسی است

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع آلودگی هوا را بر گردن شهردار تهران گذاشتن نه تنها بی‌انصافی بلکه بی‌اطلاعی و از روی بغض و کینه است.

مهدی چمران در حاشیه یکصد و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز در شورا مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور یکی از نزدیکان ایشان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: نطق پیش از دستور این جلسه نیز در خصوص ایشان خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از اعضا برای مصوبه جدید کمیسیون باغات در شهرداری‌های مناطق انتخاب می‌شود، تصریح کرد: گزارش حسابرسی و موضوع کمیسیون ماده پنج نیز بررسی می‌شود.

او با بیان اینکه کسانی که نقش مدیریت شهری در مورد آلودگی هوا را مطرح می کنند نگاهی به قانون هوای پاک داشته باشند، گفت: از بیش از ۲۰ دستگاه حاضر، درصد سهم هریک را ببینند که آنها چه میزان نقش دارند و نقش مدیریت شهری چه اندازه است؟ من این را به خودشان واگذار می‌کنم و ان شاءالله انصاف داشته باشند و نگاه آلوده سیاسی نداشته باشند تا ببینند شهرداری چقدر در موضوع آلودگی هوا اثر گذار است.

باید ترک فعل سایر دستگاه‌ها بررسی شود

چمران گفت: درست است جایگاهی برای مدیریت شهری در زمینه آلودگی هوا گذاشته‌اند، اما مسئول اجرا سازمان حفاظت محیط زیست است؛ این بلا یک روزه نیامده و سالها بوده و هر روز بیشتر شده، بنابراین باید ترک فعل بررسی شده و مشخص شود که چه کاری انجام نشده که به امروز رسیدیم؟

او با تأکید بر اینکه تنها تهران با آلودگی هوا درگیر نیست، یادآور شد: اراک، اصفهان، تبریز، مشهد و قم نیز درگیر هستند و مساله عمومی است و همه شهرها دچار هستند و بر گردن شهردار تهران گذاشتن نه تنها بی انصافی بلکه بی اطلاعی و از روی بغض و کینه است و کاملا مشخص است.

چمران همچنین تصریح کرد: وزیر کشور برای قانون هوای پاک حداقل سه جلسه برگزار کردند و شهردار تهران تنها یکی از اعضا بود و دیگر اعضا نیز حضور داشتند. بحث حمل و نقل عمومی و واگن مترو و اتوبوس باید از کجا تهیه شود؟ نفت و بنزین که باید یورو ۵ باشد از کجا باید تهیه شود؟ وزارتخانه‌ها نیز گزارش داده اند که جلو رفته‌اند و برای اجرای مابقی آن اشکالاتی دارند.‌ نیروگاه های اطراف تهران نباید مازوت استفاده کنند که اعلام کردند چند سال استفاده نمی‌شود.

او ادامه داد: یکی از مشکلات این است که در تهران شرکت پخش فرآورده های نفتی گازوییل ۵۰ ppm توزیع می ‌ند، اما در دیگر شهرها بیش از ۱۰۰۰ ppm است و این خودروها در تهران تردد می‌کنند و این گازوئیل در پایتخت سوخته می‌شود و هوا را به مقدار زیادی آلوده می کند.

نظر چمران درباره استیضاح زاکانی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به عقیده من سازمان حفاطت محیط زیست مسئول پیگیری این مساله است، گفت: مدیریت شهری باید سنگ موضوع را به سینه بزند و مطالبه گر باشد و اگر اتوبوس کم داریم خود را به آب و آتش بزنیم که تامین کنیم و البته شهرداری واقعا این کار را انجام می‌دهد.

چمران افزود: سیستم اداری ما کند است و هنوز تأمین ناوگان مترو عملیاتی نشده و باید در داخل به صورت جدی دنبال شود که پیگیری نیز صورت می گیرد. معاینه فنی و جنگل کاری از وظایف شهرداری بوده که بیش از آنچه که باید، انجام داده و به صورت کامل گزارش ارائه داده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مطرح شدن موضوع استیضاح شهردار تهران از سوی شورا توسط یکی از رسانه‌ها تاکید کرد: من دوست ندارم با اعضای شورای قبلی صحبتی داشته باشیم. باید خودمان کار کنیم و نشان دهیم کار چیست. دستگاه‌های قضایی باید ترک فعل ها را بررسی کنند.

مهدی چمران همچنین در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم راه این شهدا و تمام شهدا، وحدت، همدلی و خلوص را دنبال کنیم و اگر راه تفرقه را انتخاب کردیم، انحراف از راه شهداست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: تلاش دشمن این است که وحدت و همدلی ما را بشکند و حتی با فحاشی می خواستند این همدلی را از بین ببرند؛ فکر نکنیم تمام شده و باید در راه شهدا استوارتر گام برداریم تا در صحنه های آینده نیز موفقیت خود را تضمین کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید