بررسی رفتار بازار در روز جاری نشان می‌دهد که احتمالا بازار اندکی منطقی‌تر با دلار فرزین روبرو شده است.

پیش بینی بورس برای فردا شه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ / بورس اثر دلار فرزین را هضم کرد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس تهران پس از دو گام منفی نسبتا پرقدرتی که در دو روز ابتدایی هفته برداشته بود، امروز با رشد ۲۸ هزار و ۸۲۱ واحدی شاخص کل بورس همراه شد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی در آستانه کانال ۱.۶ میلیونی قرار گرفت که بیش از ۸۵ درصد از نمادهای حاضر در معاملات رنگ سبز به خود گرفتند. در نهایت هم شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۲۷۵ واحد قرار گرفت.

در آن سوی بازار جایی که شاخص کل هم‌وزن نماینده یکسان تمام نمادهای فعال معاملاتی بازار ایستاده است به دنبال همتای خود جریان خوب معاملاتی را تکرار کرد و کام سهامداران شرکت‌های کوچک و متوسط را به مانند سهامداران شاخص‌سازها شیرین کرد. در پایان جریان دادوستدهای امروز شاخص کل هم‌وزن ۱.۸۹ درصد رشد کرد. این رشد موجب افزایش ۸ هزار و ۷۶۵ واحدی ارتفاع این شاخص شد و آن را در محدوده ۴۷۳ هزار واحدی قرار داد.

تداوم روند کاهشی ارزش معاملات

نکته منفی بازار امروز اما تداوم روند کاهشی ارزش معاملات بود. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری در محدوده ۷ هزار و ۶۷۹ میلیارد تومانی قرار گرفت تا ۵.۶ درصد نسبت به ارزش معاملات روز گذشته کاهش یابد.

آغاز جریان ورود پول

اگرچه امروز ارزش معاملات خرد بازار قدری کاهش یافت اما در مقابل، شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. به نحوی که بازار توانست ۵۹۵ میلیارد تومان پول حقیقی جذب کند و جهت پول را تغییر دهد.

پیش بینی بورس فردا

بررسی رفتار بازار در روز جاری نشان می‌دهد که احتمالا بازار اندکی منطقی‌تر با دلار فرزین روبرو شده است. امروز سهم‌های ریالی که عموما یا با دلار ارتباطی ندارند یا کمترین وابستگی را به قیمت دلار دارند، توانستند به جایگاه خود نزد معامله‌گران بازگردند و با افزایش معامله روبرو شوند.

با این حال اما تغییرات در بخش پولی اقتصاد همچنان ادامه دارد و هنوز سایه سنگین خود را بر سر بازار سرمایه حفظ کرده است. امروز در خبرها آمده بود که سود سپرده بانکی در بانک‌های دولتی به ۲۵ درصد رسیده است. اگرچه بانک مرکزی اعلام کرده است که این رویه غیرقانونی است و با آن برخورد خواهد کرد اما تجربه نشان داده است که این اقدام بدون چراغ سبز بانک مرکزی اجرایی نمی‌شود و بر همین اساس می‌توان افزایش سود سپرده را قطعی دانست.

در همین حال از ابتدای هفته نیز مردم از طریق رسانه‌ها و حتی پیامک بانک‌ها به سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده با سود ۲۳ درصدی دعوت می‌شوند. به نظر می‌رسد هنوز هم بازار سرمایه از ناحیه سیاست‌های پولی و تصمیمات خلق الساعه مدیران در خطر است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید