با شکایت سعید کنعانی یکی از فعالان حقوقی حوزه کار به دیوان سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه مرخصی زایمان زنان شاغل اصلاح می شود.

بخشنامه مرخصی زایمان اصلاح می‌شود + جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، پس از شکایت سعید کنعانی پیرامون «بند ۳۵ بخشنامه شماره ۱۰۰۰/ ۹۹ / ۱۲۰۹۸ مصوب ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۹ سازمان تامین اجتماعی درباره مرخصی زایمان» به دیوان، این سازمان به صورت ایرادات مطرح شده در شکایت را پذیرفت.

با شکایت یکی از فعالان حقوقی حوزه کار و تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری در رابطه با ضرورت اصلاح و تغییر آیین نامه سازمان تامین اجتماعی در رابطه با «مرخصی زایمان»، این سازمان پیش از صدور حکم دیوان موارد مطرح شده در شکایت را پذیرفته و اصلاح این آیین نامه را در دستور کار قرار داد.

پس از شکایت سعید کنعانی پیرامون «بند ۳۵ بخشنامه شماره ۱۰۰۰/ ۹۹ / ۱۲۰۹۸ مصوب ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۹ سازمان تامین اجتماعی درباره مرخصی زایمان» به دیوان عدالت اداری، این سازمان به صورت داوطلبانه اقدام به پذیرش ایرادات مطرح شده در شکایت کرده و موارد اصلاحی در بند ۳۵ بخشنامه را اجرا کرد.

کنعانی در رابطه با این تغییرات اظهار کرد: از آنجا که قوانین بالادستی درباره مرخصی زایمان زنان شاغل در مجلس به منظور حمایت از خانواده تغییر کرده بود، برخی قوانین در این حوزه در سازمان تامین اجتماعی نیز باید تغییر می‌کرد که پس از طرح شکایت به دیوان درباره ضرورت ابطال بخشی از بخشنامه سازمان در این حوزه، مدیران سازمان ایرادهای مطروحه در شکایت را پذیرفته و این بخشنامه را اصلاح کردند.

براساس بند ۳۵ بخشنامه سازمان تامین اجتماعی، بیمه شده زن می‌توانست براساس گواهی پزشک معالج حداکثر به میزان ۳ ماه از مدت مرخصی زایمان را (مشروط به اینکه متصل به تاریخ زایمان باشد) استفاده کند. اما در بند الف ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده مصوب مجلس در آبان ماه سال ۱۴۰۰ این مدت به ۹ ماه تمام افزایش یافته بود که همراه با کلیه حقوق و فوق العاده‌های دریافتی محسوب می‌شد. سازمان تامین اجتماعی نیز بر این مبنا مدت مرخصی متصل به زایمان به حداکثر دو ماه مرخصی تغییر داده و با بخشنامه ۱۰۰۰/ ۱۴۰۱ / ۷۱۳۴ بخشنامه قبلی را اصلاح کرد. به این ترتیب دیوان عدالت اداری نیز موضوع شکایت را با اصلاح رخ داده منتفی شمرد.

1111112131231

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید