شهر رشت شهر بوهای خوشمزه است. یعنی همین طور که در خیابان های آن قدم می‌زنید بوی کباب و رشته خوشکار و واویشکا هوش و حواس شما را می‌برد. یکی از مراکز کلیدی شکم گردی در رشت میدان شهرداری است. میدانی که تا پاسی از شب بیدار می‌ماند و می‌شود در آن خوش گذراند.

تجربه شکم‌گردی در میدان شهرداری رشت

سلام نو-سرویس گردشگری: میدانی که حالا به نام شهرداری رشت می‌شناسیم از زمانی که رشت مرکز زندگی و تجارت بود به عنوان مرکز شهر شناخته می‌شد. گفته می‌شود محل ساختمان شهرداری فعلی تپه‌ای بلند بود که روی آن بقعه امام‌زاده جعفر قرار داشت.

مجموعه ساختمان‌های اطراف آن در اوایل دوره پهلوی ساخته‌اند. این میدان و ساختمان‌های اطرافش را به سبک نئوکلاسیک و برگرفته از معماری خیابان نوسکی شهر سن‌ پترزبرگ روسیه ساخته شده‌اند.

تمام خیابان‌های منتهی به میدان شهرداری تا چند صد متری سنگ‌فرش شده‌اند؛ و تردد ماشین تا چند صد متری میدان از هیچ کدام از مسیرها امکان‌پذیر نیست. ورود به خیابان سعدی فقط برای تاکسی‌ها امکان‌پذیر است.

راه‌های دسترسی به میدان شهرداری از خیابان شریعتی، خیابان علم الهدی، خیابان امام و سبزه‌میدان امکان‌پذیر می‌باشد. که برای رسیدن به میدان باید ماشین خود را دور از میدان پارک کنید و چند دقیقه‌ای پیاده روی کنید.

اگر قصد مسافرت به گیلان را دارید، حتما سری هم به میدان شهرداری بزنید. خوشحال می شویم شما هم اگر اطلاعاتی در مورد این میدان دارید برای ما بنویسید.

یکی از تجربه های لذت بخش پرسه زدن در میدان شهرداری خوردن خوراکی‌های خوشمزه است.

کبابی‌های دست‌فروش، خوشمزه‌فروشی‌های میدان

غروب که می‌شود کم کم بساط کبابی‌های منحصر به فرد رشتی در میدان تجربه شکم‌گردی در میدان شهرداری رشتشهرداری علم می‌شود.

تاریخچه درستی از این نوع فروش کباب در درست نیست اما تا جایی که بنده پرس و جو کرده ام این سبک کباب فروشی بدلیل بازارهای محلی که به صورت دوره‌ای در شهرهای مختلف گیلان وجود دارد مانند شنبه بازار یا جمعه یازار یا… رواج پیدا کرده است.

معروف ترین دکه فروش کباب در این میدان که از غروب تا پیش از اذان صبح در آنجا فعالیت دارد بدلیل پخت نان در همانجا بسیار معروف شده است بطوری که دائماً مشتری های زیادی در حال‌ پذیرایی هستند.

این دکه بمدت ۱۰سال است که در همان موقعیت کنونی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

تجربه شکم‌گردی در میدان شهرداری رشت

شیرین گوشت خوش طعم + دوشِ مناسب و جگرباقرساق از بهترین‌های منوی این غذاخوری است. کوبیده اما انتخاب خوبی در این میان نیست.

چای آلبالوی درجه یک

دکه‌هایی که در شهر های دیگر بیشتر به خاطر فروش مطبوعات و دخانیات برپا شده اند در شهر رشت یک محصول دلنشین دیگر نیز ارائه می‌دهند، چای آلبالویی درجه یک. در میدان شهرداری رشت هم می‌توان این دکه‌ها را دید و از خوردن چای در هوای مرطوب رشت لذت برد.

فقط حواستان باشد که در هنگام چای خوردن در این میدان جایی را برای نشستن انتخاب کنید که کفتر های کمی در آن رفت و آمد داشته باشند، زیرا هر لحظه ممکن است مورد اصابت موشک‌های دوربرد آن‌ها قرار بگیرید.

اسکیموی اصل شمالی

اسکمو یکی از انواع بستنی یخی ها می باشد که بیشتر در شمال کشور تهیه می شود و شاید یکبار طعم و مزه آن را چشیده باشید. این بستنی یخی جذاب با میوه های ترش فصل مثل زغال اخته یا آلبالو و آلو و آلوچه تهیه می شود و طرز تهیه بسیار آسانی دارد.

شما حتی اگر قالب بستنی یخی هم نداشته باشید می توانید به راحتی این اسکمو را تهیه کنید و از لیوان های یکبار مصرف استفاده کنید و برای سرو لیوان را قیچی کنید و به راحتی بستنی را از قالب خارج کنید. اگر به طعم و مزه ترش علاقه داشته باشید عاشق این مزه از بستنی یخی یا اسکمو خانگی خواهید شد. شما می توانید از هر نوع میل فصلی در این اسکمو استفاده کنید، اما اسکیمو خوردن در میدان شهرداری رشت حال و هوای دیگری دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را تجربه کنید.

رشته خوشکار

شیرینی رشته خوشکار یکی از شیرینی های خوشمزه و پر طرفدار گیلانیه که در ماه مبارک رمضان برای مجالس افطاری پخته میشه ، این شیرینی سنتی از قدیم الایام در روستاها به صورت خونگی پخته میشد و بفروش میرسید.بسیار خوش طعم و خوش عطره. افرادی که به طعم گردو و دارچین در شیرینی و کیک علاقه ی زیادی دارن این شیرینی یکی از بهترین گزینه ها واسشونه.

کلوچه فومین

چند فروشگاه در میدان شهرداری هستند که کلوچه فومن می‌فروشند. اگر بتوانید کلوچه فومن گرم و تازه پیدا کنید مطمین باشید که همیشه یکی از طعم‌های خوبی که به خاطر خواهید آورد طعم بی نظیر این کلوچه است.

هر کدام از شهر های استان گیلان آداب و رسوم، غذاهای محلی و شیرینی‌های خاصی دارند. غذا ها و شیرینی های سنتی استان گیلان همیشه پر طرفدار بوده اند. یکی از این سوغات سنتی استان گیلان کلوچه فومن است. کلوچه ای که شاید طعم بینظیرش هرگز از یادتان نرود و حتی هوش از سرتان ببرد . کلوچه فومن معمولا با چای یا شیر سرو می‌شود. در ادامه قصد معرفی و بیان تاریخچه این کلوچه را داریم.

تجربه شکم‌گردی در میدان شهرداری رشت

کلوچه فومن از دیرباز در شهرستان فومن تولید می‌ شده. زادگاه این کلوچه فومن است که به این نام هم معروف است. امروزه این کلوچه در سایر استان ها پخته می شود که معمولا توسط نانواهای گیلک این پخت صورت میگیرد. کلوچه فومن سوغات شهرستان فومن و استان گیلان محسوب شده و هویت و اصالت کاملاً گیلانی و ایرانی دارد.

تاریخچه این کلوچه به قدیم باز می گردد .کلوچه ای که کار دست زنان این منطقه بوده است و از گذشته به صورت خانگی پخت می‌شده . این محصول همواره از چندین سال پیش به شکل سنتی در کوره‌های آجری پخت می‌شد . امروزه و با گذشت زمان مراکز تهیه و عرضه این محصول سنتی بیشتر شده است.

کلوچه فومن نوعی کلوچه مغزدار است که از دو لایه تشکیل شده است. روی کلوچه نیز به وسیله مهر مانندی منقوش می‌شود. این کلوچه در درون کوره پخت قرار گرفته و پخته می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رشتی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    0 1
    کبابی که در رشت از دست فروشان می خرید و می خورید . نرم ترین و خوشمزه ترین کباب دنیا است . در هیچ رستوران لاکچری تهران هم کبابی به این خوشمزه ای و نرمی پیدا نمی شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید