رشت مملو از فضاهای جذاب برای تجربه خوردن و لذت بردن است، از این رو با ما همراه باشید تا از محبوب‌ترین رستوران‌های محلی رشت بیشتر بدانیم.

محبوب‌ترین رستوران‌های محلی رشت

سلام نو _ سرویس گردشگری: استان گیلان به دلیل داشتن طبیعت سرسبز و آب وهوای دلچسب، سالانه پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران است. شهر رشت مرکز استان گیلان بوده که یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در میان ایرانی‌ها محسوب می‌شود. این شهر علاوه بر جاذبه‌های گردشگری زیبا و منحصر به فرد، دارای رستوران‌های بی‌نظیری هم بوده که غذاهای محلی درجه یکی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

تجربه طعم‌های خاص در رستوران‌های محلی رشت

رشت؛ شهر خلاق غذا یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای افرادی است که دوست دارند در طول سفر خود با فرهنگ غذایی شهر مقصد نیز آشنا شوند. ده‌ها مدل غذای منحصربه‌فرد را می‌توان در بهترین رستوران های رشت امتحان کرد و تجربه‌ای ناب از گردشگری غذا به مجموع تجربه‌های سفر خود اضافه کرد. از باقالی قاتق و واویشکا تا کباب ترش و مرغ و ماهی شکم‌پر، از آلو مسما و کاله کباب تا ملا قورمه، سفره رنگین رشت در کنار مزه‌های نابی مثل باقلا سبز و سیر و گردو و اشپل ماهی یکی از غنی‌ترین سفره‌های ایرانی است.

محبوب‌ترین رستوران‌های محلی رشت

کباب سرای حاج حسین

کباب سرای حاج حسین بدون شک یکی از پرطرفدارترین و بهترین رستوران های رشت است که انواع کباب را برای مهمانان خود سرو می‌کند. کباب دوش، مشهورترین غذای این رستوران است. همان طور که می‌دانید شهر رشت علاوه بر طبخ بهترین کباب ترش ایران، به تهیه کباب بسیار لذیذ دوش نیز شهرت دارد. دوش یا کول به بخشی از برآمدگی گردن گاو نر جوان (وزرا) گفته می‌شود؛ این بخش از گوشت گاو، بسیار چرب و لذیذ است و در دهان آب می‌شود. آشپزان ماهر کباب سرای حاج حسین دوش را به قطعات ریز خرد می‌کنند و برای چند ساعت در پیاز خلال شده ریز می‌خوابانند. جالب است بدانید که نرمی و خوشمزگی گوشت دوشی که چند روز از ذبح آن گذشته باشد، بهتر از گوشت تازه است.

کارکنان کباب سرای حاج حسین بسیار خوش اخلاق و مودب هستند. این رستوران دارای دو طبقه است و در منوی آن انواع کباب نظیر جوجه ترش، چنجه، کوبیده، فیله کباب، کباب کوبیده بناب، دل، جگر، قلوه، دنده کباب و دوش کباب دیده می‌شوند. رستوران حاج حسین رشت در سال ۱۳۵۹ توسط پدر این خانواده، در یک مغازه کوچک‌تر از مغازه فعلی آغاز به کار کرد و کماکان کمی آن‌طرف‌تر از شعبه جدید در حال فعالیت است؛ اما شعبه جدید که در میان گردشگران و محلیان شهرت دارد، در سال ۱۳۸۶ توسط فرزندان وی افتتاح شده‌ است و اداره می‌شود.

محبوب‌ترین رستوران‌های محلی رشت

رستوران حاج حسین، نزدیک محله‌ ساغری سازان در مرکز شهر رشت واقع شده است. در نزدیکی این رستوران یک پارکینگ (گاراژ) وجود دارد که می‌توانید ماشین خود را با خیال راحت در آن پارک کنید. امکان سفارش آنلاین از طریق سایت رستوران حاج حسین نیز مهیا است (ارسال سفارشات رایگان است).

آدرس: رشت، خیابان شریعتی، میدان صیقلان، میدان زرجوب، جنب پل آهنی

تلفن: ۳۳۳۴۰۸۱۹ ۰۱۳

ساعت فعالیت: همه‌روزه ۱۲ تا ۲۴

محدوده قیمت: ارزان

رستوران محرم

رستوران محرم یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین رستوران‌های شهر رشت است که نخستین بار در سال ۱۳۲۳ به‌صورت یک مغازه سرو غذا در خیابان ناصریه قدیم، کار خود را شروع کرد و هم‌اکنون در تقاطع منظریه واقع شده است. این رستوران با بیش از ۷۵ سال سابقه به برندی مشهور در شهر رشت تبدیل شده است و در فضایی بزرگ، انواع غذاهای ایرانی و محلی مانند انواع کباب‌ها، ماهی، خورشت‌ها و ماهیچه بسیار لذیذ و باکیفیتی را سرو می‌کند. طراحی داخلی رستوران محرم زرد و نارنجی است و به مهمانان احساس گرما و صمیمیت می‌دهد. توجه داشته باشید که این رستوران همیشه شلوغ است؛ بنابراین باید از قبل جا رزرو کنید یا در صف منتظر بمانید. تنوع غذاهای گیلانی در محرم بسیار زیاد است و تقریبا همه غذاهای گیلانی در منوی آن وجود دارند.

آدرس: رشت، بلوار امام خمینی (ره)، روبه‌روی دانشکده دندانپزشکی

تلفن: ۳۳۶۶۶۰۹۰ ۰۱۳

ساعت فعالیت: همه‌روزه ۱۲ تا ۲۳

محدوده قیمت: متوسط

محبوب‌ترین رستوران‌های محلی رشت

رستوران حسن رشتی

رستوران حسن رشتی یکی از رستوران‌های محبوب رشت است که غذاهایی با کیفیت را با قیمتی مناسب به مشتریان خود عرضه می‌کند. پلو کباب چنجه مخصوص، پلو کباب ترش مخصوص، چلو کباب شیشلیک، چلو کباب سلطانی، چلو کباب بختیاری، چلو ماهیچه، چلو کباب کوبیده، ماهی قزل‌آلا، ماهی سفید، ماهی کولی، چلو میرزاقاسمی از جمله غذاهایی هستند که می‌توانید در این رستوران سفارش دهید. جالب است بدانید که شهرت رستوران حسن رشتی به‌حدی زیاد است که افراد بسیاری از سراسر کشور برای خوردن غذا در این رستوران به رشت می‌آیند.

آدرس: رشت، بلوار امام خمینی، بالاتر از میدان توشیبا، نبش کوچه فرشته

تلفن: ۱۶۶۶۴۵۰ ۰۱۳

ساعت فعالیت: همه‌روزه ۱۱:۳۰ تا ۰۰:۳۰

محدوده قیمت: ارزان

رستوران اردشیر

رستوران اردشیر از رستوران‌های قدیمی رشت است که از سال ۱۳۵۱ فعالیت خود را آغاز کرد. سرآشپزی باتجربه و ماهر در این رستوران با مواد اولیه با کیفیت، غذاهای گیلانی را به روش سنتی طبخ می‌کند؛ غذاهایی که طعم آن‌ها را هیچ‌گاه از یاد نخواهید برد. پلو کباب با مخلفات، پلو کباب کوبیده، پلو کباب ترش با مخلفات، جوجه کباب محلی با مخلفات، جوجه کباب زعفرانی با مخلفات، شیشلیک گوسفندی با مخلفات، ماهی سفید، میرزاقاسمی و باقالی خورشت از جمله غذاهای لذیذی هستند که در رستوران اردشیر سرو می‌شوند؛ البته باید بدانید که شیشلیک، ماهی سفید و مرغ شکم‌پر از بهترین‌های آن‌ها به شمار می‌آیند. رستوران اردشیر بسیار محبوب و معروف است و هنرمندان و بازیگران بسیاری برای صرف غذا به این رستوران می‌روند. امکان سفارش غذا به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت اختصاصی این رستوران نیز مهیا است.

آدرس: رشت، سه راه پاستوریزه، ابتدای خیابان فلسطین، خیابان شهید ایزددوست

تلفن: ۰۱۳۳۳۸۳۳۹۹۵ و ۰۱۳۳۳۸۲۰۲۰۱

ساعت فعالیت: همه‌روزه ۱۲ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳

وب‌سایت: ardeshirdelivery.ir

محدوده قیمت: متوسط

محبوب‌ترین رستوران‌های محلی رشت

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خلیل IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    رستوران محرم بهترین رستورانی که تو عمرم دیدم فوق العادس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید