۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: 55409862

رشت مملو از جاهای دیدنی است از این رو اقامت در این شهر بهترین انتخاب است، با ما همراه باشید تا بدانیم بوم‌گردی‌های رشت کجاست.

بوم‌گردی‌های رشت کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: اقامتگاه‌های بوم گردی بیشتر توسط بومیان شهرها اداره می‌شوند و شما لذت یک اقامت بی‌دردسر را در این اقامتگاه‌ها تجربه خواهید کرد. هنگام سفر به شهرهای مختلف با اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی هر شهر، با فرهنگ مردم آن‌جا آشنا می‌شوید. در بیشتر اقامتگاه‌های بوم گردی می‌توانید عصرها زیر سایه درختان کنار حوض‌ در حیاط چای نوش جان کنید، از محلی‌ها داستان زندگی مردم آن‌جا را بشنوید و چند روزی را در آن فضای دنج دور از هیاهوی شهر زندگی کنید. در زمان اقامت در این مکان‌ها می‌توانید صنایع دستی محلی آن شهر یا روستا را نیز یاد بگیرید. بسیاری از بوم‌گردی‌ها کارگاه‌های صنایع دستی دارند و به مهمانانی که علاقمند به یادگیری صنایع دستی هستند به طور کامل آموزش می‌دهند.

جذابیت بوم گردی های ایرانی

یکی از مهمترین ویژگی‌های شاخص اقامتگاه‌ محلی یا همان بوم گردی های ایران این است که این مکان‌ها عمدتاً در دل طبیعت واقع شده‌اند؛ در حالی که هتل‌ها را بیشتر در فضای شهری و مدرن می‌سازند. حال این طبیعت می‌تواند جنگل‌های سرسبز شمال، مناطق کوهستانی و دشت‌های باصفای آذربایجان یا کویر آرام و پرستاره مرکز ایران باشد. بستگی دارد که شما کدام یک از این شرایط طبیعی را می‌پسندید و دل‌تان می‌خواهد روزهای سفر را در کجا سپری کنید.

بوم‌گردی‌های رشت کجاست؟

یکی از مزایای بوم گردی واقع شدن این اقامتگاه‌ها در دل طبیعت است که کمک می‌کند شما در زمانی کوتاه به مکان‌های تفریحی مثلاً دریا یا کوهستان برسید. شنیدن صدای رودخانه، بیدار شدن صبحگاهی با آواز پرندگان، بوی انواع گل‌ها و گیاهان از دیگر محاسن اقامتگاه‌های محلی و غیرهتلی است. جغرافیای متنوع کشور ما سبب شده تا اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سراسر ایران تجربه متفاوتی برای شما به همراه داشته باشد.

۴ اقامتگاه در رشت

اقامتگاه بوم گردی تی‌تی ناز

این اقامتگاه یک مجموعه با ۵ اتاق است که ۴ اتاق آن ۸ متری و یکی از آن‌ها بزرگ‌تر و به اندازه ۵۰ متر است. تی‌تی ناز همچون دیگر اقامتگاه‎های بومگردی سرویس‌های فرنگی و ایرانی و یک حمام مشترک دارد. این اقامتگاه در محیطی امن و فضایی آرام و به دور از هیاهو ساخته شده است. تی‌تی ناز به کلیه امکانات رفاهی و اقامتی مجهز شده است و برای اقامت چند روزه گزینه بسیار خوبی است. با وجود پارکینگی که دارد می‌توانید وسیله نقلیه خود را داخل مجموعه پارک کنید و نگهبانی و دوربین مداربسته سبب امنیت آن شده است.

بوم‌گردی‌های رشت کجاست؟

به غیر از باربیکیو و آلاچیق که می‌توانید از آن استفاده کنید، امکان پخت و پز در این اقامتگاه سنتی وجود ندارد اما به درخواست مهمانان غذای محلی و گرم در این مجموعه سرو می‌شود. ساعت ورود به این مجموعه ۱۴ و ساعت خروج از آن ۱۲ ظهر است.

• اقامتگاه بوم گردی می‌جان

این اقامتگاه یکی از بهترین مکان‌ها جهت اقامت چند روزه است. اتاق‌های بومگردی می‌جان سرویس بهداشتی فرنگی و حمام مستر دارند. سرویس ایرانی نیز مشترک و در طبقه همکف واقع شده است. اتاق‌های این مجموعه تمیز است و امکان استفاده از تراس نیز وجود دارد. صبحانه‌ای که اقامتگاه سنتی می‌جان به مسافران ارائه می‌دهد کامل است و اگر مهمانی بخواهد، می‌تواند از آشپزخانه استفاده کند. همچنین اگر بخواهید می‌توانید به اقامتگاه سفارش غذای محلی بدهید تا آشپزان بهترین نوع آن را برای شما تهیه کنند. این غذاها شامل میرزا قاسمی، جوجه ترش، انار بیج، باقلا قاتوق و فستجون می‌شود.

این اقامتگاه در روستای خمام و ۷ کیلومتری رشت واقع شده است. خمام نزدیک‌ترین شهر به مرکز استان گیلان است. پذیرش حیوانات خانگی کوچک در این مجموعه مجاز است. همچنین اینترنت، بالکن و آلاچیق از امکانات این مجموعه هستند.

بوم‌گردی‌های رشت کجاست؟

• اقامتگاه بوم گردی مانده چینا

مانده چینا یک سازه چوبی زیبا است که در روستای توریستی سقالکسار ساخته شده است. این اقامتگاه یک ساختمان دو طبقه است و منظره زیبایی از طبیعت را به شما نمایش می‌دهد. این اقامتگاه به یک تراس بزرگ مجهز شده است که حال و هوای به خصوصی دارد. آنتن‌دهی این اقامتگاه خوب است و به اینترنت نیز دسترسی دارد. مانده چینا تا جنگل، کوه و سوپرمارکت ۱۰۰ متر فاصله دارد و در محوطه یک تاب زیبا نصب شده است. این مجموعه یک حمام و سرویس بهداشتی مشترک دارد که تمیز و بهداشتی است. استعمال دخانیات و ورود حیوانات خانگی در این مجموعه مجاز نیست.

• اقامتگاه بوم گردی آرام و باران

آرام و باران اقامتگاهی در یکی از بهترین مناطق رشت است. این مجموعه یک خانه روستایی با معماری زیبا و منحصربفرد است که ۶ واحد اتاق در آن ساخته شده است. اتاق‌های ۳ و ۵ نفره در طبقه بالا و اتاق‌های ۱۰ نفره در طبقه پایین واقع شده است. محیط این اقامتگاه تمیز و مرتب است و دکوراسیون آن ساده و دلنشین است. این اقامتگاه نورگیری عالی دارد و به تمامی امکانات رفاهی مجهز شده است. ورود حیوانات خانگی کوچک و تنها به داخل محوطه مجاز است. صاحب اقامتگاه فردی مهربان و مهمان‌نواز است که می‌تواند اوقات خوشی را طی چند روز اقامت شما در این مجموعه به وجود بیاورد. توجه داشته باشید که ساعت ورود به این مجموعه ۱۴ و ساعت خروج از آن ۱۲ ظهر است.

بوم‌گردی‌های رشت کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید