ادرار زیاد ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای باشد و فقط متوقف کردنش کافی نیست.

علت تکرر ادرار شبانه و راه مقابله با آن

به گزارش سلام نو بهنقل از شفاآنلاینف روزانه، میزان مایعی که در طول روز مینوشید، غذاهایی که می خورید، اینکه قرص مدر یا ادرارآور مصرف می کنید و میزان و شمار دفعات ادرار کردن و زمانی را که صرف آن می کنید، یادداشت کنید. اگر مجموع زمان های ادرار کردن بیش از ۱۰ دقیقه در طول ۲۴ ساعت باشد، می وان آن را بیش از حد عادی برشمرد.


داروی ادرارآورتان را بعدازظهرها مصرف کنید|

اگر برای فشار خون بالا، تورم پا یا نارسایی احتقانی قلب داروهای ادرارآور یا مدر مصرف می‌کنید، ممکن است مصرف این داروها در بعدازظهرها سودمند باشد. با این شیوه مصرف، این داروها باعث خواهند شد ادرار بیشتری در بعدازظهر و غروب تولید شود و احتمالا تولید ادرار در طول شب کاهش یابد. البته قبلا این موضوع را به دکترتان اطلاع دهید و تایید او را برای تغییر زمان مصرف دارو بگیرید.


محدود کردن مصرف مایعات پیش از خواب|

نوشیدن مایعات در فاصله زمانی بیش از حد نزدیک به زمان خواب ممکن است به نیاز به ادرار کردن در شب بینجامد. همچنین مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار را که باعث تحریک مثانه می‌شوند، در طول روز محدود کنید.

قطع تنفس حین خواب را وارسی کنید|

بدن‌ ما در طول دوره خواب عمیق هورمون‌ ضد ادراری تولید و باقی ماندن مقدار بیشتری مایعات در بدن را در طول شب ممکن می کند. افراد دچار قطع تنفس یا آپنه حین خواب به مراحل عمیق خواب وارد نمی‌شوند بنابراین بدنشان مقدار کافی هورمون ضد ادراری تولید نمی‌کند.


ورزش کنید|

اگر دچار تورم در پای‌تان هستید، ورزش کنید و جوراب فشاری بپوشید تا ادرارتان پیش از هنگام خواب دفع شود.

در طول روز پاهایتان را بالا نگه دارید|

در اواخر بعدازظهر یا غروب، اگر پاهایتان را برای یک ساعت در سطح قلب‌تان نگه دارید، به افزایش ادرار کردن در طول روز ( و نه در شب) کمک خواهد کرد.


چه تعداد ادرار کردن در شبانه روز طبیعی است؟


چهار تا هشت بار ادرار کردن در طول یک شبانه‌روز طبیعی شمرده می‌شود اما اگر بیش از این تعداد به دست شویی می‌روید یا مجبورید چند بار در طول شب برای ادرار کردن از بستر برخیزید، ممکن است لازم باشد به پزشکتان مراجعه کنید تا معلوم شود آیا یک بیماری زمینه‌ای علت ایجاد آن است یا نه.روزنامه خراسان

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید