رئیس جمهور روسیه در جریان مکالمه تلفنی با همتای چینی خود، از سازماندهی رویدادهای ورزشی تمجید کرد.

دعوت پوتین از رئیس جمهور چین برای سفر به مسکو

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین درباره برگزاری رویدادهای ورزشی اخیر در روسیه و چین گفت: سومین دوره بازی‌های زمستانی جوانان بین روسیه و چین در چانگ‌چون به تازگی به پایان رسید. این یکی از رویدادهای اصلی در چارچوب سال‌های همکاری جاری مسکو و پکن در حوزه ورزش و فرهنگ است.

وی افزود: این بازی‌ها در بالاترین سطح برگزار شد و یک بار دیگر ثابت کرد که ورزش جهانی است و رقابت‌های بین‌المللی باید برای مردم شادی و حس اتحاد به ارمغان آورد و برای اهداف و مقاصد سیاسی لحظه‌ای استفاده نشود.

پوتین و شی جین‌پینگ، رئیس جمهور روسیه در جریان مکالمه ویدئویی درباره جنبه‌های مختلف همکاری‌های دوجانبه صحبت کردند و رئیس جمهور روسیه از همتای چینی خود دعوت کرد تا سال جدید میلادی به مسکو سفر کند. پوتین فوریه سال گذشته میلادی در بین یکی از میهمانانی بود که به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن دعوت شده بود.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، فدراسیون‌های بین‌المللی به توصیه کمیته بین‌المللی المپیک، از حضور ورزشکاران روسیه در رقابت‌ها و رویدادهای بین‌المللی ممانعت به عمل آوردند.

با این حال، روسیه گزینه پیوستن به آسیا را مدنظر قرار داده و بسیاری از فدراسیون‌های این کشور از جمله اتحادیه فوتبال روسیه، در حال رایزنی به منظور ملحق شدن به کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند.

اولگ ماتیسین، وزیر ورزش روسیه اوایل ماه جاری در گفت‌وگو با همتای چینی خود گفته بود که دو کشور به عنوان بخشی از توافقات صورت‌گرفته، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۶۰۰ رویداد ورزشی مشترک برگزار خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید