رسانه‌های روسی از حمله اوکراین به یک شهر روسیه با موشک‌های آمریکایی خبر دادند و اعلام کردند که ۶ نفر کشته شدند.

حمله موشکی اوکراین به یک شهر روسیه / ۶ غیرنظامی کشته شدند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رسانه‌های روسی اعلام کردند در پی حمله موشکی نیروهای ارتش اوکراین به شهر ولودیمیریوکا در جمهوری خلق دونتسک، دست‌کم ۶ غیرنظامی کشته شدند.

دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک نظارت و هماهنگی پرونده‌های مربوط به جنایات جنگی در اوکراین اعلام کرد بامداد امروز یکشنبه ارتش اوکراین شهر ولودیمیریوکا در مرکز جمهوری خلق دونتسک را با ۲۵ موشک هیمارس، بمباران کرده است.

بنا بر گزارش‌ها در این حمله موشکی دست‌کم ۶ غیرنظامی کشته شدند.

این حمله موشکی ارتش اوکراین، یک روز پس از حمله موشکی گسترده ارتش روسیه به زیرساخت‌های شهر کی‌یف‌، پایتخت اوکراین و دیگر مناطق و شهرهای اوکراین انجام شد.

دیروز شنبه، پس از هشدار اوکراین مبنی بر آغاز دور جدیدی از حملات روسیه به این کشور، تنها در شهر کی‌یف پایتخت کشور اوکراین صدای ۱۰ انفجار مهیب شنیده شد. به دنبال وقوع این حملات، آژیرهای هشدار هوایی علاوه بر پایتخت در تعدادی از شهرها و مناطق شمال شرق اوکراین هم به صدا درآمد.

برخی از مناطق اوکراین نیز اعلام کردند که وضعیت آماده باش هوایی در مناطق کی‌ یف، دنپروپتروفسک، پولتاوا، سومی، خارکیف و چرنیگوف اعلام شده است. این هشدار همچنین در بخش‌ های تحت کنترل کی‌ یف در استان‌ های زاپروژیا و خرسون و نیز مناطق نیکولایف و اودسا در جنوب این کشور اعلام شد.

شلیک ۱۲۰ موشک به سمت اوکراین

«میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد امروز بیش از ۱۲۰ موشک به سمت اوکراین شلیک شده است.

این در حالیست که رئیس جمهور روسیه رویدادهای سال ۲۰۲۲ میلادی را در راستای تحقق استقلال این کشور توصیف کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز شنبه در آخرین سخنرانی خود در سال ۲۰۲۲ این سال را سالی توأم با رویدادهای محوری دانست که در پرتو آن زمینه سازی برای آینده و استقلال روسیه شکل گرفت. استقلالی که روسیه امروز برای آن می جنگد.

رئیس جمهور روسیه در خصوص بحران در اوکراین و عملیات نظامی این کشور گفت که کشورهای غربی سال هاست که به روسیه از اهداف صلح آمیز خود اطمینان دادند،. اما در واقع آن‌ها از نئونازی‌ها حمایت کردند.

پوتین یادآور شد که کشورهای غرب از مردم اوکراین برای تجزیه روسیه و تضعیف آن بهره می‌گیرند، با این حال روسیه هرگز اجازه این کار را نخواهد داد.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.

ارتش روسیه در هفته‌های اخیر راهبرد و تاکتیک خود را در میدان جنگ تغییر داده و با حملات موشکی و پهپادی گسترده، زیرساخت‌های اوکراین را بمباران می‌کند. حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید