۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 55409591

سفر به کاشان زمانی تکمیل می‌شود که غذای این شهر را امتحان کنیم، با ما همراه باشید تا بدانیم غذاهای محلی کاشان چیست.

غذاهای محلی کاشان چیست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: پس از آنکه شهرهای ایران توسعه پیدا کردند، کاشان نیز به‌دلیل اینکه در مرکز کشور قرار دارد، به‌عنوان شهری ارتباطی و تجاری معرفی شد. در همه ادوار تاریخ، شهر کاشان پستی و بلندی‌های زیادی را دیده است؛ اما نقطه عطف برای این شهر را می‌توان دوره‌ صفویه نامید. در این دوره این شهر مرکز اقامت پادشاهان بوده است. در دوره‌ زندیه زلزله‌ای عظیم در این شهر رخ داد؛ اما همچنان شهر به قوت خود باقی ماند. البته در دوره‌ قاجار آشوب‌های متعددی در شهر کشان رخ داد و همین امر سبب شد که از شکوه و جلال این شهر کاسته شود.

پایه اصلی غذاهای محلی کاشان

یکی از مهم ترین شهرهای ایران که توانسته عده زیادی از مردم را ازسراسر نقاط ایران به خود جذب نماید کاشان می باشد. این شهر دارای غذاهای سنتی مختلفی است که می توانید با رفتن به این شهر از آن ها استفاده نمایید. پایه اصلی غذاهای این شهر گوشت و حبوبات می باشد که در ادامه با معرفی بهترین و مهم ترین غذاهای محلی کاشان می توانید این مورد را بیشتر متوجه شوید. بهتر است اگر تمایل دارید به کاشان سفر کنید حتما از طعم غذاهای سنتی این شهر در غذاخوری ها یا رستوران های کاشان بچشید تا تجربه بهتری از سفرتان را داشته باشید. فراموش نکنید داشتن اطلاعات در این زمنیه می تواند به شما در داشتن یک سفر بهتر کمک کند.

غذاهای محلی کاشان چیست؟

  • آبگوشت لوبیا سفید: این غذا یکی از پرطرفدارترین غذاهای کاشان بوده که همان طور که از نام آن پیداست لوبیا سفید مهم ترین رکن در این غذا می باشد.
  • شفته انار: از دیگر غذاهای سنتی کاشان که ماده اصلی آن گوشت چرخ کرده می باشد، شفته انار می باشد. این غذا ذائقه اکثر افراد خاورمیانه می باشد.
  • شفته بادمجان: از دیگر شفته های کاشان که ماده اصلی آن این بار بادمجان است، شفته بادمجان می باشد. این غذا بسیار لذیذ و خوش طعم بوده و نباید آن را از دست بدهید.
  • کوفته آب سماق: این غذای معروف از ترکیب آب سماق به گوشت های قلقلی به وجود می آید و تهیه آن کمی زمان بر می باشد. بهتر است چشیدن طعم آن را از دست ندهید.
  • خورشت نخودآله: از دیگر غذاهای محلی کاشان خورشت نخودآله می باشد که در این خورشت به جای لپه از نخود استفاده می شود. ماده اصلی این غذا گوشت و نخود است.
  • چلو دیزی: شاید نام دیزی در اسم این غذا به کار رفته باشد، ولی ارتباطی با آبگوشت ندارد. ماده اصلی این غذا گوشت و برنج است و بهتر است این کته خوش طعم را حتما تست کنید.

رستوران‌های کاشان

یکی از راه ها برای خلق خاطره خوش به هنگام سفر، چشیدن غذاهای سنتی هر دیار است. گوشت لوبیا، شفته، قیمه ریزه، کوفته چغندر، گوشت عدس بادمجان، گوشت لوبیای سرکه شیره و گوشت کلم و کدو و عدس پلو و کشمش و اشکنه از جمله غذاهای سنتی کاشان هستند؛ اما در رستوران های این شهر غذاهای عمومی مثل کباب و خورشت سرو می شوند.

غذاهای محلی کاشان چیست؟

رستوران حاتم یکی از محبوب ترین رستوران های این شهر است که به رستوران ستاره طلایی مشهور است، این رستوران دارای فضای بسیار بزرگی می باشد و بیشتر محبوبیت آن به خاطر کباب ها و خورشت های بسیار خوش مزه آن می باشد.سفره خانه سنتی عباسیان یکی دیگر از رستوران های معروف این شهر است که همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب در حال سرویس دهی به مشتریان است، این رستوران دارای دکوراسیونی قدیمی می باشد و دارای سه طبقه است که طبقه اول آن رستوران، طبقه دوم سفره خانه و طبقه آخر نیز بالکن است.

سفره خانه مظفری در یکی از بافت های قدیمی شهر کاشان قرار دارد و یکی از سفره خانه های قدیمی این شهر به شمار می آید، در این سفره خانه امکاناتی از قبیل چایخانه و سیستم گرمایشی و سرمایشی بسیار مجهز و خاص وجود دارد. در این رستوران می توانید انواع غذاهای ایرانی اعم از سنتی و محلی را میل کنید. رستوران انار یکی از مجهزترین رستوران های شهر کاشان است که غذاهای آن دارای کیفیت بسیار بالایی هستند، در این رستوران می توانید انواع غذاهای ایرانی و همینطور انواع پیتزاها را میل کنید.

غذاهای محلی کاشان چیست؟

خرید سوغات خوراکی

شهر کاشان از دیرباز به تولید عرقیجات گیاهی درجه یک شهرت داشته است. یکی از محبوب‌ترین این عرق‌ها گلاب است که کاشان برای آن شهرت جهانی دارد و هر ساله در کاشان مراسم گلاب‌گیری به باشکوه‌ترین شکل ممکن برگزار می‌شود و گردشگران زیادی را از سراسر ایران و حتی جهان به‌سمت خود می‌کشاند. از دیگر سوغات کاشان می‌توان به شیرینی‌های مختلفی نظیر کلوچه کاشانی با پشمک و باقلوای کاشانی اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که کاشانی ها کلوچه کاشان را به همراه پشمک میل می کنند و این مورد به عنوان یکی از مشهورترین گزینه های خودنی در بین مردم کاشان قلمداد می شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید