۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
کد خبر: 55409590

بدون شک سفر به هر مقصد گردشگری در زمان مساعد، تجربه‌ای دل‌انگیز می‌شود از این رو با ما همراه باشید تا از فصل مناسب سفر به کاشان بیشتر بدانیم.

فصل مناسب سفر به کاشان

سلام نو _ سرویس گردشگری: کاشان از نظر اقلیم دارای دو بخش کویری و کوهستانی بوده و به همین دلیل دو نوع آب و هوای مختلف در آن جریان دارد. در قسمت های شرقی و شمالی کاشان می توانید آب و هوای گرم و کویری را حس کنید و در قسمت های غربی و جنوبی آب و هوایی خنک تر و کوهستانی در جریان می باشد. به طور کلی این شهر دارای آب و هوایی گرم و خشک بوده و در اقصی نقاط این منطقه می توانید این مورد را بیشتر حس کنید. میانگین بالاترین دما در کاشان ۳۵ درجه و میانگین پایین ترین دما در آن ۱۷ درجه اندازه گیری شده که این میزان با روند گرم شدن زمین کمی تغییر کرده و در تابستان شاهد دمایی بسیار بالا در این شهر و به خصوص بخش های کویری آن هستیم.

چهار فصل کاشان زیبا

کاشان به‌دلیل اینکه در نزدیکی کویر مرکزی ایران واقع شده است، در میان شهرهایی با آب و هوای گرم و بیابانی تقسیم‌بندی می‌شود. البته به‌دلیل قرار گرفتن در کنار رشته‌کوه‌های کرکس در مناطق مرتفع آب و هوا کمی معتدل‌تر است. پوشش گیاهی این منطقه نیز به‌حاطر دمای بالای هوا بسیار فقیر است. همچنین آب این منطقه به‌دلیل نزدیک بودن به کویر، میزان نمکی بالایی دارد. از آنجایی که شهر کاشان در فصول گرم سال آب و هوایی به‌شدت گرم و خشک را تجربه می‌کند، بهترین زمان سفر به کاشان اواخر پاییز تا اواسط زمستان و به‌خصوص ماه بهمن است.

فصل مناسب سفر به کاشان

برای رفتن به کاشان بهتر است زمانی مناسبی را بدین منظور انتخاب نمایید چرا که دمای هوا می تواند از کیفیت سفر شما بکاهد و مسافرت شما را با مشکل رو به رو نماید. بهترین زمانی که می توانید برای رفتن به کاشان اقدام نمایید، اوایل بهار و اواسط پاییز می باشد. از نوروز تا اردیبهشت ماه بهترین زمانی است که شما می توانید برای رفتن به کاشان در نظر بگیرید. البته فراموش نکنید از آن جا که نیمه اول سال هوا رو به گرمی می رود، احتمالا دمای هوا گرم تر از نیمه دوم سال و در پاییز می باشد. پس اگر تمایل به تجربه گرما در این فصل ندارید بهتر است در پاییز برای این منظور اقدام نمایید.

البته بهتر است بدانید که اردیبهشت زمان گلاب گیری کاشان است و اگر در این مدت به این شهر بروید بویی که در هوای شهر پیچیده شما را مدهوش خواهد کرد. در پاییز که دمای هوا رو به سردی است، شما می توانید حتی سفری اقتصادی تر به نسبت اردیبهشت داشته باشید. انتخاب گردشگران بیشتر ماه اردیبهشت است و اوایل نوروز نیز مسافران زیادی به این شهر می روند. به هیچ عنوان تابستان را برای رفتن به کاشان انتخاب نکنید چون گرمای هوا شما را کلافه خواهد کرد و تحمل دمای حاکم بر شهر از توان اکثر مسافران خارج است.

فصل مناسب سفر به کاشان

یکی دیگر از بهترین گزینه های زمانی برای رفتن به کاشان، زمستان و به خصوص ماه دی و بهمن می باشد. دمای هوا در این دو ماه از سال در بهترین حالت خود قرار دارد و شما می توانید در یک شرایط خوب آب و هوایی برای تماشای کاشان اقدام کنید. دمای هوا در این دو ماه بین ۳ درجه تا ۱۲ درجه می باشد. البته فراموش نکنید که شما نباید فقط از نظر دمایی به زمان مناسب برای رفتن به کاشان فکر کنید بلکه گزینه های دیگر همانند شلوغ بودن شهر، رویداد های جاری در کاشان و هزینه را در نظر بگیرید. در اردیبهشت و فروردین بیشترین هزینه را باید برای اقامت داشته باشید ولی رویداد گلاب گیری را خواهید دید. از نظر شلوغ بودن شهر نیز زمستان و تابستان بهترین زمان هستند.

اقلیم و آب‌وهوای کاشان

طبق سیستم کوپن در تقسیم‌بندی اقلیمی، اقلیم کاشان از نوع BWhsa است و آب و هوای گرم و بیابانی دارد، در این فرمول B خشک بودن را نشان می‌دهد، W نشان دهنده شدت خشکی است که در آن مقدار باران سالانه (۱۳٫۵) کمتر از میزان متوسط دمای سالانه به سانتی گراد (۱۹٫۷) است. h نشان دهنده این است که متوسط دمای سالانه بیش از ۱۸ درجه سانتیگراد است، s علامت بارش باران در فصول سرد سال یا زمستان است و a می‌گوید که دمای گرم‌ترین ماه سال از ۲۲ درجه سانتیگراد بیشتر است. بر پایه روش تقسیم‌بندی اقلیمی دومارتون که بر پایه ضریب خشکی است و دو عامل مهم دما و باران را مد نظر دارد، چون ضریب خشکی کاشان ۴٫۵ است بر اساس ضریب دومارتن، کاشان دارای آب و هوای بسیار بسیار گرم و خشک است.

فصل مناسب سفر به کاشان

اقلیم این شهر که دارای دو بخش کوهستانی و کویریست که این ویژگی باعث شده همزمان آب و هوای متفاوتی رو در مناطق اطراف آن رویت کرد. مناطق کویری در بخش شمالی و شرقی و هوایی کوهستانی در بخش جنوبی و غربی آن قرار دارد، وجود بخش گرمسیر در نزدیک کاشان باعث شده که میوه‌های (چغاله بادام، گوجه سبز، زردآلو و قیصی) آن زودتر به دست بیاید و نوبرانه راهی بازار شود، که آن را به یکی از سکونتگاه‌های مهم در ایران بدل ساخته‌است. کاشان با ۲۷۰۰ هکتار مزرعه گل محمدی بزرگترین تولیدکننده گل محمدی و همچنین بالاترین نرخ تولید گل محمدی با چهار تن در هکتار می‌باشد و در تولید بیش از ۱۵ هزار تن گلاب بزرگترین تولیدکننده گلاب می‌باشد.

فصل مناسب سفر به کاشان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید