۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
کد خبر: 55409579

بسیاری از افرادی شاید ندانند ماسال و ماسوله کجاست و این دو شهر را باهم اشتباه بگیرند. ولی باید بدانید که این دو شهر تفاوت زیادی با یکدیگر دارند.

ماسال و ماسوله کجاست

سلام نو-سرویس گردشگری: بسیاری از افرادی شاید به خوبی ندانند که ماسال و ماسوله کجاست و در مورد زیبایی های طبیعت این دو شهر اطلاعات کافی نداشته باشند. به همین دلیل قبل از سفر به این دو شهر باید تمامی ویژگی ها و مشخصات آنها را مورد بررسی قرار دهید. یکی از مهمترین ویژگی هایی که در مورد دو شهر ماسال و ماسوله باید بدانید این است که هر دوی آنها متعلق به استان گیلان هستند. استان گیلان شهرهای زیبایی دارد که این دو شهر را هم به عنوان زیر مجموعه استان گیلان معرفی می کنند. فاصله دو شهر ماسال و ماسوله تنها ۴۵ کیلومتر است. بنابراین شما می توانید برای بازدید از این دو شهر مسافت کمی را طی کنید. با وجود این مسئله که شباهت اسمی بین دو این دو شهر وجود دارد باید بدانید آب و هوا و بافت این دو شهر با یکدیگر فرق دارد.

موقعیت جغرافیایی ماسال و ماسوله

شهر زیبای ماسال را به عنوان یکی از شهرهای سرسبز استان گیلان می شناسند. در واقع باید بدانید که این شهر بام سبز نامیده شده است و به همین دلیل هر ساله افراد زیادی برای بازدید از این شهر به ماسال می روند. فاصله شهر ماسال با مرکز استان تنها ۵۰ کیلومتر است. از قسمت شمال این شهر با رضوانشهر همسایه می باشد. از قسمت شرق شهر ماسال با فومن در ارتباط است. از قسمت غربی با خلخال و از قسمت جنوب با اردبیل همسایه است. ۴ طرف این شهر با مکان های دیدنی و خاص ارتباط دارد. این ویژگی ارزش بازدید از این شهر را چندین برابر می کند.

شهر زیبای ماسوله نیز در قسمت جنوب غربی گیلان می باشد. این شهر را به عنوان یک روستای پیشرفته معرفی می کنند که با رشت ۶۵ فاصله دارد و در ۳۰ کیلومتری فومن قرار گرفته است. ماسوله از قسمت شما با ماسال همسایه است و از قسمت جنوبی همسایه زنجان می باشد. از قسمت غرب در همسایگی اردبیل و از قسمت شرق با فومن ارتباط دارد. مساحت شهر ماسال حدود ۶۶۲ کیلومتر می باشد. ماسال یکی از شهرهایی می باشد که در مه قرار گرفته است. دشت های بزرگ زیادی در این شهر قرار گرفته که جذابیت آن را چندین برابر می کند. ماسوله در دل جنگل است و از هر سمتی که نگاه کنید به کوه می رسد. ماسوله به اندازه ماسال در مه قرار نگرفته است.

ماسال و ماسوله کجاست

ماسوله

ماسال و ماسوله کجاست و زیبایی های بی نظیر این دو شهر

اکنون که به خوبی متوجه شدید ماسال و ماسوله کجاست باید در مورد زیبایی های این دو گوهر استان گیلان اطلاعات بیشتری به دست آورید. در هر دو شهر به قدری تنوع گردشگری وجود دارد که هر فردی با هر سلیقه ای می تواند از آنها بازدید کند. افرادی که به کوهنوردی علاقه دارند می توانند به مناطق کوهستانی این دو شهر بروند و مسیرهای سخت را رد کنند. برای افرادی که به جنگل و دشت علاقه دارند این دو شهر گزینه مناسبی به شمار می رود. تاریخ دوستان هم می توانند از آثار باستانی این دو شهر بازدید نمایند. در واقع تمامی ویژگی های گردشگری و تاریخی در این دو شهر وجود دارد. به همین دلیل افراد با سفر به این دو شهر، خاطره ای به یاد ماندنی برای خودشان رقم می زنند.

قدمت ماسال بیشتر است یا ماسوله ؟

شهر زیبای ماسوله قدمت تاریخی بیشتری نسبت به شهر ماسال دارد. ماسوله در گذشته محل اقامت افراد زیادی بوده که آنها را ماسوله ای می نامیدند. در سال ۱۳۸۵ این شهر را به ثبت ملی رساندند. ساخت و ساز در ماسوله ممنوع می باشد. بافت قدیمی این شهر را ترمیم کرده اند و باید همان حالت قدیمی شهر حفظ شود. آثار قدیمی که از شهر ماسوله پیدا شده است نشان می دهد که این شهر در قرن پنجم هجری محل زندگی افراد زیادی بوده است. در ماسال یکی از مناطق که نام آن اسب ریسه است، قدمت تاریخی اش طولانی می باشد. قدمت این مکان تاریخی به هزار سال قبل باز می گردد. زیارتگاه های زیادی در شهر ماسال وجود دارد که نشانگر قدمت طولانی این شهر می باشد. هر دو شهر قدمت تاریخی طولانی مدتی دارند ولی باید بدانید که قدمت ماسوله بیشتر از ماسال است.

ماسال و ماسوله کجاست

ماسال

ماسال و ماسوله کجاست و شما کدام را انتخاب می کنید ؟

اکنون که به خوبی متوجه شدید ماسال و ماسوله کجاست، به راحتی می توانید برای گردشگری هر یک را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. همانطوری که بیان کردیم هر دو شهر زیبایی بی نظیری دارند. برخی از افراد شاید این دو مکان را به عنوان یک شهر بشناسند. ولی باید بدانید که تنها تشابه اسمی بین این دو شهر وجود دارد و فاصله شان با هم ۴۵ کیلومتر است. شما می توانید در سفر خود به استان گیلان هر دو شهر را مورد بازدید قرار دهید. چرا که شهر ماسال و ماسوله زیبایی های بی نظیری دارند و هر کدامشان برای گشت و گذار انتخاب مناسبی هستند. هر یک از زیبایی هایی که مربوط به این دو شهر بود را به طور کامل برای شما توضیح دادیم. بنابراین می توانید خودتان انتخاب کنید که در کدام یک از شهرها اقامت طولانی مدت تری داشته باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید