۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
کد خبر: 55409576

کاشان جاذبه‌های فراوانی درون و بیرون خود دارد، با ما همراه باشید تا از دیدنی‌های اطراف کاشان بیشتر بدانیم.

دیدنی‌های اطراف کاشان

سلام نو _ سرویس گردشگری: این شهر میزبان یکی از مشهورترین مراسم ایران به نام گلاب گیری است که طرفداران بسیاری دارد. کاشان شهر کوچکی است و به راحتی می توان در یک روز به بیشتر جاذبه های آن دسترسی پیدا کرد؛ پس بازدید از زیبایی‌های آن وقت زیادی از شما نمی گیرد. کاشان در فهرست مقاصد محبوب کویرنوردان قرار دارد و به دلیل نزدیکی به مناظر زیبای کویری می تواند مقصد مناسبی برای علاقه مندان باشد.

چند جای جذاب نزدیک کاشان

علاوه بر درون کاشان در اطراف شهر نیز می توانید به دیدن جاهای مختلف بروید و از آن ها دیدن نمایید. این منطقه به دلیل این که تاریخی می باشد و قدمت بالایی دارد به همین دلیل در سال های مختلف تاریخی خود دارای نقاط متعدد می باشد. در اطراف کاشان با یک تور نصف روزه یا یک روزه می توانید مناطق مختلفی را تماشا کنید و سفرتان را پر بارتر نمایید. ما در این جا به معرفی چند مورد از مهم ترین جاهای اطراف کاشان خواهیم پرداخت تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

کویر ابوزید آباد: یکی از مواردی که می توانید از آن به عنوان یک جای متفاوت برای گشت و گذار استفاده نمایید، کویر ابوزید آباد می باشد. بیابان گردی معمولا یکی از تفریحات مهم برای علاقه مندان به آن می باشد و اگر شما نیز به کویر علاقه دارید، این منطقه می تواند برایتان تجربه ای جذاب باشد. از لحاظ جغرافیایی این کویر قسمتی از کویر بند ریگ می باشد که در بخش شمال شرقی کاشان قرار گرفته است. البته لازم به ذکر است که دراین کویر چند بنای تاریخی با قدمت بالا نیز وجود دارد که نباید تماشای آن ها را از دست بدهید. در مراجعه به کویر ابوزید می توانید از جاهای دیگری هم چون کاروانسرای صفوی و هم چنین شهر زیرزمینی نوش آباد نیز دیدن نمایید.

دیدنی‌های اطراف کاشان

یکی از روستاهای تاریخی کشور به نام ابیانه نیز در این قسمت قرار گرفته که قدمت آن بالغ بر ۲۰۰۰ سال می باشد و تماشای آن خالی از لطف نیست. هر چند که در اطراف کاشان تنها کویر قابل رویت است ولی در همان کویر ها نیز یک دنیا تاریخ خوابیده است و لذت کویر گردی را چند برابر می نماید. اگر قصد دارید به این منطقه بروید بهتر است در فصل پاییز و زمستان اقدام کنید چرا که در ماه های سرد سال در کویر گردی کمتر اذیت خواهید شد.

کویر مرنجاب: یکی دیگر از بیابان های اطراف کاشان که می توانید به آن رماجعه نمایید، کویر مرنجاب می باشد این کویر را با نام کویر بندر ریگ نیز می شناسند و به عنوان یکی از اصلی ترین کویر ها برای گردشگری دوسداران کویرگردی می باشد. نام این کویر در ابتا بر روی یک کاروانسرا و قنات بوده که متعلق به زمان شاه عباس صفوی می باشد. اطراف این کاروانسرا بعدها به همین نام مرنجاب شناخته شد تا به امروز که کویر مرنجاب را با همین نام می شناسند. ارتفاع این کویر از سطح دریا ۸۵۰ متر بوده و بخش زیادی از این کویر تشکیل شده از تپه های شنی است.

دیدنی‌های اطراف کاشان

در این کویر پوشش گیاهی مختلفی وجود دارد که از بین آن ها می توان به درختان تاق، گز و بوته های قیچ که زیر مجموعه ای از گیاهان شور پسند می باشند اشاره نمود. در این کویر هم چنین حیوانات مختلفی نیز زندگی می کنند که شامل گرگ، شغال، کفتار، گربه شنی، بزمجه، آفتاب پرست، مار، عقرب، عقاب، شاهین، روباه می‌شود. اگر به این ناحیه بروید احتمالا می توانید بعضی از این موجودات را تماشا کنید. کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل قرار گرفته است.

دسترسی راحت به کاشان

از آنجایی که کاشان در منطقه مرکزی ایران قرار دارد، دسترسی به آن بسیار آسان است و تقریبا از تمامی شهرهای بزرگ ایران وسایل نقلیه‌ مختلف برای شهر کاشان وجود دارد. اگر شما از مسافرت‌های هوایی لذت می‌برید، می‌توانید با هواپیما به فرودگاه کاشان بروید. فرودگاه کاشان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور است. البته پروازهایی که به فرودگاه کاشان صورت می‌گیرند بسیار محدود هستند و امکان سفر هوایی به کاشان از همه‌جای ایران وجود ندارد.

دیدنی‌های اطراف کاشان

یکی دیگر از راه‌های پرطرفدار برای سفر به کاشان استفاده از قطار است. ایستگاه راه‌آهن کاشان در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد و آن را به ناوگان ریلی کشور متصل می‌کند. سفر با قطار به کاشان از تهران در حدود دو ساعت و نیم طول می‌کشد و می‌تواند انتخاب خیلی خوبی باشد. از دیگر راه‌های سفر به کاشان می‌توان به مسافرت با اتوبوس اشاره کرد. به‌دلیل مرکزیت کاشان در کشور تقریبا از همه‌جای کشور برای کاشان اتوبوس وجود ندارد. همچنین اگر از جایی به‌صورت مستقیم اتوبوس برای کاشان وجود نداشته باشد، گردشگران می‌توانند ابتدا به اصفهان سفر کنند و از آنجا با اتوبوس‌هایی که در اصفهان مستقر هستند، به کاشان سفر کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید