شهر لیورپولل دارای بسیاری از ساختمان­های تاریخی زیبا و همچنین باغ­ها و پارک­های متعدد، موزه­ها و امکانات تفریحی است. برخی از جاذبه­های اصلی گالری هنر واکر و تالار فیلارمونیک هستند که این سالن یکی از بهترین سالن­های کنسرت در اروپا محسوب می­شود.

سلام نو-سرویس گردشگری: وقتی به لیورپول فکر میکنید، احتمالا بلافاصله به یاد بیتلز و باشگاه فوتبال لیورپول و استادیوم معروف آنفیلد (یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های کشور) میافتید.

لیورپول با داشتن یکی از بزرگترین بندرهای جهان که به جزر و مد وابسته نیست، همچنان یک بندر اصلی برای کشتیرانی ماوراء اقیانوس اطلس محسوب میشود.

منشأ نام شهر را میتوان در سال ۱۱۷۳ جستجو کرد، زمانی که در منشور اعطا شده توسط هنری دوم ظاهر شد. نام این شهر بهطور سنتی با پرنده اسطورهای لیور، پرندهای شبیه مرغ دریایی که در نشان شهر دیده میشود، مرتبط است. این روزها لیورپول یک کلانشهر تجاری مهم، یک شهر دانشگاهی و مرکز مالی است و همچنین یک شهر کلیدی برای کلیساهای کاتولیک و آنگلیکن است.

این شهر همچنین دارای بسیاری از ساختمانهای تاریخی زیبا و همچنین باغها و پارکهای متعدد، موزهها و امکانات تفریحی است. برخی از جاذبههای اصلی گالری هنر واکر و تالار فیلارمونیک هستند که این سالن یکی از بهترین سالنهای کنسرت در اروپا محسوب میشود.

لیورپول همچنین دارای امتیازی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

برای اینکه بدانید چرا این شهر یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در انگلستان است، لیست ما از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری لیورپول را بخوانید.

  1. موزه دریایی مرسیساید

4 جاذبه گردشگری برتر در لیورپول!

موزه دریانوردی در لیورپول میزبان نمایشگاه‌های شگفت‌انگیز متعددی درباره هزاران مهاجری است که بین سال‌های ۱۸۳۰ تا ۱۹۳۰ بریتانیا را از طریق مرسی به مقصد آمریکای شمالی ترک کردند. این موزه همچنین دارای مجموعه‌ای چشمگیر از مصنوعات مربوط به دریانوردی در لیورپول است که در زمان به عقب کشیده شده‌اند.

این تاریخ غنی با کشتیهای مدل، کارگاهها و کشتیهای تاریخی نشان داده شده است. نمایشگاه‌های مربوط به داستان‌های تایتانیک و لوزیتانیا، دو نمونه از معروف‌ترین و غم‌انگیزترین کشتی‌های مسافربری تاریخ به همان اندازه جذاب هستند.

  1. گالری و موزه ویکتوریا

4 جاذبه گردشگری برتر در لیورپول!

دوستداران هنر باید گالری و موزه ویکتوریا را نیز بررسی کنند. این موزه که در یک ساختمان دیدنی با آجر قرمز در دانشگاه لیورپول واقع شده است، شامل مجموعه‌های بزرگی از مجسمه‌ها و سرامیک‌ها، همراه با مجموعه‌ای چشمگیر از نقاشی‌های افرادی مانند لوسیان فروید و جی ام دبلیو ترنر است.

این مرکز همچنین دارای برنامهای از سخنرانیها و کارگاههای آموزشی و همچنین یک کافه و فروشگاه است.

  1. تالار سنت جورج

4 جاذبه گردشگری برتر در لیورپول!

نمای تالار سنت جورج در خیابان براون با ستونها و مجسمههای کورنتی مزین شده است. سالن بزرگ آن با تزئینات مجلل که یکی از بزرگترین ارگانهای جهان را در خود جای داده است، اغلب برای کنسرت استفاده میشود. در پشت ساختمان، باغ‌های پر زرق و برق سنت جان مجسمه‌های لیورپودلیایی‌های برجسته را به نمایش می‌گذارد.

ساختمان پلیتکنیک نزدیک، بخشی از یک گروه باشکوه از ساختمان‌های نئویونانی است که شامل کتابخانه ویلیام براون، اتاق‌های مطالعه پیکتون و کتابخانه هورنبی است. همچنین دارای اتاقهای چشمگیر است که بهعنوان یک مدرسه خیریه در سال ۱۷۱۷ ساخته شده و قدیمیترین ساختمان مرکز شهر است.

برج رادیو سیتی تا حدودی جدیدتر (در سال ۱۹۶۹ ساخته شد) است اما ارزش بازدید را دارد. این برج رصدی که به آن فانوس دریایی سنت جان نیز می‌گویند، مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر ارائه می‌دهد.

  1. موزه لیورپول

4 جاذبه گردشگری برتر در لیورپول!

موزه لیورپول که در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد، جغرافیا، تاریخ و فرهنگ منحصربه‌فرد شهر را با استفاده از نمایش‌های مربوط به بندر و مردم آن جشن می‌گیرد. مجموعه‌ها شامل لباس‌های دوره‌ای و هنرهای تزئینی و همچنین اشیایی که نمایانگر تاریخ اجتماعی و شهری شهر، به همراه شهادت‌های شفاهی، مطالب باستان‌شناسی و عکس‌ها هستند.

این موزه همچنین خانه موتور بخار معروف ”لیون“ است که در سال ۱۸۳۸ ساخته شده است.

حتما از موزه جهانی نیز دیدن کنید و با گزارش شگفتانگیز آن از تأثیر ما انسانها بر دنیایی که در آن زندگی میکنیم مطلع شوید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید