۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 55409375

دیگر برجستگی‌های تالار شهر عبارتند از هانسال یا تالار هانسئاتیک، با چهره‌های گوتیک هشت پیامبر و نه ”قهرمان خوب“ (بت­پرستان، یهودی و مسیحی).

تالار شهر کلن

سلام نو-سرویس گردشگری: این شهر یکی از مهمترین مراکز تجاری و فرهنگی در غرب آلمان است. کلن به خاطر ۱۲ کلیسای بزرگ رمانسک، به ویژه کلیسای جامع باشکوه کلن مشهور است.

ریشه های کلن به قرن اول پس از میلاد بازمیگردد. در واقع یکی از جذابترین ویژگی های آن برای گردشگران این است که عناصری از تمام دوره های مختلف تاریخ طولانی خود را حفظ کرده است.

در میان بسیاری از جاذبه‌های گردشگری آن بقایای رومی، کلیساهای قرونوسطایی، کاخ‌های باروک و موزه‌هایی هستند که موضوعات متنوعی مانند هنر و ادبیات و همچنین دوران تاریک‌تر در اواسط قرن بیستم را منعکس می‌کنند. جاذبه های متعددی در کلن نیز پدید آمده است که محصولات مختلفی را که به آن شهرت دارد از جمله عطرها، خردل و شکلات ارائه میدهد.

اهمیت کلن هرگز کاهش نیافته است و امروزه این شهر یکی از مهمترین مراکز فرهنگی آلمان باقی مانده است. این مکان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا و همچنین امکانات هنری و سرگرمی متعدد، از جمله بیش از ۱۰۰ گالری و حداقل سه موزه را در خود جای داده است. این مکان همچنین مکانی محبوب برای خرید به خصوص در امتداد خیابان‌ها است.

برای اطمینان از اینکه از زمان گشت و گذار خود نهایت استفاده را می‌کنید، حتما فهرست ما را از برترین جاذبه‌ها و کارهای سرگرم‌کننده در کلن بخوانید.

  1. کلیسای جامع کلن

۴ جاذبه گردشگری برتر در کلن

کلیسای جامع کلن که در نزدیکی ساحل سمت چپ راین قرار دارد، نقطه عطف برجسته شهر است. این بنای خیره‌کننده که به‌طور رسمی کلیسای جامع سنت پیتر و مریم مقدس نامیده می‌شود، شاهکاری از معماری عالی گوتیک و یک میراث جهانی یونسکو است.

این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای اروپا است که در سال ۱۲۴۸ شروع به کار کرد و بلندپروازانهترین پروژه ساختمانی قرون وسطی بهحساب میآید. به همان اندازه که برج‌های دوقلوی ۱۵۷ متری آن چشمگیر است، باید از فضای داخلی باورنکردنی کلیسای جامع نیز دیدن کرد.

  1. تالار شهر کلن

۴ جاذبه گردشگری برتر در کلن

یکی از نقاط برجسته منطقه قدیمی شهر، تالار شهر تاریخی کلن، کلنر راتاوس است. این بنا که در سال ۱۵۷۳ ساخته شده و قدیمی‌ترین ساختمان عمومی در آلمان است، دارای تاریخ غنی با قدمت بیش از ۹۰۰ سال است.

ساختمانی که امروز میبینید بهعنوان نقطه کانونی طبقات حاکم در قرون وسطی، تعدادی از تأثیرات مختلف معماری را منعکس میکند. اینها شامل ساختمان اصلی قرن چهاردهمی، برج قرن پانزدهمی و ایوان و صومعه به سبک رنسانس است.

دیگر برجستگی‌های تالار شهر عبارتند از هانسال یا تالار هانسئاتیک، با چهره‌های گوتیک هشت پیامبر و نه ”قهرمان خوب“ (بتپرستان، یهودی و مسیحی).

  1. کشتی کروز رودخانه راین

۴ جاذبه گردشگری برتر در کلن

دیدن این شهر زیبا بدون تماشای آن و مناظر رودخانه نزدیک آن از روی قایق در رود راین بیفایده است. در یک کروز گشت و گذار یک ساعته در کلن، مناظری بی‌نظیر از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی کلن از جمله مناره‌های دوقلو کلیسای جامع کلن و ساختمان‌های زیبای شهر قدیمی را خواهید دید.

یکی از محبوبترین کارهایی که در شب در کلن انجام میشود، کروز پانورامای رودخانه راین است، یک گشت و گذار دو ساعته برای دیدن شهر که با نور میدرخشد. حتی می‌توانید از منظره‌ها لذت ببرید و غذاهای منطقه‌ای را از بوفه در کشتی کروز تهیه و میل کنید.

  1. موزه‌های والراف-ریچارتز و لودویگ

۴ جاذبه گردشگری برتر در کلن

دوستداران هنر هنگام حضور در کلن میخواهند از موزه والراف-ریچارتز و موزه لودویگ دیدن کنند. این دو گالری عالی که در یکی از ساختارهای معماری جدیدتر شهر قرار گرفتهاند، طیف وسیعی از نقاشیهای اروپایی را برای مشاهده ارائه میدهند. آثاری از رامبراند، مانه، رنوار، لیبل، لیبرمن و اسلووگت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

موزه والراف-ریچارتز بهویژه در آثار مکتب کلن قوی است، در حالیکه لودویگ بر نقاشی مدرن و معاصر تمرکز دارد.

همچنین کلمبا، موزه هنری اسقف‌نشینی کلن که به‌خاطر هنر و آثار باستانی‌اش مشهور است، مورد توجه است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید