آب و هوای مالت در بهار و پاییز عالی است. در ماه­های گرم تابستان، روستاها با جشنواره­ های مذهبی و کنسرت های در فضای باز جان می­گیرند.

والتا: پایتخت زیبای مالت

سلام نو-سرویس گردشگری: جزایر مالت که توسط آبهای آبی عمیق دریای مدیترانه در جنوب سیسیل احاطه شدهاند، میراث شگفتانگیزی دارند. در نزدیکی تونس، نفوذ متمایز شمال آفریقا وجود دارد. زبان مالتی از عربی آمیخته با ایتالیایی گرفته شده است. این کشور همچنین به شوالیه‌های افسانه‌ای مالت، که با ترک‌ها جنگیدند و جنگ‌های صلیبی را آغاز کردند، بهشدت افتخار می‌کند.

در زیر تابش سوزان آفتاب، مناظر پرحاشیه درخت نخل مالت با شهرهای زیبای بالای تپه، بنادر دریایی آرام، دهکده‌های ماهیگیری قدیمی رنگارنگ و جاذبه‌های طبیعی پر شده است. پایتخت والتا یک پایگاه ایدهآل برای کشف جزیره مالت است. گردشگران از مجموعه هتلها، رستورانها، مکانهای تاریخی و رویدادهای فرهنگی والتا قدردانی خواهند کرد.

آب و هوای مالت در بهار و پاییز عالی است. در ماههای گرم تابستان، روستاها با جشنواره های مذهبی و کنسرت های در فضای باز جان میگیرند.

با فهرست برترین جاذبه های توریستی مالت، بازدید خود را از این جزایر مسحورکننده برنامهریزی کنید.

  1. والتا: پایتخت زیبای مالت

جذایر مالت کجاست؟ / تصویر جاذبه‌های شگفت‌آور

والتا یک بندر دریایی مهم استراتژیک، پایتخت زیبای جمهوری مالت است. کل شهر گواهی است بر عظمت شوالیههای مالت و نجیبزادگان اروپایی که توسط پادشاه اسپانیا در سال ۱۵۳۰ جزایر مالت را اعطا کردند.

شوالیهها پایتختی در خور قد و قامت اشرافی خود و همتراز با سایر پایتختهای بزرگ اروپایی ایجاد کردند. طرح شبکه منظم والتا و میدان‌های عمومی منظم، برنامه‌ریزی شهری منطقی شوالیه‌ها در قرن شانزدهم را نشان می‌دهد.

گردشگران میتوانند بهراحتی در این شهر کوچک که توسط دو بندر محدود شده است حرکت کنند: بندر بزرگ و بندر مارسامکست. قلب شهر، کلیسای مشترک سنت جان است، یک کلیسای قرن شانزدهمی که توسط گروه های مختلف شوالیهها ساخته شده و از کشورهای مختلفی مانند فرانسه، اسپانیا و ایتالیا آمده است. بازدیدکنندگان از فضای داخلی مجلل با دکوراسیون مجلل طلاکاری شده شگفتزده میشوند.

  1. جاذبه‌های تاریخی در رباط، جزیره مالت

جذایر مالت کجاست؟ / تصویر جاذبه‌های شگفت‌آور

درست خارج از باروهای مدینا، شهر همسایه رباط قرار دارد. گردشگران میتوانند هر دو شهر را در یک روز ببینند. مدینه و رباط گاهی بهعنوان یک منطقه شهری واحد در نظر گرفته میشوند.

در زبان مالتی، کلمه ”رباط“ به معنای ”حومه“ است. رباط کمتر توریستی و مدرنتر از مدینا است، اما جاذبههای تاریخی قابل توجهی در آن وجود دارد.

یکی از جواهرات پنهان، کازا برنارد، خانه‌ی بزرگ قرن شانزدهمی است که متعلق به یک خانواده اصیل مالتی با اصالت فرانسوی است. اگرچه کازا برنارد هنوز یک اقامتگاه خصوصی است، اما برای بازدید عموم باز است. این خانه با مبلمان عتیقه، شاهکارهای نقاشی و اشیاء هنری قابل توجه تزئین شده است.

  1. معابد ماقبل تاریخ تارکسین، جزیره مالت

جذایر مالت کجاست؟ / تصویر جاذبه‌های شگفت‌آور

معابد تارکسین که در فهرست یونسکو ثبت شده است، بزرگترین و بهترین مکان مذهبی ماقبل تاریخ در مالت است که از چهار سازه مگالیتیک تشکیل شده است. این مکان که در سال ۱۹۱۴ کاوش شده است، مساحتی معادل ۵۴۰۰ متر مربع را پوشش میدهد و دستاوردهای هنری فرهنگ اسرارآمیز پیش از تاریخ مالت را در طول ”دوره معبد“ (دوره اواخر نوسنگی) بین ۳۶۰۰ قبل از میلاد تا ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد به نمایش میگذارد.

نقش برجسته‌ها و مجسمه‌های سنگی که در اینجا یافت شده‌اند با بازتولیدهای عالی در این مکان نشان داده شده‌اند. نسخه اصلی در موزه ملی باستانشناسی در والتا به نمایش گذاشته شده است.

دیوارهای سنگی چهار معبد مجاور با نقوش مارپیچی پیچیده و پیکرهای حیوانات تزئین شده است. معبد تزیینی جنوبی حاوی بزرگترین مجموعه هنری است، از جمله نقش برجستههایی که بز، خوک، گاو نر و یک قوچ را به تصویر میکشد. همچنین یک مجسمه منحصر به فرد وجود دارد که الهه باروری را با پاهای محکم، پاهای ظریف کوچک و دامن چیندار نشان میدهد.

  1. مرداب آبی، جزیره کومینو: استخر عالی در طبیعت

جذایر مالت کجاست؟ / تصویر جاذبه‌های شگفت‌آور

تالاب آبی با هوایی تقریبا گرمسیری، منظره‌ای مسحورکننده از آب‌های فیروزه‌ای شفاف دارد که بر بستر دریای سفید شنی می‌چرخند. این تالاب وسیع این تصور را ایجاد میکند که یک استخر غولپیکر است، زیرا آب معتدل است، موجی وجود ندارد و انتهای کمعمق آن به اندازه کافی برای کودکان ایمن است.

طول این تالاب برابر با چندین استخر در اندازه المپیک است. شناگران میتوانند به خلیج و ساحل کوچک در طرف دیگر عبور کنند. این تالاب دارای یک ساحل کوچک با چتر و صندلیهای استراحت برای اجاره است. گزینه دیگر آفتاب گرفتن در دامنه تپه سنگی سوزان است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید