مارتین گریفیث، رئیس آژانس کمک‌رسان سازمان ملل قرار است در هفته‌های آتی به افغانستان برود و به دنبال دیدار با مقام‌های عالی رتبه دولت طالبان افغانستان پس از ممنوعیت کار زنان افغان است.

سفر رئیس آژانس کمک رسان سازمان ملل به افغانستان

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: رامز الکبروف هماهنگ کننده کمک رسان سازمان ملل در افغانستان پس از آن با گروهی از خبرنگاران در نیویورک صحبت کرد که سازمان ملل اعلام کرده برخی از برنامه‌های مهمش در افغانستان به صورت موقت متوقف می‌شود و برخی دیگر از فعالیت‌ها هم احتمالا به حالت تعلیق در می‌آید.

وی ادامه داد: به دلیل ممنوعیت فعالیت زنان افغان در آژانس‌های کمک رسان سازمان ملل در این کشور، ما مجبوریم برخی از فعالیت‌هایمان در افغانستان را تعلیق کنیم. ما متاسفیم که چنین تصمیمی می‌گیریم.

این مقام مسؤول سازمان ملل همچنین ادامه داد: زنان حدود ۳۰ درصد از کارمندان کمک رسان در افغانستان را تشکیل می‌دهند و نمی‌شود مردان را جایگزین آنها کنیم. نیازهای بشری مردم به طور قطع زیاد است و مهم است که زنان در این کمک رسانی‌ها حضور داشته باشند.

سازمان ملل نیز اعلام کرده که ۹۷ درصد از مردم افغانستان در فقر هستند، دو سوم برای زنده ماندن به کمک نیاز دارند و ۲۰ میلیون نفر هم با گرسنگی روبرو هستند.

الکبروف همچنین ادامه داد، مقام‌های سازمان ملل با وزرای کشورهای عضو نشستی داشتند و به بررسی تاثیر این روند بر برنامه‌های این نهاد بین‌المللی در افغانستان پرداختند.

این مقام سازمان ملل همچنین گفت: ما پیشتر با وزیر بهداشت طالبان افغانستان توافق کردیم که در بخش ارسال کمک به زنان توسط زنان و دختران افغان مانعی وجود نداشته باشد و ارائه دهندگان خدمات ممکن است به کار خود بازگردند. حالا بیایید ببینیم که این روند چگونه انجام می‌شود.

ممنوعیت کار زنان افغان در آژانس کمک رسان سازمان ملل روز شنبه توسط طالبان افغانستان اعلام شد. این خبر پس از ممنوعیت حضور زنان در دانشگاه‌ها و دختران در دبیرستان‌ها منتشر شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید