۱۸ کودک خردسال ازبکستانی براثر مصرف شربت ضد سرفه هندی جان خود را از دست دادند.

مرگ دلخراش ۱۸ کودک خردسال با شربت ضد سرفه + جزییات

به گزارش سلام نو؛ شبکه تلویزیونی ان دی تی وی هند از بیانیه وزارت بهداشت ازبکستان مبنی بر مرگ ۱۸ کودک ازبکی پس از مصرف این داروی هندی خبر داد.

وزارت بهداشت ازبکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستکم ۱۸ کودک فوت شده از شربت ضد سرفه بنام Doc-۱ Max ساخت شرکت ماریون بیوتک در شهر نویدا هند استفاده کرده اند. این وزارتخانه اعلام کرده است بررسی‌های آزمایشگاهی دسته‌ای از شربت‌ها، وجود اتیلن گلیکول (یک ماده سمی) را نشان داد.

همچنین گفته شده است که این شربت به کودکان در خانه و بدون تجویز پزشک، چه از سوی والدین آن‌ها یا به توصیه داروسازان، با دزهای فراتر از دز استاندارد برای کودکان داده شده است.

وزارت بهداشت ازبکستان اعلام کرد کودکان پیش از بستری شدن، این شربت را به مدت ۲ تا ۷ روز در خانه، در دزهای ۲/۵ تا۵ میلی، سه تا چهار بار در روز مصرف کردند که بیش از دز استاندارد است. در بیانیه وزارت بهداشت ازبکستان آمده است پس از مرگ ۱۸ کودک، قرص‌ها و شربت‌های Doc-۱ Max از تمام داروخانه‌های کشور جمع شده است و هفت کارمند به علت ناتوانی در تجزیه و تحلیل به موقع و انجام ندادن اقدامات لازم اخراج شده اند.

تحقیقات مشترکی از سوی تیم‌های سازمان مرکزی کنترل استاندارد دارو (CDSCO - منطقه شمال) و اداره کنترل و صدور مجوز ایالت اوتار پرادش انجام خواهد شد.

پیش از این نیز یک کمیته پارلمانی در گامبیا اعلام کرد که شرکت داروسازی «ام پی ال» هند مسئوول مرگ حداقل ۷۰ کودک در این کشور است. این کودکان از نارسایی حاد کلیوی جان خود را از دست داده اند. آن‌ها داروهای ساخت این شرکت را مصرف کرده اند. این کمیته پارلمانی از دولت گامبیا خواسته است که اقدامی قانونی را ضد این شرکت در نظر بگیرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید