محققان دریافتند که حدود ۱۸ درصد از زنان مبتلا به سردرد خوشه‌ای مزمن در مقایسه با ۹ درصد از مردان تشخیص داده شده اند.سردردهای خوشه‌ای در مردان شایع‌تر است، اما در زنان شدیدتر می باشد.

دلیل اصلی سردرد های عجیب زنان چیست؟ + نحوه درمان
به گزارش سلام نو؛ محققان از حدود ۹۰۰ بیمار مبتلا به سردرد خوشه‌ای نظرسنجی کردند؛ این نوع سردردها، سردردهای کوتاه مدت، اما بسیار دردناکی هستند که می‌توانند چندین روز یا حتی هفته‌های متوالی رخ دهند. در این نظرسنجی در مورد علائم، داروها، محرک‌های سردرد و عادات سبک زندگی سوال شد.
آندریا بلین، یکی از نویسندگان این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، گفت: سردرد خوشه‌ای هنوز اغلب در زنان به اشتباه تشخیص داده می‌شود، شاید به این دلیل که از برخی از جنبه‌ها می‌توانند شبیه میگرن باشند.
سردرد خوشه‌ای از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت طول می‌کشد. افراد مبتلا به سردردهای خوشه‌ای مزمن، حملات سردرد خوشه‌ای مکرر را برای یک سال یا بیشتر بدون وقفه یا با فواصل کوتاه بدون علائم که کمتر از سه ماه طول می‌کشد، تجربه می‌کنند.
با نگاهی به نتایج نظرسنجی، محققان دریافتند که حدود ۱۸ درصد از زنان مبتلا به سردرد خوشه‌ای مزمن در مقایسه با ۹ درصد از مردان تشخیص داده شده اند.
این مطالعه همچنین نشان داد که زنان بیشتر از مردان- ۷۴٪ در مقابل ۶۳٪- گزارش می‌دهند که حملات آن‌ها در زمان‌های مختلف در طول روز رخ می‌دهد. زنان همچنین دو برابر بیشتر احتمال دارد یکی از اعضای خانواده با سابقه سردرد خوشه‌ای داشته باشند.
بلین گفت: در حالی که نسبت مردان به زنان مبتلا به سردرد خوشه‌ای در طول سال‌ها تغییر کرده است، اما هنوز هم عمدتاً به عنوان یک اختلال در مردان در نظر گرفته می‌شود و تشخیص سردرد خوشه‌ای برای زنان با علائم خفیف‌تر از مردان دشوارتر است.
کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید