۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 55408995

خانه عادل یا اقامتگاه نه چم از جمله بناهای تاریخی ایران به شمار می‌آید، با ما همراه باشید تا بدانیم اقامتگاه نه چم کجاست.

اقامتگاه نه چم کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: اقامتگاه بوم گردی خانه تاریخی عادل در مرکز شهر کاشان واقع شده است و قدمت آن به دوره قاجار برمی گردد. قدمت بنای این اقامتگاه سنتی به دوره قاجاری و پهلوی برمی گردد. بازسازی و مرمت این هتل از سال ۹۲ شروع شد و در سال ۹۳ به پایان رسید. این هتل در یکی از قدیمی ترین کوچه های شهر کاشان به نام نه چم قرار گرفته است. معماری زیبای این اقامتگاه بوم گردی ترکیبی از معماری سنتی و مدرن می باشد و در نزدیکی جاذبه های گردشگری نظیر مسجد آقابزرگ کاشان و مسجد، خانه بروجردی ها، تکیه و حسینیه محله سوریجان کاشان و ابنیه تاریخی دیگر قرار دارد.

مرمت و بازسازی اقامتگاه

خانه عادل یکی از خانه‌های تاریخی کاشان به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر به هتل تبدیل شده است. این خانه سنتی که به مروارید شهر کاشان شهرت دارد، در دوره قاجار به دست معماران و هنرمندان آن دوره بنا شد و علاوه بر معماری و طراحی متناسب با فرهنگ و اقلیم شهر کاشان، تزیینات فوق‌العاده زیبایی نیز دارد. خانه تاریخی عادل در سال ۱۳۹۳ از مالک آن خریداری شد و پس از دو سال تعمیر، استحکام‌بخشی و بازسازی، به‌ هتل سنتی «نه چم» تغییر کاربری داد.

اقامتگاه نه چم کجاست؟

خانه عادل با شماره ۳۱۲۸۲ در تیرماه سال ۱۳۹۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. از آنجا که خانه عادل در یکی از کوچه‌های زیبا و قدیمی کاشان به نام نه چم قرار دارد، این خانه نیز به نام نه چم شهرت یافته است. کوچه نه چم، کوچه بسیار باریکی است و شاید حتی تصور آن را هم نکنید که خانه‌ای به زیبایی خانه عادل کاشان در آن وجود داشته باشد. خانه عادل کاشان، خانه‌ای خشتی و دو طبقه است که به سبک گودال باغچه ساخته شده است. استفاده از معماری گودال باغچه در زمینی با مساحت کم، جزو ویژگی‌های خاص این خانه محسوب می‌شود که نمونه مشابه آن در خانه مجاور این بنا دیده می‌شود.

معماری اقامتگاه نه چم

خانه عادل کاشان یک خانه تاریخی بسیار زیبای مربوط به دوره ی قاجاریه می باشد که بسیاری آن را به عنوان مروارید کاشان می شناسند و اخیرا به یک اقامتگاه سنتی تبدیل گشته است. این خانه تاریخی، از قدیمی ترین خانه های تاریخی کاشان بوده که جلوه بسیار زیبایی دارد و نمایانگر معماری اصیل ایرانی است. همچنین ناگفته نماند که این خانه در قلب شهر کاشان واقع شده است و از همین رو به سایر جاذبه های گردشگری کاشان نیز نزدیک می باشد.

اقامتگاه نه چم کجاست؟

خانه تاریخی عادل، در بافت تاریخی شهر کاشان قرار گرفته و به دلیل قرار گرفتن در یک محله تاریخی و همجوار بودن با مرکز محله سوریجان، تکیه، حسینیه محله سوریجان کاشان، و ابنیه تاریخی ارزشمند دیگر، از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. خانه تاریخی عادل کاشان با نظم بالای فضایی، تقارن و تعادل، و ریتم در پلان، دارای اهمیت بالایی بوده و از همین رو از زیبا ترین خانه های تاریخی کاشان می باشد. اتاق ها نورگیر ها و پنجره های مشبک رنگی، تزیینات نقاشی و آیینه کاری، و گچ‌ بری‌های بی نظیری در این خانه تاریخی به چشم میخورد. به کارگیری بادگیرها در ساخت این خانه تاریخی از ویژگی های ممتاز خانه تاریخی عادل مشهور به مروارید کاشان می باشد.

بازدید از اقامتگاه نه چم و جاذبه‌های اطراف آن

این اقامتگاه سنتی دارای ۶ باب اتاق سنتی با ظرفیت اسکان و پذیرش ۹ گردشگر می باشد. از جمله امکانات و خدمات ارائه شده در این اقامتگاه می توان به اینترنت رایگان (نامحدود)، تلویزیون، سیستم های گرمایشی (شوفاژ) و سرمایشی (اسپیلت)، پذیرش ۲۴ ساعته، سرویس بهداشتی فرنگی خارج از اتاق ها، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، چایخانه و سفره خانه سنتی می باشد. گفتنی است این خانه تاریخی فاقد رستوران و پارکینگ است.

اقامتگاه نه چم کجاست؟

از جمله جاذبه های گردشگری و مکان های مهم شهر که در سفر به کاشان نباید بازدید از آن ها را از دست بدهید می توان به بازار سنتی کاشان، باغ و حمام فین، شهر زیر زمینی نوش آباد، روستای گردشگری ابیانه، قمصر و نیاسر اشاره کرد. همچنین در صورت هماهنگی قبلی با پرسنل مجموعه امکان سفارش انواع غذاهای لذبذ سنتی تهیه شده با مواد اولیه کاملا محلی و ارکانیگ مانند آبگوشت لوبیا سفید، کوفته آب سماق کاشانی، خورش نخود آله، جوجویی تاس کباب کاشانی و چلو دیزی وجود دارد.

  • فاصله تا بازار سنتی کاشان --> ۸۰۰ متر ( ۲ دقیقه )
  • فاصله تا مسجد آقابزرگ کاشان --> ۱ کیلومتر ( ۴ دقیقه )
  • فاصله تا خانه بروجردی ها --> ۱.۸ کیلومتر ( ۷ دقیقه )
  • فاصله تا بازار بزرگ صفویه --> ۱.۷ کیلومتر ( ۷ دقیقه )
  • فاصله تا خانه عامری های کاشان --> ۱.۹ کیلومتر ( ۸ دقیقه )
  • فاصله تا باغ و حمام فین کاشان --> ۹.۱ کیلومتر ( ۲۱ دقیقه )
  • فاصله تا شهر زیرزمینی نوش آباد (مجموعه اویی) --> ۱۲.۴ کیلومتر ( ۲۲ دقیقه )
  • فاصله تا مرکز شهر قمصر کاشان --> ۳۲.۸ کیلومتر (۳۶ دقیقه )
  • فاصله تا غار نیاسر --> ۳۷.۳ کیلومتر ( ۴۴ دقیقه )
  • فاصله تا روستای گردشگری و قلعه ابیانه --> ۷۴.۹ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۴ دقیقه )

اقامتگاه نه چم کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید