حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، ضمن تایید واردات ایرباس به ایران گفت: ۴ فروند ایرباس به ایران وارد شد

ورود ۴ فروند ایرباس به ایران

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از ورود ۴ فروند هواپیمای ایرباس ۳۴۰ به کشور خبر داد.

داستان خرید هواپیما، آن هم در شرایطی که ناوگان هوایی کشور هر ساله فرسوده می‌شود، همیشه تازگی دارد.

در حال حاضر حمل‌ونقل هوایی ایران از حدود ۳۱۰ فروند هواپیما و حدود ۹۰ فرودگاه تشکیل شده است که ۱۳ مورد از آنها بین‌المللی هستند. قرار بود با امضای توافق برجام و رفع تحریم‌ها بالغ بر ۲۰۰ فروند هواپیمای نو ایرباس، بوئینگ و ای‌تی‌آر به ناوگان هواپیمایی مسافربری ایران اضافه شوند که از زمان امضای توافق تا خروج امریکا از برجام، سه فروند ایرباس و ۱۳ فروند ای‌تی‌آر تحویل ایران شد و به این ترتیب، میانگین سن ناوگان هوایی از ۲۵ به ۲۳ سال کاهش یافت.

در این شرایط، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در خبری جدید، از ورود ۴ فروند هواپیمای ایرباس ۳۴۰ به کشور خبر داد.

حسن خوشخو گفت به تازگی ۴ فروند هواپیمای ایرباس ۳۴۰ وارد کشور شده است.

وی افزود: این تعداد هواپیما به‌زودی وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد.

خوشخو البته درباره جزئیات این واردات توضیح دیگری ارائه نداد.

محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی اواخر ماه گذشته از خرید هواپیما طی ۱۵ ماه اخیر خبر داده و در پاسخ به تعداد این هواپیماها گفته بود: بنا نداریم تعداد را اعلام کنیم، اما تعداد بسیار زیادی انواع هواپیما و بالگرد وارد کشور شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید