اگر به دنبال جاهای دیدنی اردبیل در تابستان هستید، می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید. بهترین گزینه‌ها پیش روی شما هستند.

جاهای دیدنی اردبیل در تابستان

سلام نو-سرویس گردشگری: از آنجایی که استان اردبیل دارای آب‌وهوای سردی بوده، فصل تابستان مناسب‌ترین گزینه برای سفر است. جاهای دیدنی اردبیل در تابستان بسیار گسترده هستند و هر کدام این قابلیت را دارند بهترین لحظات را برای شما به ارمغان بیاورند. در تابستان می‌توانید هوای خنکی را تجربه کنید و گشت‌وگذار برای شما سخت و طاقت‌فرسا نباشد. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید به اردبیل سفر کنید، پس این مطلب می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. تا انتها همراه ما باشید.

قلعه قهقهه؛ زندان افراد سیاسی

یکی از جاذبه‌های دیدنی اردبیل در تابستان قلعه قهقهه است. این قلعه بین دو روستای گنچویه و قره آغاج کلان واقع شده و یکی از توابع مشگین‌شهر است. این قلعه از دوران صفویه بر جای مانده و در حال حاضر یکی از مکان‌های دیدنی اردبیل به حساب می‌آید. شهرت این قلعه در دوران گذشته و حال بسیار زیاد است؛ زیرا از آن به عنوان یکی از مکان‌ها برای زندانی کردن افراد مهم سیاسی استفاده می‌کردند. شاهزادگان صفوی در بین این افراد هستند.

دریاچه نئور؛ از جاذبه‌های دیدنی اردبیل

از دیگر جاهای دیدنی اردبیل در تابستان می‌توانیم به دریاچه نئور اشاره کنیم. این دریاچه در ارتفاع ۲۴۸۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. برای اینکه بتوانید به این دریاچه دسترسی پیدا کنید، نیاز است از یک روستا عبور کنید. این روستا مساحت ۱۳ کیلومتری دارد و به دلیل آسفالت بودن جاده، کار سختی برای رفت‌وآمد در پیش نخواهید داشت. لازم به ذکر است این دریاچه در فاصله ۴۲ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل واقع شده است.

جاهای دیدنی اردبیل در تابستان

دریاچه نئور در اردبیل

موزه مردم‌شناسی اردبیل

یکی دیگر از جاهای دیدنی اردبیل در تابستان موزه مردم‌شناسی است. این موزه در بین آثار تاریخی اردبیل جای می‌گیرد. اگر به جاهای تاریخی علاقه شدیدی دارید، این موزه مناسب شما است. در این موزه می‌توانید بیش از ۳۳ مجسمه مشاهده کنید که هر کدام از آن‌ها دارای پوشش محلی اردبیل هستند. همچنین یک سری آثار دست‌نوشت نیز وجود دارند که نشان‌دهنده هویت این شهر هستند. البته لازم به ذکر است این موزه در ابتدا یک حمام بود؛ اما بعدها بازسازی‌هایی روی آن انجام گرفت و به عنوان موزه شناخته شد.

موزه حیات وحش؛ از دیگر جاهای دیدنی اردبیل در تابستان

موزه‌های استان اردبیل بسیار زیاد هستند که یکی از آن‌ها موزه حیات وحش است. از این موزه به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار اردبیل یاد می‌شود و سالانه افراد زیادی از آن بازدید به عمل می‌آورند. این موزه در کنار دریاچه شورابیل واقع ‌شده است و با بازدید از این موزه می‌توانید با یک تیر، دو نشان را مورد هدف قرار بدهید. بیش از ۱۲۰ گونه تاکسیدرمی در این موزه به چشم می‌خورند. بیشتر این گونه‌ها را پرندگان تشکیل می‌دهند که ۸۰ نوع هستند. بقیه گونه‌ها شامل پستانداران (۲۰ نوع)، دوزیستان (۱۲ نوع) و حیوانات وحشی و کمیاب (۸ نوع) می‌شوند. به طور کلی این موزه می‌تواند طبیعت و حیات وحش را در مقیاس بسیار کوچک برای شما به نمایش بگذارد. علاوه بر تاکسیدرمی می‌توانید شاهد فسیل و انواع کانی‌ها باشید.

جنگل فندقلو؛ زیبایی منحصربه‌فرد

بدون شک اگر به دنبال بهترین جاذبه دیدنی اردبیل هستید، جنگل فندقلو همان گزینه‌ای است که باید از آن استقبال کنید. برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود می‌توانید به این جنگل بروید که واقع‌شده در ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل است. همچنین این جنگل نزدیکی بسیاری با گردنه حیران دارد؛ پس اگر طبیعت دوست هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به این جنگل منحصربه‌فرد بزنید.

جاهای دیدنی اردبیل در تابستان

جنگل فندقلو در اردبیل

آبشار چالاچوخور

اگر به دنبال جاهای دیدنی اردبیل در تابستان هستید، آبشار چالاچوخور را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این آبشار بسیار بکر و زیبا بوده و واقع‌شده در شهر انگوت است. این آبشار را می‌توانید در بین پرتگاه‌ها و دره‌های عمیق مشاهده کنید که در نزدیکی مرز ایران و آذربایجان است. لازم به ذکر است انگوت یکی از شهرستان‌های گرمی است. گرمی نیز با اردبیل ۱۰۸ کیلومتر فاصله دارد.

منطقه حفاظت‌شده مغان؛ از جاذبه‌های دیدنی اردبیل در تابستان

منطقه حفاظت‌شده مغان نیز انتخاب بسیاری از افراد برای سفر است. این منطقه در پارس‌آباد قرار دارد. این منطقه دارای وسعت ۳۵۰۰۰ هزار هکتار است. انواع گونه‌های جانوری شناخته‌شده در این منطقه به چشم خورده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به خرگوش، شغال، روباه و گراز وحشی اشاره داشته باشیم. همچنین پرندگان زیادی نیز در این منطقه به پرواز در می‌آیند. عقاب، قرقی، مینا و پری شاهرخ نمونه‌ای از این موارد هستند.

دریاچه شورابیل؛ مهم‌ترین جاذبه گردشگری اردبیل

به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اردبیل در تابستان می‌رسیم. دریاچه شورابیل همان گزینه‌ای است که افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا ۱۳۶۵ متر است. شاید برایتان جالب باشید بدانید دلیل نام‌گذاری شورابیل به آب شور آن بر می‌گردد؛ به همین علت بیماران پوستی و همچنین رماتیسمی از آب این دریاچه برای درمان خود استفاده می‌کردند. در حال حاضر از شوری آب این دریاچه کاسته شده و می‌توان ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمانی را در آن پرورش داد.

جاهای دیدنی اردبیل در تابستان

دریاچه شورابیل در اردبیل

سخن آخر درباره جاهای دیدنی اردبیل در تابستان

در این مطلب سعی کردیم شما را با جاهای دیدنی اردبیل در تابستان آشنا کنیم. هر کدام از این جاذبه‌ها بسیار پراهمیت هستند و سالانه افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. اگر شما نیز می‌خواهید از گرمای طاقت‌فرسای تابستان رهایی پیدا کنید، اردبیل یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سفر خواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید