وزیر خارجه اوکراین گفت این کشور در حال برنامه‌ریزی برای درخواست حذف روسیه از عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز دوشنبه (امروز، ۲۶ دسامبر) است.

اوکراین به دنبال حذف روسیه از شورای امنیت
به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب‌نیوز، وی دیروز یکشنبه گفت: فردا رسماً موضع خود را بیان خواهیم کرد. سوال بسیار ساده‌ای داریم: «آیا روسیه حق دارد عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و اصلا در سازمان ملل بماند؟» او در پاسخ به سوال خود ادعا کرد: ما یک پاسخ قانع‌کننده و مستدل داریم--نه، (چنین حقی) ندارد.

کولبا گفت که موضوع کرسی دائمی روسیه که دارای حق وتو در کنار آمریکا، انکلیس، فرانسه و چین است، از قبل در محافل سیاسی مطرح شده است. وی گفت: این موضوعات هنوز در کنفرانس‌های خبری و اظهارات عمومی از سوی رهبران کشورها و دولت‌ها مورد بحث قرار نگرفته اما در سطح پایین‌تر مردم در حال مطرح کردن این پرسش هستند که روسیه باید چگونه باشد تا تهدیدی علیه صلح و امنیت ایجا نکند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «شورای امنیت سازمان ملل از ۱۵ عضو تشکیل شده که وظیفه مقابه با بحران‌های جهانی از طریق اعمال تحریم‌ها، مجوز اقدام نظامی و تصویب تغییرات در منشور سازمان ملل را دارند. اما این پنج عضو که همگی حق وتو دارند که می‌تواند هر قطعنامه‌ای را مسدود کند، انعکاس مناسبات قدرت در پایان جنگ جهانی دوم هستند».

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید