کرملین اعلام کرد، روسای جمهور روسیه و چین پیش از پایان سال جاری میلادی با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد.

گفتگوی پوتین با شی پیش از پایان سال ۲۰۲۲
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین بدون ارائه جزئیاتی درباره زمان یا چهارچوب این گفت‌وگو تاکید کرد، دو طرف در زمان مناسب جزئیات را اعلام خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جینپینگ، همتای چینی‌اش در جریان سفر پوتین به پکن در فوریه سال جاری میلادی بر یک مشارکت "نامحدود" میان این دو کشور تاکید کردند. این سفر سه هفته پیش از حمله روسیه به اوکراین صورت گرفته بود.

با توجه به اینکه کشورهای غربی حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده و اقتصاد روسیه را با تحریم‌هایی هدف قرار داده‌اند، مشارکت با چین برای پوتین از هر زمان دیگری مهم‌تر است، اگرچه وی علنا در سپتامبر سال جاری میلادی اذعان کرد که پکن "سوالات و نگرانی‌هایی" را در رابطه با اوکراین ابراز کرده است.

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه که اکنون معاون رئیس شورای امنیت روسیه است، هفته گذشته در جریان سفر به پکن با شی جینپینگ دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری شینهوا، شی جینپینگ در جریان این دیدار به مدودف گفت که پکن امیدوار است تمامی طرفین درگیر در بحران اوکراین خویشتن‌داری پیشه کنند و نگرانی‌های امنیتی را از طریق ابزارهای سیاسی حل کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید