شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که در مذاکرات تهران و ریاض به مسائل لبنان، یمن و سوریه پرداخته نشده است.

دیدارهای ایرانی و سعودی در مراحل اولیه است
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی گفت که در مذاکرات ایران و عربستان نه به پرونده لبنان، نه یمن و نه سوریه پرداخته نشده است.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با رادیو النور با تاکید بر لزوم تسریع در روند انتخاب رئیس جمهور در کشورش گفت که دیدارهای ایرانی و سعودی هنوز در مراحل اولیه خود است و هدف اصلی آن‌ها بازگرداندن روابط میان دو کشور است.

وی تاکید کرد که در مذاکرات تهران و ریاض به مسائل لبنان، یمن و سوریه پرداخته نشده است.

پیش از این روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت که ایران و عربستان چند روز قبل از برگزاری نشست «بغداد۲» که روز گذشته (سه شنبه) در اردن برگزار شد تماس‌های غیرمستقیمی باهم داشتند و درخصوص پرونده های مختلف از جمله پرونده لبنان رایزنی کردند.

در این گزارش آمده است که مساله انتخاب رئیس جمهور لبنان ‌تشکیل دولت جدید در این کشور در راس مسائل مورد رایزنی دوطرف ایرانی و سعودی بوده است.

در بخشی از این گزارش آمده است که طرف های متعددی از جمله فرانسه و قطر برای منعطف کردن مواضع تهران و ریاض درخصوص پرونده لبنان واسطه گری کرده اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید