خانه احسان در کاشان خانه‎ای تاریخی و محلی برای اقامت است اگر دوست دارید بدانید چگونه در خانه تاریخی احسان کاشان اقامت کنیم، همراه ما باشید.

چگونه در خانه تاریخی احسان کاشان اقامت کنیم؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: خانه احسان با صدسال قدمت، متعلق به اواخر عصر قاجار است. این بنا نخستین خانه‌ تاریخی کاشان است که با تغییر کاربری به مجتمع فرهنگی اقامتی (اقامتگاه سنتی) تبدیل شده است. خانه احسان از نمونه خانه‌های قدیمی کاشان است که دو حیاط مجزای اندرونی و بیرونی دارد. از فضاهای مهم معماری خانه احسان می‌توان از سه سرداب، شاه‌نشین، مهتابی، پنج دری، هفت دری، هشتی ورودی، ایوان تابستانی و دو بادگیر آن نام برد. از ویژگی‌های این خانه وجود بادگیر مرتفع آن است.

فضاهای جذاب در خانه احسان

در خانه احسان کاشان، شانزده عدد اتاق وجود دارد که بعضی از این اتاق ها بین پنج تا هشت در دارند و به اتاق های پنج دری، هفت دری مشهورند. ایوان تابستانی، سه سرداب، مهتابی و شاه نشین از جمله دیگر بخش های این بنای تاریخی صد ساله هستند. همان طور که اشاره شد، خانه احسان کاشان، اکنون تبدیل به یک اقامتگاه سنتی شده است و ظرفیت 50 نفر مسافر را دارد. در چیدمان اتاق های این بنای تاریخی سعی شده که تخت های سنتی مورد استفاده قرار بگیرد تا حس زندگی در فضای سنتی ایرانی برای ایرانیان تجلی شود.

چگونه در خانه تاریخی احسان کاشان اقامت کنیم؟

طاق های خانه تاریخی احسان، مدور و بلند هستند و قرار گرفتن آن ها در کنار حوض و آب نماهای حیاط، فضایی خاص و آرامبخش را ایجاد نموده است. زمانی که وارد خانه احسان کاشان می شوید، یک فضای دایره ای شکل در مقابل شما قرار می گیرد. سپس پله ها ظاهر می شوند که بسیار باریکند و جنس شان از سنگ است. این بنا تا سه طبقه زیر زمین، ادامه می یابد. در طبقه سوم زیرِ زمین یک حیاط بزرگ با یک حوض زیبا که در مرکز آن واقع شده، وجود دارد.

اینکه حیاط و حوض یک خانه در سه طبقه، زیر تر از سطح زمین قرار بگیرد برای بسیاری از توریست های خارجی عجیب و غریب به نظر می آید، اما اگر آن ها از شرایط اقلیمی کویری با اطلاع بودند، به خاطر چنین تدبیر خردمندانه ای صاحب آن بنا را مورد تمجید و ستایش قرار می دادند. زیرا چنین ایده ای تا حد زیادی، مصرف انرژی را کاهش می دهد و امنیت بسیار ایده آل و مناسبی برای ساکنان فراهم می سازد. به نحوی که حتی اگر بار اولی باشد که وارد این بنای تاریخی شوید احساس آرامش و راحتی را در آن خواهید داشت و از فضای آن لذت خواهید برد.

چگونه در خانه تاریخی احسان کاشان اقامت کنیم؟

با اینکه رشد درختان در مناطق کویری بسیار سخت است اما دور تا دور حیاط خانه احسان کاشان، پوشیده از درختان سرسبز و زیبایی است که انعکاس رنگ شان در فضای حوض با رقص ماهی ها توام می شود و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می سازد. در حوض این خانه انواع ماهی ها از جمله ماهی قرمز و کپور، شنا می کنند. در هر چهار طرف خانه احسان کاشان، ایوان و مهتابی هایی وجود دارد که در نظر گردشگران خارجی ممکن است به شکل تراس به نظر بیایند. اتاق های اقامتی این بنا، همگی در طبقات زیرزمین واقع شده اند.

یکی دیگر از ویژگی هایی این خانه تاریخی که تاکیدی بر اندیشمندی سازندگان آن دارد آن است که اهالی خانه با توجه به جهت تابش نور خورشید، در هر فصل از سال در یک ضلع این خانه، اقامت می کردند. در فصل زمستان، اهالی خانه به اتاق هایی می رفتند که در چهار طرفش پنجره هایی وجود داشت تا از تابش نور خورشید به خوبی بهره مند شوند و در فصل تابستان به اتاق هایی می رفتند که کمترین میزان نفوذ نور خورشید را داشته باشد.

چگونه در خانه تاریخی احسان کاشان اقامت کنیم؟

نحوه اقامت در خانه تاریخی احسان

اقامتگاه خانه تاریخی احسان ۲۵ اتاق دارد که ساعت تحویل اتاق‌ها در آن ۱۴:۰۰ و ساعت تخلیه اتاق‌ها ۱۲:۰۰ است. مجموعه اقامتی خانه احسان با ظرفیت پذیرش پنجاه نفر، دارای اتاق‌هایی مجهز به تخت‌خواب است که آسایش را برای میهمانان به ارمغان می‌آورند. تعدادی از اتاق‌ها نیز به‌شکل بومی و کف‌خواب چیده‌ شده‌اند تا مهمانان بتوانند زمانی را با خاطره‌ زیستی ایرانیان به سر ببرند. تمامی اتاق‌های خانه احسان به سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهز هستند و بیشتر آن‌ها از سرویس بهداشتی و حمام برخوردارند. در این تغییر کاربری سعی شده معماری ارزشمند و زیبای خانه از بین نرود و نمونه‌ صحیح از تغییر کاربری ارائه شود.

رزرو کودکان؛ اقامت کودکان زیر 5 سال،درصورت عدم نیاز به تخت و سرویس خواب اضافه،رایگان محاسبه می شود. شرایط کنسلی رزرو اقامتگاه؛ در صورت کنسلی ،کمتر از 7 روز مانده به تاریخ ورود، هیچ هزینه ای عودت داده نمی شود. همچنین هزینه کنسلینگ سامانه یواسپیس، 10 درصد می باشد که به هزینه کنسلینگ اقامتگاه افزوده می شود. قوانین و مقررات اقامتگاه؛ ارائه مدارک محرمیت معتبر در زمان پذیرش الزامی است. پذیرش حیوانات خانگی به صورت پیش فرض مجاز نمی باشد، درصورت نیاز با پشتیبانی هماهنگ نمائید. با توجه به تفاوت نرخ و شرایط پذیرش مهمانان خارجی، قبل از قطعی کردن رزرو با پشتیبانی هماهنگ کنید. امکانات و ویژگی ها؛ پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به انگلیسی، اینترنت، حمام اشتراکی، توالت ایرانی مستقل، آشپزخانه، توالت فرنگی مستقل، راهنمای تور، اسپلیت، شوفاژ.

چگونه در خانه تاریخی احسان کاشان اقامت کنیم؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید