واریز مرحله نخست سود سهام عدالت از صبح روز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ آغاز شد و در چند روز گذشته پایان یافت اما علت واریز نشدن سود برای برخی از افراد چه بود؟

سهامداران عدالت بخوانند / باقی مانده سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، اولین مرحله واریز سود سهام عدالت بالاخره پایان یافت اما برخی از سهامداران موفق به دریافت سود شدند. باقی مانده سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می‌شود؟

مرحله نخست واریز سود سهام عدالت ۲۹ آذر شروع و اولین روز دی ماه پایان یافت. اما همچنان برخی از مشمولان از دریافت این سود بازماندند.

علت اصلی عدم واریز سود سهام عدالت اشتباه وارد کردن اطلاعات و شماره شبا سهامداران است و بر همین اساس تا زمانی که شماره شبا اصلاح نشود، دارندگان سهام عدالت سودی دریافت نخواهند کرد.

در صورت اصلاح اطلاعات بانکی، مبلغ سود این مرحله نیز با مرحله بعدی واریزی‌ها که احتمالا اسفند ۱۴۰۱ خواهد بود، به حساب بازماندگان سود سهام عدالت پرداخت می‌شود.

مبلغ سود سهام عدالت مرحله نخست چقدر بود؟

قرار بود مبلغ سود سهام عدالت رقمی بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان باشد. این مبلغ به ارزش سهام افراد بستگی داشت. اما حالا بسیاری از مشمولان می‌گویند واریزی آنها کمتر از این رقم بوده است.

بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده میزان سود دارندگان سهام عدالت به شرح زیر است:

سود سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی، ۵۱۰ هزار تومان است.

سود سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۵۵ هزار تومان است.

سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، ۶۰۰ هزار تومان است.

سود سهام عدالت یک میلیون تومانی هم یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان است.

سهام عدالت متوفیان به کجا رسید؟

پیمان حدادی، مشاور رییس سازمان بورس اعلام کرده است که در ماه‌های آینده در مورد مراجعه وراث مشمولان سهام عدالت اطلاع‌رسانی خواهد شد. زیرساخت‌های این انتقال در حال آماده سازی است و وراث همچنان باید صبر کنند.

وی به این سوال که آیا فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث در سال جاری صورت خواهد گرفت، پاسخ داد: همه تلاش این است که انتقال سهام عدالت به وراث سریع‌تر انجام شود. همچنین سود سهام عدالت متوفیان در این نوبت واریز نمی‌شود و افراد وارث باید منتظر باشند.

همچنین مشاور رئیس سازمان بورس در رابطه با سهام عدالت متوفیان گفت: آرای صادر شده از میزان متوفیان به صورت الکترونیکی و سیستماتیک نیست، بلکه در شهرستان‌ها آمارها به صورت کاغذی اعلام شده که حدود سه و نیم میلیون از دارندگان سهام عدالت فوت شدند. برای تعیین تکلیف سهام عدالت فوت شدگان باید هماهنگی بین شرکت سپرده گذاری و مرکز آمار قوه قضاییه انجام شود تا آرا به صورت سیستمی و الکترونیکی به شرکت سپرده گذاری مرکزی داده شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید