دونالد ترامپ ریس جمهو پیشین آمریکا به مناسبت کریسمس پیامی منتشر کرد و در این پیام به انتقاد از سیاست های فعلی دولت آمریکا پرداخت.

ترامپ: آمریکا از درون رو به زوال است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در روز کریسمس پیامی در شبکه اجتماعی «سوشال تروث» منتشر و آمریکای کنونی را «رو به زوال» توصیف کرد.

دونالد ترامپ دیشب (۴ دی) نوشت: در این روز بسیار سرد ولی زیبای کریسمس اوضاع فعلی مرز جنوبی کشورمان را با گذشته نه چندان دور و دولت ترامپ مقایسه کنید.

وی ادامه داد: ما امن ترین مرز را در تاریخ کشورمان داشتیم و بر خلاف آن اکنون «نمایش وحشت آوری» در جریان است و تعداد بی سابقه ای از افراد که بسیاری از آنان تبهکاران سابقه دارند (از جمله آدمکشان، قاچاقچیان انسان و مواد مخدر) با سرعتی که هرگز مانند آن را ندیده ایم، روانه کشورمان می شوند.

وی افزود: آمریکا از درون رو به زوال است.

رسانه های آمریکایی به تازگی خبر دادند که دیوار مرزی ۴۵ کیلومتری ایالت آریزونا که با بودجه ۸۰ میلیون دلار احداث شده بود، برچیده می‌شود.

فرماندار آریزونا پس از چندماه کش و قوس بالاخره در مقابل شکایت یک گروه حامی حفظ محیط زیست در دادگاه فدرال فونیکس محکوم شد و پذیرفت که این دیوار دو طبقه را که با پول مالیات دهندگان ساخته شده بود، تخریب کند.

برغم احداث دیوار حائل مرزی، همچنان شمار زیادی مهاجر از کشورهای جنوب آمریکا به شکل قاچاق و غیرقانونی وارد خاک این کشور می‌شوند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان تبلیغات ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۱۶ بر یک جمله کوتاه تاکید داشت: دیوار را بسازید.

او در یکی از برنامه های انتخاباتی تاکید کرد که مکزیک باید هزینه پروژه ساخت دیوار را بپردازد اما هنگامی که به قدرت رسید به دنبال منبع بودجه محتمل تری گشت اما کنگره آمریکا برای دو سال از ارائه چنین پولی خودداری کرد؛ نبردی که در نهایت باعث طولانی ترین دوران تعطیلی دولت در آمریکا شد.

ترامپ سپس وضعیت فوق العاده ملی در مرز جنوبی آمریکا اعلام کرد. این اقدام به او اجازه داد بودجه‌ای را برای ساخت دیوار مرزی از محل وزارت دفاع این کشور تخصیص دهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید