شما باید به خوبی بدانید که بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال، فصل تابستان، بهار و اواسط پاییز است.

بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال

سلام نو-سرویس گردشگری: بسیاری از افرادی که می خواهند از جاده اسالم به خلخال بازدید کنند مایل هستند که بهترین فصل را برای بازدید این جاده انتخاب نمایند. شما باید به خوبی بدانید که بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال، تابستان و بهار است. در فصل تابستان زیبایی ها و جذابیت هایی که در این جاده وجود دارند چندین برابر می شود. بنابراین شما می توانید با رانندگی در این جاده از سفر خود لذت ببرید و زیبایی های بی نظیری را مشاهده کنید. جاده اسالم به خلخال را تنها یک جاده جنگلی نمی شناسند. بلکه این جاده سرشار از زیبایی های طبیعی دیگر مانند آبشار، دشت، دریاچه و ... می باشد. دو استان اردبیل و گیلان با این جاده به یکدیگر وصل می شوند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این جاده داشته باشید با ما همراه گردید.

شناخت موقعیت جغرافیایی جاده اسالم به خلخال

مسیر پر پیج و خم جاده اسالم به خلخال یکی از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود. برای گردشگری در جاده اسالم به خلخال باید موقعیت جغرافیایی و ویژگی های جاده را به خوبی بشناسید. بیشتر افراد از آنجایی که اطلاعات زیادی در مورد گردشگری ندارند شاید هنوز به این جاده نرفته باشند. در صورتی که اگر ویژگی ها و زیبایی های این جاده را بشناسند بدون شک بازدید از این جاده را در اولویت های خود می گذارند. از آنجایی که این جاده در ارتفاعات قرار دارد باید بدانید که حتی در فصل تابستان هم هوایش سرد است. در واقع شما در هر روز سال شاید شاهد باران های شدید جاده باشید. اگر در فصل تابستان هم می خواهید به این جاده بروید باید لباس های مناسبی همراه تان ببرید تا بتوانید از ماشین پیاده شده و جاده را مشاهده کنید.

بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال و زیبایی های جاده

فصل بهار، تابستان و اواسط پاییز را به عنوان بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال می شناسند. البته باید بدانید که در فصل زمستان هم این جاده دیدنی و زیبا است. زمانی که در مورد این جاده صحبت می کنیم باید بدانید که زیبایی های زیادی را قرار است در مسیر مشاهده کنید. در هر فصل این جاده زیبایی های محصور کننده ای دارد. در فصل زمستان اگر بارندگی جاده زیاد باشد شاید نتوانید به ارتفاعات بروید. به همین دلیل اگر می خواهید بدون خطر به این جاده سفر کنید بهتر است که فصل بهار و تابستان را انتخاب نمایید. تابستان ها درختان به رنگ سبز هستند و زیبایی بی نظیری دارند. در فصل پاییز هم درختان به رنگ زرد در می آیند و زیبایی جاده چندین برابر می شود. قبل از اینکه وارد جاده اسالم به خلخال شوید، باید موقعیت جاده را بررسی کنید.

بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال

گردش در بهار جاده اسالم به خلخال

جاذبه های دیدنی اطراف جاده اسالم به خلخال

در صورتی که بهترین زمان گردشگری جاده اسالم به خلخال را انتخاب کنید می توانید از جاذبه های دیدنی اطراف جاده بازدید کنید. آبشار دریابن یکی از آبشارهای زیبایی می باشد که در اطراف جاده قرار دارد. ارتفاع این آبشار حدود ۳۰ متر است و مسیر دسترسی به آن از جاده قدیم جاده اسالم به خلخال می باشد. دریاچه نئور را به عنوان یکی دیگر از جاذبه های دیدنی جاده اسالم به خلخال می شناسند. این دریاچه در فصل بهار دیدنی است و اطرافش از گل های شقایق پوشیده می شود. دشت های شقایق که در این جاده مشاهده می کنید بسیار زیبا هستند. شما می توانید مناظر کوهپایه ای جاده را از نزدیک مشاهده کنید و زیبایی های جاده را در خاطرات تان ثبت نمایید. به طور کلی باید بدانید که دیدنی های کنار جاده اسالم به خلخال زیاد است و هر یک از آنها بکر و دست نخورده هستند.

بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال و امکانات و خدمات جاده

در صورتی که بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال را انتخاب کرده اید باید به خوبی امکانات و خدمات جاده را هم بشناسید. در صورتی که شما مایل هستید اقامتی یک روزه یا دو روزه در این جاده داشته باشید باید بدانید که هتل و اقامتگاهی در جاده وجود ندارد. به جای هتل ها و اقامتگاه های لوکس شما می توانید کلبه های چوبی زیبایی را در مسیر مشاهده کنید که هر یک از آنها زیبایی خاص و دوست داشتنی دارند. کندوهای عسل زیادی را در بین درختان مشاهده می کنید که هر یک از آنها عسل بی نظیری دارند. زندگی روستایی و عشایر نشین را می توانید در این جاده مشاهده کنید و از این همه زیبایی و سادگی لذت ببرید.

جاده اسالم به خلخال جاده رویایی جنگلی در شمال

گردش در جاده اسالم به خلخال

از آنجایی که هوای جاده اسالم به خلخال سرد است، بیشتر رستوران ها مواد غذایی شان را بیرون از رستوران نگه می دارند. دقت داشته باشید که در مسیر ۷۰ کیلومتری جاده اسالم به خلخال، شما پمپ بنزین مشاهده نمی کنید. بر همین اساس باید باک بنزین خودروی خود را قبل از رفتن به جاده پر کنید. سوپرمارکت های زیادی را در مسیر مشاهده می کنید. به همین دلیل هر خوراکی که نیاز باشد را می توانید از سوپرمارکت ها بخرید. در کنار جاده خوراکی های خوشمزه ای را می فروشند که می توانید توقف نمایید و آنها را خریداری کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    3 0
    مثل جاده دو هزار سه هزار می مونه با این تفاوت ک اونجا محل اتصال شهر و استان هس
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    دریاچه نیوردم در مسیر جاده خلخال به اردبیل هست نه اسالم به خلخال
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    جای تاسف هست بااین همه تعارف دراین جاده پمپ بنزین وجود ندارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید