آیا نمی دانید جاده اسالم به خلخال چند کیلومتر است و چه ویژگی هایی دارد ؟ در این مطلب با مهم همراه باشید تا اطلاعات کافی دریافت کنید.

جاده اسالم به خلخال چند کیلومتر است

سلام نو-سرویس گردشگری: افرادی که تاکنون به جاده اسالم به خلخال نرفته اند شاید مایل باشند که در مورد این جاده اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. اگر نمی دانید جاده اسالم به خلخال چند کیلومتر است و چه ویژگی هایی دارد باید به خوبی در مورد این جاده اطلاعات را افزایش دهید. با شناخت این جاده می توانید سفر رویایی تان را آغاز کنید و در این جاده که گویی تکه ای از بهشت است رانندگی نمایید. برای رانندگی در این جاده باید پیچ و خم های جاده را با احتیاط رد نمایید. سرعت تان به هیچ وجه نباید در این جاده زیاد باشد، چرا که شما روی ارتفاعات رانندگی می کنید و باید سرعت تان را کاهش دهید. جاده اسالم به خلخال ۷۰ کیلومتر است و شما می توانید در سراسر جاده زیبایی های حیرت انگیزی را مشاهده کنید.

رانندگی در جاده اسالم به خلخال چقدر طول می کشد ؟

مسیر اسالم به خلخال مانند دیگر مسیرهای رانندگی نمی باشد. بنابراین باید بدانید که شما یک جاده معمولی ۷۰ کیلومتری را می توانید در ۴۵ دقیقه رانندگی کنید. ولی جاده اسالم به خلخال حدود ۱ ساعت و نیم طول می کشد تا طی شود. البته اگر توقف شما در مسیر زیاد باشد شاید بیشتر از یک ساعت و نیم در مسیر رانندگی کنید. سرعت شما در این جاده کمتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است. همین مسئله موجب می شود که نتوانید سریعا به مقصد برسید. افرادی که در این جاده می خواهند رانندگی کنند هدفشان تنها رسیدن به مقصد نیست. در واقع آنها مایل هستند که از دیدن زیبایی های این جاده لذت ببرند. به همین دلیل سرعت شان را کاهش می دهند تا به خوبی زیبایی های جاده را مشاهده کنند.

جاده اسالم به خلخال چند کیلومتر است و در کجاست ؟

همانطور که بیان نمودیم شما مسافت اسالم به خلخال را تنها در ۷۰ کیلومتر می توانید طی کنید. اما این مسئله که بدانید از کجا سفرتان را آغاز نمایید و موقعیت جغرافیایی جاده را بشناسید بسیار مهم است. رانندگی از شهر اسالم که بخشی از گیلان است آغاز می شود. خلخال یکی از شهرهای زیبای استان اردبیل می باشد که در قسمت جنوبی اردبیل قرار گرفته است. از آنجایی که خلخال در بخش شمالی کشور می باشد آب و هوای بی نظیری دارد. شما در تمامی طول سال شاید شاهد بارندگی در خلخال باشید. ارتفاعات خلخال سرد است و به همین دلیل بهتر است که در فصل سرد سال به ارتفاعات این شهر نروید.

جاده اسالم به خلخال چند کیلومتر است

جاده اسالم به خلخال و رانندگی در جاده

آیا رانندگی در جاده اسالم به خلخال دشوار است ؟

اکنون که به خوبی متوجه شدید جاده اسالم به خلخال چند کیلومتر است باید در مورد شرایط رانندگی این جاده اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. اگر شما راننده حرفه ای نیستید و نمی دانید که چگونه باید در ارتفاعات رانندگی کنید بدون شک شاید رانندگی در این مسیر برایتان دشوار باشد. در ارتفاعات خودرو باید روی دنده یک باشد. البته اگر خودروی شما دنده اتوماتیک است به راحتی می توانید آن را کنترل کنید. پیچ و خم های جاده را باید با احتیاط رد کنید. در این صورت می توانید به راحتی این جاده را طی نمایید. برخی از افراد شاید بخواهند در فصل پاییز و زمستان به این جاده بروند. در این و فصل شرایط رانندگی جاده فرق دارد، چرا که شدت بارندگی زیاد است و در برخی از مواقع جاده را می بندند.

جاده اسالم به خلخال چند کیلومتر است و چه بخش هایی دارد ؟

مسیر اسالم به خلخال سرشار از زیبایی های طبیعی، روستاهای زیبا، آبشارها، جنگل ها، دشت ها و ... می باشد. زمانی که وارد جاده می شوید درختان زیادی را مشاهده می کنید. کلبه های غذاخوری زیادی را در مسیر راه اندازی کرده اند تا شما بتوانید درون این کلبه ها استراحت کنید و از خوردن غذا در دل طبیعت لذت ببرید. مناطقی مانند معدن، اسب بونی، شرشر، خرجگیل و ... را در این مسیر مشاهده می کنید. برخی از مناطقی که در این مسیر قرار دارند عشایر نشین می باشند. دشت های زیبای شقایق که در این جاده قرار دارند چشمان هر بیننده ای را جذب می کنند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که سراسر جاده اسالم به خلخال سرشار از زیبایی های طبیعی می باشد و مناطق زیادی دارد.

جاده اسالم به خلخال چند کیلومتر است

جاده اسالم به خلخال

ویژگی جاده اسالم به خلخال

با پاسخ به پرسش جاده اسالم به خلخال چند کیلومتر است، شما به خوبی می دانید که چه مدت طول می کشد در مسیر باشید. اکنون باید به خوبی ویژگی ها و مشخصات مسیر را بدانید تا بتوانید در این مسیر رانندگی تان را آغاز کنید. آب و هوای متفاوت این جاده یکی از ویژگی های مهم آن به شمار می رود. سراسر جاده پوشیده از مه است و این مسئله به عنوان ویژگی مهم جاده شناخته می شود. شرایط جوی متفاوتی را در هر یک از بخش های جاده مشاهده می کنید. در برخی از بخش های جاده هوا شرجی است و در برخی از مناطق هوا سرد می شود. بعد از مدتی شاید نور آفتاب را مشاهده کنید. در واقع شما می توانید چهار فصل را در این جاده تجربه کنید. این ویژگی را به عنوان یکی از ویژگی های منحصر به فرد جاده اسالم به خلخال می شناسند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید