اندازه، شکل و سقف طاق طبیعی غار با امواج ترکیب می‌شود و صداهای وهم‌آوری ایجاد می‌کند که فضای کلیسایی‌مانند آن را تقویت می‌کند.

غار فینگال در استفا، اسکاتلند
  1. غار آبی در کاپری، ایتالیا

تصاویری از زیباترین غارهای جهان

غار آبی نماد کاپری است. این غار دریایی در ساحل جزیره یافت میشود و برای همه کسانیکه از این منطقه دیدن میکنند مکان شناخته شدهای است. این غار بهدلیل درخشش آبی درخشان خود که از دو منبع میآید منحصر به فرد است: ورودی غار (یک دهانه کوچک که در آن فقط یک قایق پارویی میتواند وارد شود) و یک سوراخ بزرگتر در زیر ورودی. هنگامیکه از داخل غار مشاهده میشود، ورودی بهصورت یک نور سفید درخشان درست بالای خط آب بهنظر میرسد، در حالیکه سوراخ زیر آب، که منبع بزرگتر نور است، درخشش آبی ایجاد میکند.

  1. غار کریستالها در چیهواهوا، مکزیک

تصاویری از زیباترین غارهای جهان

معدنچیان برای اولینبار غار شمشیرها را در سال ۱۹۱۰ کشف کردند که دقیقا بالای غار کریستال ها قرار دارد. دما در این غار سرد است، به همین دلیل است که رشد کریستال ها در آن متوقف شده است.

از سوی دیگر، غار کریستال ها در سال ۲۰۰۰ کشف شد و حاوی بزرگترین بلورهای طبیعی سلنیت است که تا کنون یافت شده است. بزرگترین کریستالی که در اینجا یافت شد ۱۲ متر طول و ۴ متر قطر داشت! برخلاف غار شمشیرها، متوسط دما در اینجا ۵۰-۵۸ درجه سانتیگراد با رطوبت ۹۰-۹۹٪ است. بهدلیل این دمای بسیار گرم، این غار نسبتا ناشناخته است. حتی دانشمندان و محققان با تجهیزات حفاظتی مناسب فقط می‌توانند هر بار ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در این غار بمانند.

  1. غار کروبرا در آبخازیا، گرجستان

تصاویری از زیباترین غارهای جهان

غار کروبرا در سال ۱۹۶۰ کشف شد و عمیقترین غار شناخته شده روی زمین با عمق بیش از ۲۱۹۶ متر است. غار کروبرا به غار ورونجا نیز معروف است که در زبان روسی به معنای غار کلاغها است. این نام در سال ۱۹۸۰ توسط غارشناسان به دلیل لانهسازی تعدادی کلاغ در ورودی غار مورد استفاده قرار گرفت. نام اصلی، کروبرا، توسط غارشناسان روسی به افتخار الکساندر کروبر، جغرافیدان مشهور روسی داده شد.

  1. غار فینگال در استفا، اسکاتلند

تصاویری از زیباترین غارهای جهان

این غار دریایی باورنکردنی در اسکاتلند واقع شده است. این جزیره منشا آتشفشانی دارد و به دلیل ستون‌های بازالتی شش ضلعی متمایزش که غار فینگال بارزترین نمونه آن است، مشهور است. اندازه، شکل و سقف طاق طبیعی غار با امواج ترکیب می‌شود و صداهای وهم‌آوری ایجاد می‌کند که فضای کلیسایی‌مانند آن را تقویت می‌کند. نام این غار به افتخار قهرمان کتاب فینگال جیمز مکفرسون به معنای ”غریبه سفیدپوست“ گرفته شده است.

  1. پارک ملی غار ماموت در کنتاکی، ایالات متحده آمریکا

تصاویری از زیباترین غارهای جهان

پارک ملی غار ماموت طولانیترین سیستم غار در جهان است. این غار ۳/۵۲۸ کیلومتر مربع وسعت دارد که دو برابر دومین غار طولانی‌ جهان، غار ساک اکتون مکزیک، غار زیر آبی است.

پارک ملی تورهای متعددی را ارائه میدهد که به بازدیدکنندگان کمک میکند تا ویژگیهای برجسته غار را کشف کنند، مانند خیابان بزرگ و نیاگارای یخزده. این جاذبهها برای بازدید در تورهایی که میتوانند تا شش ساعت طول بکشند در دسترس هستند. تورهای ماجراجویانهتری نیز ارائه میشود، مانند تورهایی که از قسمت های توسعه یافته غار دور میشوند و به فضاهای خزنده گلآلود و تونلهای غبارآلود میروند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید