رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه به رییس جمهور خواستار جدی گرفتن همه‌گیری دوباره کرونا در کشور شد.

هشدار درباره شیوع دوباره کرونا در کشور

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز شنبه در سه نامه به رییس جمهور، خواستار بهبود سرانه درمان ایثارگران، رفع موانع مالی و اجرایی سد راه سازمان انتقال خون ایران و جدی گرفتن همه‌گیری دوباره کرونا در کشور شد.

پیش بینی سرانه درمان واقعی ایثارگران در بودجه ۱۴۰۲

شهریاری در نخستین نامه درباره سازمان انتقال خون ایران آورده است: این سازمان به عنوان تنها مرجع تامین کننده خون و فرآورده های آن در کشور و به منظور ارتقای سلامت بیماران دریافت کننده خون و فراورده‌های آن و حفظ پیشگامی خود در سطح کشورهای منطقه، ضرورت دارد اقدامات سه گانه‌ای چون تولید خون کم لکوسیت، تست های غربالگری مولکولی (NAT) و تامین دستگاه Next Generation Sequencing را اجرایی کند.

میسر شدن این مهم نیازمند عنایت ویژه حضرتعالی به سلامت جامعه و صدور دستورات مقتضی در مورد تامین و تخصیص بودجه و رفع موانع مالی و اجرایی آن از سوی تمامی دستگاه های ذیربط (سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بانکهای عامل، سازمان غذا و دارو، گمرک و ...) است:

ضرورت توجه به رفع موانع مالی و اجرایی سد راه سازمان انتقال خون

شهریاری در نامه دیگری درخواست کرد سرانه درمان واقعی ایثارگران در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شود تا از بروز مشکلات سال جاری و افزایش نارضایتی آنان پیشگیری شود.

در متن نامه رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به رییس جمهور آمده است: احتراماً همانگونه که کراراً و در مکاتبات متعدد به استحضار عالی رسانده شد، جامعه معزز ایثارگری به ویژه جانبازان عزیز علاوه بر مشکلات جدی فراروی تأمین داروی مورد نیاز خویش، در پرداخت هزینه‌های درمانی و دارویی با مشکلات جدی مواجه هستند و این در حالی است که به موجب مواد (۱۲) و (۱۳) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دولت مکلف است ۱۰۰ درصد هزینه‌های بهداشتی و درمانی ایشان را در ۳ سطح پایه، مکمل و خاص، پرداخت کند. در حال حاضر متأسفانه به دلیل عدم تأمین اعتبار مورد نیاز واقعی، توسط سازمان برنامه و بودجه عملاً بخش عمده‌ای از ارائه دهندگان خدمات سلامت نسبت به لغو قرارداد خود با بیمه تکمیلی اقدام نموده و از سوی دیگر پرداخت خسارت متفرقه اسناد ایثارگران نیز از سوی بیمه مذکور با مشکل جدی مواجه هستند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین استدعا دارد دستور اکید صادر فرمائید علاوه بر تأمین و پرداخت هزینه واقعی و مورد نیاز سال ۱۴۰۱، سرانه درمانی واقعی ایثارگران در بودجه سال ۱۴۰۲ را پیش بینی تا از بروز مشکلات سال جاری و افزایش نارضایتی ایثارگران به عنوان یادگاران معزز دوران دفاع مقدس، پیشگیری به عمل آید.

هشدار نسبت به همه‌گیری دوباره کرونا

شهریاری در سومین نامه با هشدار درباره شیوع دوباره کروناغ، خواستار توجه مسئولان ذیربط به اقدامات پیشگیرانه شد.

در متن نامه رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی آمده است: احتراماً همانگونه که حتما استحضار دارید دوران سخت شیوع بیماری کووید -۱۹که به فضل الهی با درایت و برنامه ریزی‌های مسئولان کشورمان به ویژه در دوره کنونی قوه مجریه و نیز با هشیاری و همت همگانی شهروندان به نزولی ترین آمارهای مبتلایان و صدمه دیدگان در کشور عزیزمان منتهی شد، با غفلت یا تغافل از بازگشت این ویروس منحوس می‌تواند خدای ناکرده تکرار شده و بازهم تلفات روزافزون به بار آورد.

شهریاری یادآور شد: این احتمال با توجه به اخبار شیوع در آسیای جنوب شرقی و برخی از کشورهای اروپایی و غیر اروپایی، احتمالی قوی و خطری بسیار جدی است. این کمیسیون حسب وظیفه این نکته را به محضر حضرتعالی به عنوان پیش آگهی لازم و صدور دستورات مقتضی برای جلوگیری از آسیب‌های حداقلی محتمل تقدیم می‌دارد و انتظار دارد مسئولان ذی ربط نیز با تمام توان از آن پشتیبانی نموده و علاج واقعه قبل از وقوع نمایند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید