پیمان حدادی مشاور رئیس سازمان بورس، از شناسایی دو گروه از جاماندگان سهام عدالت خبر داد و گفت: افراد این دو گروه تا دو ماه آینده صاحب سهام عدالت می شوند.

این جاماندگان سهام عدالت تا دو ماه آینده صاحب سهام می‌شوند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مشاور رئیس سازمان بورس با بیان اینکه ثبت نام سهام عدالت فعلاً مختص مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است، گفت: سهام عدالت این افراد طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند.

پیمان حدادی در یک گفت‌وگوی رادیویی با بیان اینکه ۱۹ بانک سود سهام عدالت را پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: ۵۰ درصد سود سهام عدالت برای سال مالی ۱۴۰۰ وصول و محاسبات انجام شد و شبکه بانکی از چهارشنبه شروع به واریز سود کرده است.

مشاور رئیس سازمان بورس افزود: برای سهام‌هایی با ارزش یک میلیون تومان سود یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان واریز می‌شود و برای سهام‌هایی با ارزش ۵۰۰ هزار تومان سود ۶۰۲ هزار تومان واریز می‌شود. همچنین افرادی که سهام ۴۹۰ هزار تومانی داشتند سود ۵۵۷ هزار تومان دریافت می‌کنند و تقریباً همین عدد در پایان اسفندماه واریز می‌شود و کل سود ۱۴۰۰ تا پایان سال تسویه خواهد شد.

شناسایی دو گروه از جاماندگان سهام عدالت

وی ادامه داد: در بودجه امسال برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و فاقد سهام بودند قانونی در نظر گرفته شد و سازمان خصوصی‌سازی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این افراد را شناسایی کرد.

حدادی با تخمین حدود سه و نیم میلیون نفری از این جامعه آماری گفت: به هر کدام از این افراد حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده می‌شود و طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند و تا ۱۰ سال نمی‌توانند سهام خود را بفروشند چون سهامداران کنونی که از سال ۸۵ سهامدار شده بودند نیز با صرف زمانی روبه‌رو شدند.

وی تاکید کرد: فعلاً هیچ ثبت‌نام دیگری به جز کمیته امداد و بهزیستی وجود ندارد.

حدادی در مورد تکلیف سهام فوت شدگان نیز گفت: از ۴۹ میلیون نفر سهامدار حدود ۳۰ میلیون نفر را از دست داده‌ایم و وراث می‌توانند به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی مراجعه می‌کنند و کارهای ابتدایی انتقال سهام برای آن‌ها انجام می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید