مقامات ارمنستان حضورشان در نشستی که با همتایانشان از روسیه و جمهوری آذربایجان در راستای تدارک برای یک توافق صلح برنامه ریزی شده بود، لغو کردند.

 نشست امروز ارمنستان با روسیه و آذربایجان لغو شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،‌ بر اساس بیانیه‌ای که در وبسایت وزارت امور خارجه روسیه انتشار یافت، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک گفتگوی تلفنی با جیحون بایراموف، همتایش از جمهوری آذربایجان، "با تاسف" این تصمیم ارمنستان را به وی اطلاع داد.

در این بیانیه تصریح شد: "وضعیت در حوزه مسئولیت قوای صلحبان روس که به دلیل بسته شدن کریدور لاچین و اختلافات میان طرفها بر سر استفاده از ذخایر سنگهای معدنی در این منطقه بدتر شده است، مورد بحث قرار گرفت".

بر اساس اعلام جمهوری آذربایجان، سازمانهای غیردولتی جمهوری آذربایجان در کریدور لاچین معترض به "بهره برداری غیرقانونی از منابع طبیعی" و دیگر فعالیتهای غیرقانونی ارمنستان هستند اما آنها این کریدور را "نبسته" یا بلوکه نکرده‌اند.

در بیانیه منتشر شده از جانب روسیه تصریح شد:‌ "سرگئی لاوروف بر لزوم پایبندی سفت و سخت به توافقات سه جانبه برای تضمین ارتباط بدون اخلال بین ارمنستان و قره باغ با کریدور لاچین تاکید کرد."

همچنین بر اساس این گزارش لاوروف، بر اهمیت ادامه "کار منظم" در راستای اجرای بیانیه های سه جانبه رهبران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان که در سالهای ۲۰۲۰،۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ امضا شد، تاکید کرد.

همچنین نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در بیانیه جداگانه‌ای هیات نیروهای صلحبان روس در منطقه قره باغ را متهم به عمل نکردن به وظایفشان کرد.

وزارت امور خارجه ارمنستان گزارشها درباره اینکه درخواست به تعویق انداختن نشست وزرای خارجه این کشور با وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان را داشته، تایید کرد.

واهان هونانیان، سخنگوی این وزارتخانه به خبرنگاران گفت، ادامه تعطیلی کریدور لاچین و بحران انسانی در قره باغ، ایروان را وادار به درخواست برای به تعویق انداختن این نشست کرد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید