مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی گفت: ۱۰۲ میلیون لیتر در روز تولید بنزین می شود و ۱۰۳.۲ میلیون لیتر مصرف می‌کنیم.

رشد مصرف بنزین در فصل زمستان / روزانه ۱۰۳ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود
به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت‌گاز تولید و مصرف متوازن نیست، ۱۰۲ میلیون لیتر در روز تولید بنزین و ۱۰۳.۲ میلیون لیتر مصرف می‌کنیم.

علی‌اکبر نژادعلی درباره دلیل رشد مصرف بنزین در فصل زمستان علیرغم روال سال‌های گذشته اظهار داشت: در حال حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت‌گاز تولید و مصرف متوازن نیست، ۱۰۲ میلیون لیتر در روز تولید بنزین و ۱۰۳.۲ میلیون لیتر مصرف می‌کنیم. بر اساس تجارب این حوزه در فصول سرد سال یعنی از پاییز به بعد، مصرف بنزین در کشور کاهش پیدا می‌کرد. متاسفانه نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده که امسال برعکس سنوات گذشته نه تنها مصرف بنزین کم نشده بلکه برخی روزها از حد میانگین نیز میزان مصرف بالاتر رفته که همین موضوع چالش‌برانگیز شده است.

وی از مردم خواست در مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در انرژی خصوصا بنزین و نفت‌گاز یاری کنند تا توزیع به نحو احسن کمافی‌السابق ادامه پیدا کند.

مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی درباره اینکه آیا کاهش کیفیت منجر به افزایش احتراق و رشد مصرف شده است، تاکید کرد: کیفیت بنزین در سطح جهانی است و بر اساس استاندارد تولید می‌شود، با نوسازی و به‌سازی که طی سال جاری در پالایشگاه‌های کشور صورت گرفته کیفیت تولید فراورده نه تنها از قبل بهتر شده بلکه شرایط یورو را در ارتباط با تولید بنزین پوشش می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر پالایشگاه‌های کشور بنزین با کیفیت یورو ۴ تولید می‌کنند و در تمام کلان‌شهرها و نقاطی که تکلیف شده بنزین یورو توزیع می‌شود.

نژادعلی گفت: صد در صد بنزین توزیعی در تهران با استاندارد یورو ۴ است.

وی درباره روند و میزان تولید بنزین سوپر بیان داشت: با فرایندی که در حوزه پالایشگاه‌های جدید و به‌سازی و بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها اتفاق افتاده تولید بنزین سوپر افزایش پیدا کرده است و طی هفته جاری شروع به توزیع کرده‌ایم. البته در بخش عمده‌ای از جایگاه‌های تهران که قابلیت عرضه بنزین سوپر داشته‌اند توزیع شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید