وقتی هوا در فصل زمستان خشک و سرد می شود، بدن نمی تواند رطوبت را حفظ کند. کمبود رطوبت در هوا باعث خشکی و کدر شدن پوست دست و پا می شود

روش های درمان خشکی پوست در سرما

به دلیل هوای سرد، پوست شما واقعاً خشک می شود. نمی دانید چگونه خشکی دست و پا را درمان کنید؟ با این 7 نکته ی ساده آن را برطرف کنید.

به گزارش سلاکم نو به نقل از شفاآنلاین، شروع زمستان با کاهش سطح آبرسانی و درخشندگی طبیعی پوست ا همراه است. در نتیجه، پوست ما بی‌جان و خشک می‌شود و به‌خصوص روی دست‌ها و پاها ناهموار و کدر به نظر می‌رسد. پوست دست ها و پاها خشک، پوسته پوسته و زبر می شود که حتی ممکن است شروع به خارش و ترک خوردن کند.

اگرچه دلایل زیادی وجود دارد، اما هوای سرد و کاهش سطح رطوبت مهمترین آنها هستند که می توانند رطوبت رسانی مناسب را برای پوست شما دشوار کنند.

دکتر بانگیا می گوید: «وقتی هوا در فصل زمستان خشک و سرد می شود، بدن نمی تواند رطوبت را حفظ کند. کمبود رطوبت در هوا باعث خشکی و کدر شدن پوست دست و پا می شود. برای از بین بردن خشکی دست و پا در فصل زمستان، فرد می تواند راه حل های ساده و آزمایش شده زیر را امتحان کند .

در اینجا 7 نکته برای بهبود بخشیدن به خشکی دست و پا وجود دارد:

1. دستان خود را مرطوب کنید

انواع مرطوب کننده ها در بازار موجود است و بسیاری از آنها مخصوص دست و پا طراحی شده اند. دکتر بانگیا می‌گوید: «هر بار که دست‌های خود را می‌شویید آن‌ها را مرطوب کنید تا به بازگرداندن رطوبت طبیعی به پوست کمک کنید. چندین روغن مانند روغن نارگیل نیز می توانند به نتایج مشابه کمک کنند.»

2. درمان های شبانه ارزش امتحان کردن را دارند

افرادی که دست ها و پاهایشان بسیار خشک است، می توانند برای نتایج بهتر، درمان های یک شبه را امتحان کنند. برای این کار، مقدار زیادی کرم یا لوسیون مرطوب کننده را روی دستان خود بمالید و آنها را با جوراب یا دستکش بپوشانید. این پوشش ها به جذب بهتر مرطوب کننده در پوست کمک می کند و باعث نرمی و لطافت دست ها در صبح می شود.

3. از پوست محافظت کنید

اگرچه نور خورشید زمستان واقعاً خشن نیست، اما محافظت از پوست در برابر اثرات مضر خورشید در زمستان ضروری است و همچنین می تواند پوست را خشک کند، باعث سوختگی شود و منجر به سایر مشکلات سلامتی شدیدتر شود. بنابراین، مطمئن شوید که از تمام نواحی بدن در برابر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید محافظت کنید و دست ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای جلوگیری از خشک شدن دست هایتان از ضدآفتاب مناسب استفاده کنید.

4. از آلوئه ورا استفاده کنید

آلوئه ورا فواید بسیاری برای سلامتی دارد و به دلیل خواص آنتی بیوتیکی و ضدالتهابی که دارد، جزء رایج محصولات مراقبت از پوست است. آلوئه ورا به راحتی بدون نسخه در دسترس است و می توان آن را به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی با عوارض جانبی بر روی پوست استفاده کرد.

5. از مصرف صابون خودداری کنید

مواد شیمیایی موجود در صابون اغلب مسئول اثر خشک شدن دست ها هستند. در صورت امکان، افراد باید سعی کنند از شستن بیش از حد دست خودداری کنند یا آن را محدود کنند تا از خشک شدن آنها خودداری کنند.

6. پوشیدن دستکش را در نظر بگیرید

استفاده از دستکش در مواقعی که نیاز دارید زمان زیادی را صرف نگه داشتن دست های خود در زیر آب یا تماس با آب کنید، ایده خوبی است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض آب، چربی های طبیعی پوست را از بین می برد و دست های شما را خشک و کدر می کند. دستکش های لاستیکی با ایجاد یک لایه محافظ و دست نخورده نگه داشتن روغن های طبیعی، از خشکی دست ها در هنگام غوطه ور شدن طولانی مدت در آب جلوگیری می کنند.

7. از استفاده از خشک کن هوای گرم خودداری کنید

خشک کن های هوای گرم یک راه عالی برای خشک کردن دست ها در چند ثانیه هستند. با این حال، آنها تمایل دارند پوست را خشک کنند و هوای گرم و خشک به ویژه می تواند دست ها را بیش از حد خشک کند. راه بهتر این است که در صورت امکان از دستمال کاغذی استفاده کرده و دست ها را خشک کنید.

بنابراین، دفعه بعد که در زمستان با مشکل خشکی دست‌ها مواجه شدید، تمام این راه‌حل‌ها را دنبال کنید تا دست‌هایی نرم و شبیه به نوزاد داشته باشید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید