عادت هایی نظیر سیگار کشیدن، مصرف غذاهای فرآوری شده حاوی قند و چربی بالا، نشستن طولانی مدت و ورزش نکردن به اندازه کافی در کاهش میانگین عمر متوسط تاثیر دارد.

عادت های اشتباهی که عمرتان را کوتاه می کند
در کنار این عادت ها، رفتارهایی وجود دارد که احتمالا به آنها توجهی نمی شود در حالی که می تواند سهم زیادی در زوال سلامتی و در نهایت، مرگ زودرس انسان داشته باشد.

به گزارش سلام نو به نقل از سلامت نیوز، «هدر نیوجن» نویسنده زن آمریکایی در مقاله ای در سایت « Eat This Not That» با اشاره به این موضوع آورده است: «دکتر تامی میچل پزشک خانواده سرشناس آمریکایی تاکید می کند که هرچند برخی از این عادت ها در ظاهر بی ضرر به نظر می رسند اما می توانند به سلامت ما لطمه بزنند. با این حال، با تغییرات کوچک در سبک زندگی خود می توانیم به طور چشمگیری وضعیت سلامتی خود و میانگین عمر خود را افزایش دهیم».

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی مرگ و میر مرتبط با سرطان در سراسر جهان است. براساس اطلاعات انجمن ملی آمریکا، افراد سیگاری در مقایسه با غیرسیگاری ها، 25 بار بیشتر در معرض سرطان ریه قرار دارند.

تعلل

دکتر میچل می گوید: تعلل می تواند عواقب بسیار منفی داشته باشد. از نمره های درسی ضعیف گرفته تا از دست دادن بسیاری از فرصت های مفید. تعلل در مسئولیت ها و وظایف تاثیر جدی روی زندگی ما دارد. با این حال آیا می دانید که تعلل همچنین می تواند یک مسئله مرتبط با مرگ و زندگی نیز باشد. مطالعات نشان داده است که بیماران سرطانی که درمان را به تاخیر می اندازند، در مقایسه با آنهایی که تحت درمان قرار می گیرند، احتمال مرگشان بیشتر بوده است.

جلب رضایت دیگران

افرادی که تمایل دارند رضایت مردم را جلب کنند، نیازهای خود را نادیده می گیرند و همین موضوع منجر به انتخاب یک سبک زندگی ناسالم می شود. مثلا ممکن است وعده های غذایی خود را حذف کنند یا غذاهای فرآوری شده را به جای میوه ها و سبزیجات سالم انتخاب کنند. همه این عوامل می تواندخطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که برای جلب رضایت دیگران تلاش می کنند، باید از خطرات پیرامون آن هم واقف باشید و تدابیری را برای مقابله با آن انجام دهید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید