رئیس موساد مدعی شد ایران مخفیانه در حال برنامه‌ریزی برای «توسعه و گسترش» محموله‌های تسلیحات پیشرفته ارسالی خود به روسیه برای جنگ در اوکراین است.

ادعای رئیس موساد: ایران به دنبال گسترش ارائه تسلیحات پیشرفته به روسیه است
به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، «دیوید بارنئا» رئیس موساد اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اطلاعاتی در اختیار دارد که حاکی از تلاش تهران برای گسترش ارائه این تسلیحات به مسکو است.

وی مدعی شد که بر اساس اطلاعاتی که رژیم صهیونیستی در اختیار دارد، ایران مخفیانه در حال برنامه‌ریزی برای «توسعه و گسترش» محموله‌های تسلیحات پیشرفته ارسالی خود به روسیه برای جنگ در اوکراین است.

به نوشته پایگاه «آکسیوس»، این نخستین اظهارنظر علنی یک مقام صهیونیست درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین است.

در ادامه به نقل از رئیس موساد آمده است که اسرائیل به هم‌پیمانان خود اطلاعاتی درباره «تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه» ارائه کرده است.

چند روز پیش نیز روزنامه «هاآرتص» به نقل از منابعی در ناتو نوشته بود که رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر کمک‌های اطلاعاتی خود به اوکراین را از طریق این سازمان افزایش داده و از جمله این کمک‌ها، داده‌هایی درباره پهپادهای ایرانی است که ادعا می‌شود در جریان حمله روسیه به اهداف غیرنظامی در اوکراین استفاده می‌شود.

در ادامه آمده است که اسرائیل اطلاعاتی همراه با جزئیات را درباره پهپادهای ایرانی به ویژه شاهد- ۱۳۶ توسط نماینده این رژیم در اتحادیه اروپا و ناتو به معاون دبیرکل این سازمان ارائه کرده است.

هاآرتص همچنین نوشت که سرویس‌های اطلاعاتی و نیروهای نظامی اسرائیل، طی سال‌های گذشته پایگاهی از داده‌ها درباره پهپادهای ساخت ایران ایجاد کرده‌اند و در صورت دستیابی بروکسل به این داده‌ها، اوکراین، کشورهای ناتو و برخی کشورهای دیگر مانند امارات، عربستان، ژاپن و استرالیا از آن سود خواهند برد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید