اگر می‌خواهید هرچه زودتر از شر لکه‌های قرمز رنگ انار خلاص شوید، این مطلب را بخوانید.

۳ روش ساده خانگی برای از بین بردن لکه انار

به گزارش سلام نو به نقل از شفاف، اگر می‌خواهید هرچه زودتر از شر لکه‌های قرمز رنگ انار خلاص شوید، با ما همراه باشید تا مانع نگرانی شما و ماندگاری لکه‌های مزاحم انار شویم.

لکه انار چطور پاک می‌شود
مثل خیلی از لکه‌های دیگر، پاک کردن لکه انار باید در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد تا برای همیشه روی پارچه جا خوش نکند، بنابراین سریع دست به کار شوید و نگذارید لکه کهنه شود. راستی صبوری کنید و از پاک شدن لکه ناامید نشوید:

روش اول: برای پاک کردن لکه انار نباید به یکباره کل لباس را زیر آب بگیرید و با شوینده‌ها، شروع به چنگ زدن کنید، بلکه باید فقط همان قسمت لک شده را در آب سرد خیس کنید و با فرچه یا مسواک به طور متناوب روی آن بکشید تا لکه حسابی کمرنگ شود.

حالا می‌توانید شوینده آنزیم‌دار یا مایع ظرفشویی را با نوک انگشتتان روی لکه بمالید و این کار را تا از بین رفتن کامل لکه ادامه دهید. اگر باز هم اثری از لکه باقی ماند، از کمی آب اکسیژنه استفاده کنید اما قبل از این کار از عدم آسیب رسانی این ماده بر روی بافت پارچه مطمئن شوید.

روش دوم: حتما از کاربردهای جوش شیرین زیاد شنیده‌اید، پس لطفا به جوش شیرین اعتماد کنید و از شر لکه انار خلاص شوید.

یک قاشق جوش شیرین را در داخل یک لیوان کاسه آبجوش حل کنید و سپس قسمت‌های لک شده را در آن خیس کنید و بعد از پاک شدن لکه، با آب سرد آبکشی کنید. برای این روش هم باید حواستان به بافت لباس باشد که مبادا با استفاده از جوش شیرین آسیب ببیند.

روش سوم: نمک و آبلیمو هرکدام به تنهایی می‌توانند به شما در پاک کردن لکه انار کمک کنند. در این روش فقط لازم است چند قطره آبلیمو را با دستمال یا اسفنج مرطوب روی لکه بمالید و این کار را تا از بین رفتن کامل لکه ادامه دهید و سپس با آب سرد آبکشی کنید. برای پاک کردن لکه با نمک هم می‌توانید ابتدا محل لکه را نمدار کنید، مقداری نمک روی آن بریزید و برای چنددقیقه با دستمالی تمیز روی آن بکشید و نهایتا با آب ولرم، آبکشی کنید.

و اما فرش و مبلمان: ابتدا با یک دستمال مرطوب، سطح لکه را پاک کنید. سپس یک فنجان آب سرد را با مقداری مایع ظرفشویی و خمیردندان مخلوط کنید و با یک اسفنج یا دستمال، لکه را کاملا پاک کنید. احتمالا با این روش به خوبی نتیجه می‌گیرید اما اگر اثری از لکه باقی ماند، دستمال تمیزی را به سرکه سفید آغشته کنید و به تمیز کردن لکه ادامه دهید. در پایان هم با دستمال مرطوب، محل لکه را کاملا از مواد شوینده پاک کنید. این روش در مورد لباس ها هم بسیار اثرگذار است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید