نرخ جدید تخم مرغ توسط سازمان میادین و تره بار بین ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان اعلام شد که از چند هفته گذشته قیمت تخم مرغ فراتر از شانه‌ای ۱۰۰ هزار تومان رفته است.

 نرخ جدید تخم مرغ اعلام شد /  هر شانه تخم مرغ از ۱۰۰ هزار تومان گذشت

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، به‌تازگی سازمان میادین و تره‌بار تهران نرخ جدید تخم مرغ را اعلام کرده است. بر همین اساس، قیمت خرده‌فروشی هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ از ۹۰ هزار و ۵۰۰ تا ۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

در حالی سازمان میادین و تره‌بار نرخ جدید تخم مرغ را ابلاغ کرد که رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفته این سازمان وظیفه و مسئولیتی برای اعلام نرخ ندارد و نرخ مصوب باید توسط ستاد تنظیم بازار تعیین و سازمان حمایت و شورای قیمت‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی آن را اعلام کند.

در حالی قیمت جدید تخم‌مرغ بین ۹۰ هزار تا ۹۵ هزار تومان اعلام شد که چند هفته‌ای است قیمت تخم‌ مرغ در سطح خرده‌فروشی‌ها بیش از ۱۰۰ هزار تومان در حال فروش بوده است.

پس از حذف ارز ترجیحی قیمت هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها کیلویی ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود اما تولیدکنندگان عنوان داشتند که تولید با این رقم جز زیان چیزی به دنبال ندارد و باید قیمت هر کیلو تخم‌مرغ به بیش از ۶۰ هزار تومان برسد.

در این‌ باره نیز حمیدرضا کاشانی، رئیس هیات‌مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار به دنیای اقتصاد گفته است: با وجود اینکه تخم‌ مرغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومانی، برای ما ضرر و زیان به دنبال داشت، اما پذیرفتیم در یک مقطع زمانی، تخم‌ مرغ را با این قیمت به فروش برسانیم؛ در واقع تخم‌ مرغ با این قیمت، در آن برهه برای ما ۱۰ هزار میلیارد تومان ضرر و زیان به همراه داشت؛ اما به‌خاطر مردم قیمت را افزایش ندادیم.

قبل از حذف ارز ترجیحی، تخم‌ مرغ به‌عنوان یک کالای ارزان‌قیمت در سبد غذایی مردم وجود داشت اما پس از اصلاح نظام یارانه‌ها سرانه مصرف این ماده پروتئینی کاهش یافت و در نتیجه بازار با مازاد تولید تخم‌مرغ مواجه شد.

از آنجا که برنامه‌ریزی برای تولید تخم‌ مرغ یک برنامه دو ساله است، تولیدکنندگان نتوانستند با کاهش تقاضا روند تولید را کاهش دهند. از همین رو به‌رغم صادرات حدود ۳۰ هزار تن تخم‌ مرغ، همچنان بیش از ۷۰ هزار تن مازاد تخم‌ مرغ در کشور وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید