یک متخصص طب سنتی می گویید مصرف هندوانه طبع سرد دارد در این هوای سرد موجب تقویت مزاج سرد و تر در افراد می‌شود و مشکلات گوارشی به همراه دارد.

هشدار مهم؛ در شب یلدا هندوانه نخورید!

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، دکتر زهرا جعفری یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه میوه هر فصل مخصوص همان فصل است، گفت: هندوانه میوه فصل تابستان است و نباید در این موقع سال که در فصل سرما هستیم، استفاده شود.

وی افزود: طبع هندوانه سرد و تَر است و برای همین در فصل تابستان که هوا گرم است مصرف آن توصیه می‌شود، اما در حال حاضر که هوا سرد است نباید این میوه مصرف شود.

جعفری گفت: مصرف هندوانه که طبع سرد دارد در این هوای سرد موجب تقویت مزاج سرد و تر در افراد می‌شود و مشکلات گوارشی به همراه دارد.

وی افزود: این مشکلات بویژه در افرادی که مزاج سرد و تر دارند شدیدتر خواهد بود و تاکید می شود این دسته افراد بطور ویژه‌تر از مصرف هندوانه در شب یلدا پرهیز کنند.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: نکته مهم دیگری که در شب یلدا باید به آن توجه شود بحث پرهیز از درهم خوری و برهم‌خوری است.

وی افزود: در این شب تنقلات، انواع شیرینی و میوه و دسر و غذاهای سنگین برای پذیرایی ردیف می‌شود که استفاده همزمان از این خوراکی در فاصله کوتاه، مشکلات گوارشی بوجود می‌آورد.

جعفری گفت: هدف از شب یلدا دورهم نشینی و لذت هم صحبتی با دوستان و اقوام است و لزومی ندارد که افراد فقط در این شب مشغول خوردن باشند و بهتر است با صرف غذای سبک و مقدار اندکی میوه و آجیل، آن هم با فاصله زمانی مناسب، بیشتر به بازی و صحبت و انجام رسومی مانند فال حافظ و شاهنامه خوانی و... بپردازند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید