میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، به امتناع آمریکا از مذاکرات برجامی واکنش نشان داد و گفت: رفتار آمریکا غیرمسئولانه است.

روسیه: امتناع آمریکا از مذاکرات برجامی خطر تشدید اوضاع را افزایش می‌دهد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک دیپلمات ارشد روس امتناع آمریکا از مذاکرات احیای برجام را غیر مسئولانه توصیف کرد.

واکنش اولیانوف به امتناع آمریکا از مذاکرات برجامی

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس خبری به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه برجام در دستور کار این کشور نیست و در حال حاضر در اولویت برنامه‌های دولت قرار ندارد، واکنش نشان داد.

وی گفت که باتوجه به امتناع ایالات متحده از ادامه مذاکرات بر سر احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خطر تشدید اوضاع افزایش می‌یابد.

اولیانوف در ادامه این رویکرد آمریکا را غیر مسئولانه توصیف و تصریح کرد: اگر مذاکرات به شکلی مثبت تکمیل نشود در آن صورت خطر تشدید اوضاع به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت که می‌تواند منجر به بروز یک فاجعه شود.

این دیپلمات روس همچنین در واکنش به ویدئوی جو بایدن رئیس جمهور ‌آمریکا که در آن تائید می‌کند برجام مرده است، توئیتی منتشر کرد و نوشت: اگر این درست باشد، بسیاری از طرف ها ممکن است دچار مشکل شوند - ایران، آمریکا، اسرائیل، امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین عدم اشاعه هسته‌ای. برجام ضروری است، درحالی‌که بایدن در ویدئویی که به تازگی منتشر شده، مذاکرات ایران را مرده اعلام می‌کند.

روز گذشته یک ویدئو از جو بایدن منتشر شد که در آن در پاسخ به سوال فردی که از او می‌پرسد “آیا می‌خواهد برجام را مرده اعلام کند؟” جواب منفی می‌دهد و می‌گوید: مُرده اما نمی‌توانیم اعلام کنیم. دلایل زیادی دارد، داستانش طولانی است.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در پاسخ به سوالی درباره این اظهارات رئیس جمهور کشورش درباره برجام که گفته می‌شود متعلق به بیش از یک ماه قبل بوده است، تاکید کرد که بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر اولویت واشنگتن نیست.

وی همچنین گفت: اظهارات رئیس جمهور کاملاً با آنچه ما در مورد برجام می‌گوییم، مبنی بر این‌که در حال حاضر اولویت ما نیست، مطابقت دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید