از آنجا قیمت دلار در ایران تحت تاثیر اخبار سیاسی قرار دارد، دیدار روز گذشته وزیر امور خارجه کشورمان با بورل و انتشار توییت مهمی بعد از آن موجب کاهش قیمت دلار در بازار شد.

سیگنال امان برای بازار دلار ایران / نرخ ارز نزولی شد

به گزارش سلام نو، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: روز گذشته نرخ دلار در معاملات بازار متشکل ارزی کشور دچار نوسانات کاهشی چشمگیری شد و به سطوح قیمتی کانال ۳۴ هزار تومانی بازگشت.

چرا قیمت دلار کاهشی شد؟

پس از دیدار حسین امیرعبداللهیان، و جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، در امان پایتخت اردن و صحبت این دو مقام مسوول در زمینه از سرگیری مذاکرات برجام، نرخ ارز در معاملات رسمی و غیررسمی بازار تهران دچار نوسانات کاهشی شد.

شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز در روز سه‌شنبه حاکی از آن است که قیمت اسکناس آمریکایی در معاملات غیررسمی بازار روز گذشته نیز با نوسانات کاهشی همراه بوده و با خروج از کانال ۳۹ هزار تومانی در سطوح قیمتی کانال پایین‌تر معامله شده است.

اما بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از روند نرخ سکه در معاملات بازار روز گذشته، افزایش قیمت جهانی اونس طلا مانع از کاهش نرخ سکه شده و روز گذشته قیمت این کالای سرمایه‌ای در نیمه دوم کانال ۱۸ میلیون تومانی به نوسان پرداخت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید