ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، قرار است در جریان سفر به آمریکا با رئیس جمهور این کشور دیدار کند و این دیدار به منظور دریافت یک بسته کمک نظامی جدید است.

رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن می‌رود / برنامه سفر زلنسکی چیست؟

به گزارش سلام نو و به نقل از این شبکه خبری آمریکایی، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود گزارش داد که رئیس‌جمهوری اوکراین در راه سفر به واشنگتن است و قرار است در کنگره سخنرانی داشته باشد و با جو بایدن ملاقات کند.

ولودیمیر زلنسکی، امروز (چهارشنبه) با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار خواهد داشت و قرار است یک سخنرانی برای اعضای دو مجلس کنگره آمریکا داشته باشد.

با این حال سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که این نهاد هیچ‌گونه اطلاعی درباره احتمال بازدید این مقام اوکراینی از مقر سازمان ملل در نیویورک ندارد. استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: ما سؤالات زیادی در مورد دیدار احتمالی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از سازمان ملل دریافت کرده‌ایم. تا جایی که می‌دانیم، از چنین بازدیدی اطلاع نداریم.

پیش از این هم، پرتال خبری آکسیوس به نقل از منابع خود گزارش داده بود که زلنسکی در تاریخ ۲۱ دسامبر برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره آمریکا از پایتخت ایالات متحده بازدید خواهد کرد. انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری اوکراین از قانون‌گذاران ایالات متحده برای کمک‌های نظامی این کشور به دولت کی‌یف که تاکنون میلیاردها دلار شده است، قدردانی کند و درخواست کمک مالی اضافی هم دارد. این اولین سفر زلنسکی به ایالات متحده از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه خواهد بود.

برنامه سفر رهبر اوکراین به آمریکا چیست؟

براساس گزارش وب‌سایت دویچه وله، ملاقات زلنسکی با بایدن در کاخ سفید «به منظور اعلام یک بسته کمک نظامی جدید برای اوکراین است که شامل آتشبار پاتریوت پیشرفته برای کمک به دفاع مقابل حملات موشکی روسیه می‌شود.»

برنامه سفر رهبر اوکراین به پایتخت ایالات متحده مشخص نیست، اما گزارش شده است که پلیس کنگره ایالات متحده در حال افزایش تدابیر امنیتی در آستانه این سفر است. در عین حال، منابع آکسیوس تاکید کردند که «انجام این سفر به تدابیر امنیتی نیاز دارد.»

روز سه‌شنبه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به همکاران خود، از همه اعضا خواست در جلسه شامگاه چهارشنبه حضور فیزیکی داشته باشند و افزود که این جلسه «تمرکز ویژه‌ای بر دموکراسی» خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید