در ادامه به معرفی برخی از بهترین آتشفشان­های جهان می­پردازیم.

لگازپی، فیلیپین

سلام نو-سرویس گردشگری: بازدید از یک آتشفشان یکی از هیجانانگیزترین و لذتبخشترین تجربیات سفر است. آتشفشان یک شکل محبوب ژئوتوریسم برای قرنها بوده است و آنقدرها هم که فکر میکنید خطرناک نیست.

میتوانید به اعماق یک آتشفشان فعال خیره شوید یا در دریاچههای دهانههای آرام آن شنا کنید. می‌توانید در جنگل‌های انبوه با چشم‌اندازهای خارق‌العاده پیاده‌روی کنید، کوهنوردی کنید و کمپ بزنید. یک تور تخصصی بهطور ایده آل با یک زمینشناس یا آتشفشانشناس، برای بینش جالب در مورد نحوه عملکرد این پدیدههای قدرتمند طبیعی داشته باشید.

در ادامه به معرفی برخی از بهترین آتشفشانهای جهان میپردازیم.

  1. لاتاکونگا، اکوادور

۵ آتشفشان عجیب جهان برای بازدید + عکس

لاتاکونگا یک شهر فلاتی در اکوادور و سکوی پرتابی برای بازدید از آتشفشان کوتوپاکسی و حلقه کیلوتوآ است. کوتوپاکسی یک آتشفشان فعال است که شکل مخروطی کامل و قله پوشیده از برف آن بر افق غالب است، در حالیکه کویلاتوآ یک آتشفشان داسیتی است که حاوی یک دریاچه دهانه سبز عمیق است. پیاده‌روی در این منطقه شما را از میان جوامع روستایی کوچک با بازارهای رنگارنگ بومی می‌برد تا به دریاچه مسحورکننده برسید. در پناه صخره‌های شیب‌دار، می‌توانید حباب‌هایی را ببینید که روی سطح شیشه‌ای آن شکل می‌گیرند، که قبلا با سایه‌ها و انعکاس‌های ابر چشمگیر آغشته شده است.

  1. جزیره تانا، وانواتو

۵ آتشفشان عجیب جهان برای بازدید + عکس

جزیره تانا محل استقرار آتشفشانی است که بهعنوان قابلدسترسترین آتشفشان جهان شناخته میشود. در عرض ده دقیقه، میتوانید از جاییکه ماشین خود را قرار میدهید به لبه دهانه آتشین برسید. انفجارهای شدید گدازههای نارنجی و جرقههای قرمز یک جاذبه ثابت در اینجا هستند که خطر واقعی را به همراه ندارند، بلکه هیجانهای فراوانی را به همراه دارند. از تصویر زیبای کمیاب این آتشفشان در هنگام غروب یا با پسزمینه نور ستارهای از آسمان لذت ببرید.

  1. لگازپی، فیلیپین

۵ آتشفشان عجیب جهان برای بازدید + عکس

فولکلور محلی در جزیره لوزون در فیلیپین بیان میکند که کوه مایون، یک آتشفشان فعال استراتو، به نام شاهزاده قهرمان افسانهای داراگانگ ماگایون نامگذاری شده است. شکل آن بی عیب و نقص متقارن است و سرزمینی که به آن مینگرد در سال ۱۹۳۸ بهعنوان پارک ملی اعلام شد. سفر به قله آن چالش برانگیز اما ماجراجویانه است و شما را از کنار چشمههای طبیعی و مناظر هیجانانگیز عبور میدهد.

  1. استرومبولی، ایتالیا

۵ آتشفشان عجیب جهان برای بازدید + عکس

استرومبولی یکی از فعالترین آتشفشانهای روی زمین است که از سال ۱۹۳۲ بهطور مداوم در جزیره استرومبولی در سواحل شمالی سیسیل فوران میکند. همچنین یکی از پربازدیدترین آتشفشانهای جهان است که گردشگران مشتاق تماشای فورانهای دوزخی آن هستند. از آنجاییکه فورانهای آن در شب از دور قابل مشاهده است، نام ”فانوس دریایی مدیترانه“ را به خود اختصاص داده است.

  1. مویوگالپا، نیکاراگوئه

۵ آتشفشان عجیب جهان برای بازدید + عکس

مویوگالپا بزرگترین روستا در نیکاراگوئه است که در آن میتوانید دو آتشفشان را پیدا کنید. خاک حاصلخیز اطراف این دو کوه باشکوه، جنگلی انبوه و سرسبز را به وجود آورده است که در سراسر دامنه آنها کشیده شده است. اگرچه مویوگالپا از نظر فنی هنوز یک آتشفشان استراتو فعال است، آخرین بار در سال ۱۹۹۹ خاکستر پرتاب کرد و از سال ۱۹۵۷ جریان گدازهای نداشته است. بنابراین اکنون یک ذخیرهگاه طبیعی برای گوزنها و میمونها است. این آتشفشان بهعنوان دومین آتشفشان بلند در نیکاراگوئه، از مناظر بالا (اگر بتوانید صعود هفت ساعته را تحمل کنید) عالی است. در مقابل، مخروط کوتاه مادراس در مه غلیظ و جنگلهای استوایی ابری شده است که تنوع زیستی غنی را در خود جای داده است. شما ممکن است انواع سمندر را ببینید که هنوز در هیچ جای دیگری دیده نشدهاند یا همینطور میمونها، پروانهها، پرندگان و ارکیدهها. این آتشفشان همچنین دارای یک آبشار و یک دریاچه دهانه سرد برای کسانی است که می‌خواهند در بالای آن یک آبشار با طراوت داشته باشند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید