شنیده ها حاکی از آن است که شاسی بلند چینی Kawei W1 به‌زودی وارد ایران خواهد و در حال انجام مرحله تست های فنی خود در ایران است.

شاسی بلند چینی Kawei W1 به‌زودی در ایران + عکس

به گزارش سلام نو، گجت‌نیوز نوشت: شاسی بلند چینی Kawei W1 در حال عبور از تست های فنی است و به‌زودی راهی بازار خواهد شد.

از طرفی قیمت‌ها سر به فلک کشیده و دولت نمی‌تواند جلوی افزایش بی‌رویه آن را بگیرد و از طرف دیگر خودروسازان عامدانه شرایط قیمتی را به‌نفع خود تغییر می‌دهند تا بتوانند زیان و ضرر انباشته‌شان را از جیب ملت جبران کنند. واردات خودرو تبدیل به‌وعده‌ای توخالی شده و تا اولین محموله واردات به گمرک نرسد و ترخیص نشود، نمی‌توان به وزارت صمت اعتماد کرد.

شاسی بلند چینی Kawei W1 به‌زودی در ایران

به‌هرحال به‌تازگی کاربران تصاویری را در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌کنند که نشان می‌دهد شاسی بلند Kawei W1 در حال عبور از تست های فنی خود در ایران است. کاربران از گوهردشت کرج اقدام به ثبت عکس از این کراس اوور کرده‌اند و روی سپر آن پلاک مربوط به تست‌های فنی نصب شده است.

ورود یک شاسی بلند چینی دیگر با شمایل وانت‌های آمریکایی به ایران / عکس

گفتنی است که Kawei W1 به‌احتمال قوی برای خودروسازان راین است؛ چرا که آنها مدتی پیش خبر از عرضه دو محصول پیکاپ و شاسی بلند دادند. نام پیکاپ این خودروساز رپچر و نام کراس اوور آنها W1 است و قرار شده به‌زودی مونتاژ آنها آغاز شود. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این خودرو خواهیم پرداخت.

شاسی بلند چینی Kawei W1 چه ویژگی هایی دارد؟

مختصری درباره برند Kawei

شرکت Kawei نخستین بار در سال 1992 در کشور چین و استان جیانگسو بنیان نهاده شد. اوایل آغاز به کار این شرکت، محصولاتی در سگمنت مینی‌بوس، خودروهای کار و تجاری و حتی قطعات خودرو تولید می‌کرد؛ ولی در سال 2012 بود که مدیران این کمپانی تصمیم گرفتند وارد عرصه خودروسازی شوند.

سبد محصولات این برند چندان متنوع نیست و در حال حاضر یک پیکاپ به نام رپچر (K1) و یک شاسی بلند به نام W1 دارد. خودروسازان راین پس از وقفه‌ای طولانی‌مدت به بازار برگشته تا سال‌های توقفش را جبران کند. کراس اووری که قرار است موضوع بحث امروزمان باشد در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. سه سال بعد چینی‌ها موفق شدند اولین فیس لیفت آن را که جزئی به‌حساب می‌آمد اعمال کنند. نسخه‌ای که امروز در تصاویر کاربران دیده می‌شود، فیس لیفت ۲۰۱۷ خواهد بود.

طراحی ظاهری و مشخصات فنی Kawei W1

طراحی ظاهری خودروی شاسی بلند W1 شباهت زیادی به پیکاپ این خودروساز، یعنی رپچر دارد. این طراحی از نسل قدیمی فورد سری F بهره گرفته و نمای جلویی را تا حدود زیادی شبیه به تراک‌های آمریکایی کرده است. به‌هرحال متاسفانه طراحی نمای جلو قدیمی و از مد افتاده محسوب می‌شود.

با نگاهی به نمای عقب نیز متوجه می‌شویم الهام گرفته از نسل پیشین سورنتو است. نکته قابل تأمل درباره شاسی بلند W1، این است که این خودرو در کنار دایون Y5 جزو تنها شاسی بلندهایی به حساب می‌آیند که دارای شاسی‌های مستقل هستند. بنابراین اگر هر دو با هم عرضه شوند، چون واردات این قبیل محصولات ممنوع است، تقاضای خوبی شکل خواهد گرفت. در حقیقت یکی از دلایلی که خودروسازان راین به‌سمت مونتاژ این کراس اوور رفته‌اند، همین عامل بوده است.

ورود یک شاسی بلند چینی دیگر با شمایل وانت‌های آمریکایی به ایران / عکس

زیر کاپوت Kawei W1 یک پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک به هر دو محور جلو و عقب منتقل می‌شود؛ چرا که این اس‌یووی سیستم چهار چرخ محرک دارد. امکانات این خودرو هنوز قطعی نیست و فقط در تصاویر می‌توان به مواردی از قبیل تهویه الکترونیکی دستی، دسته دنده الکترونیکی و صفحه نمایش لمسی اشاره کرد.

مشخص نیست که خودروسازان راین این محصول جذاب و شاسی مستقل را با چه مشخصاتی راهی بازار می‌کند و تاریخ عرضه نیز معلوم نیست. به هر حال بنا بر آنچه در رسانه‌های خارجی اعلام شده، Kawei W1 قیمت ارزان‌تری در قیاس با راین Y5 دارد و به احتمال زیاد در بورس کالا عرضه شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید