در این مطلب شاهد تصویری از لحظه حمله عجیب شیر گرسنه به تمساح عظیم‌الجثه خواهید بود که شکار دوربین عکاسان شده است.

حمله وحشتناک شیر گرسنه به کروکودیل غول پیکر + عکس

به گزارش سلام نو، لحظه غیرقابل تصوری توسط دوربین‌ها شکار شد، حمله شیرها در یک لحظه به تمساح عظیم الجثه که به فکر کسب و کار خود در خشکی بود.

لحظه غیرقابل تصوری توسط دوربین‌ها شکار شد، حمله شیرها در یک لحظه به تمساح عظیم الجثه که به فکر کسب و کار خود در خشکی بود؛ به گفته وب سایت Latest Sightings، این مشاهده باورنکردنی در منطقه حفاظت شده Entabeni در واتربرگ اتفاق افتاد.

شیرها به خاطر طبیعت پر جنب و جوش و خشن خود شناخته می شوند، اما گرفتن کروکودیل کاملاً اتفاق غیر منتظره و عجیبی است. البته، بیشتر بودن تعداد کروکودیل ها می تواند به نفع آنها باشد اما در این حادثه یک تمساح عظیم‌الجثه به دام شیر افتاد.

طول یک تمساح کاملاً رشد یافته به ۷ متر (۲۲.۹ فوت) و وزن آن به ۱ تن (۲۲۰۴ پوند) می رسد. برخلاف یک شیر کاملاً رشد یافته که تنها تا ۲۷۰ کیلوگرم (۵۹۵ پوند) وزن دارد.

عکس| حمله عجیب شیرها به تمساح‌ عظیم‌الجثه

به طور طبیعی، این دو گونه هر دو شکارچی باورنکردنی هستند و به خاطر تاکتیک‌های شگفت‌انگیز خود در هنگام از بین بردن طعمه شناخته می‌شوند. اما تمساح ها نیروی گاز گرفتن بسیار زیادی دارند و می توانند با توجه به این فرصت، شیر را به شدت زخمی کنند. این شیرها می‌دانستند که حمله گروهی به این خزنده بیچاره قطعاً به نفع آنها خواهد بود.

شیر نر با چند شیر جوان برخورد کرد و همه به راه رفتن در جاده ادامه دادند. آنها به جایی رسیدند که کروکودیل در آفتاب غرق شده بود. ناگهان شیر نر به کروکودیل حمله کرد، تا این که شیر پای عقبش را گرفت و از آب دور کرد. بقیه شیرهای جوان نیز به هم پیوستند و به تحریک و حمله به کروکودیل ادامه دادند.

اما در نهایت، تمساح موفق به فرار شد و تمساح شنا کرد و شیرها حرکت کردند و طوری دراز کشیدند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

گفتنی است که شیر گونه‌ای پستاندار گوشت‌خوار از سرده پلنگ‌مانندها و خانواده گربه‌ایان است. با بدنی بزرگ که وزنش در میان نرها گاه به ۲۵۰ کیلوگرم می‌رسد، این جانور نیرومند دومین عضو بزرگ‌جثه سرده خود پس از ببر است. شیر به خاطر بدن بزرگ و هیبت و چالاکیش در هنگام شکار لقب «سلطان جنگل» را به خود گرفته؛ اگرچه بیشتر در مناطق گرم‌دشت آفریقا زندگی می‌کند و تنها تعداد کمی از آن در جنگل گیر در گجرات هند یافت می‌شوند. آن‌ها طعمه‌های گوناگونی را به‌عنوان خوراک اختیار می‌کنند که شامل بیشتر جفت‌سم‌سانان بومی آفریقا و به‌ندرت جانداران بزرگی چون فیل و زرافه و به خصوص تمساح می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید